Fitopatología 2.0, aprender sin coincidir en el tiempo y el espacio: una alternativa metodológica para la enseñanza de la Fitopatología

The inclusion of ICTs in education has produced a genuine pedagogical revolution. It is not a question of incorporating new technologies in the service of traditional teaching models, with content-transmitting teachers and students who are recipients of it, and rigid organizations of space and It ha...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Alcalde, Mónica Adriana
Formato: Objeto de conferencia
Lenguaje:Español
Publicado: 2017
Materias:
TIC
Acceso en línea:http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/65099
https://jornadas.ead.unlp.edu.ar/fitopatologia-2-0/
Aporte de:
id I19-R120-10915-65099
record_format dspace
institution Universidad Nacional de La Plata
institution_str I-19
repository_str R-120
collection SEDICI (UNLP)
language Español
topic Educación
fitopatología
TIC
enseñanza
entornos virtuales de aprendizaje
spellingShingle Educación
fitopatología
TIC
enseñanza
entornos virtuales de aprendizaje
Alcalde, Mónica Adriana
Fitopatología 2.0, aprender sin coincidir en el tiempo y el espacio: una alternativa metodológica para la enseñanza de la Fitopatología
topic_facet Educación
fitopatología
TIC
enseñanza
entornos virtuales de aprendizaje
description The inclusion of ICTs in education has produced a genuine pedagogical revolution. It is not a question of incorporating new technologies in the service of traditional teaching models, with content-transmitting teachers and students who are recipients of it, and rigid organizations of space and It has become necessary to innovate in pedagogical conceptions and practices, developing more open and flexible teaching-learning models, transforming the ways, forms and times of interaction between teachers and students, favoring their collaboration and autonomy in the Their learning. In this context ICTs are an ideal instrument for the creation of virtual learning environments that integrated to the classroom environments raise the quality of education. It is not a question of replacing the classroom class but of complementing it and that is why in this work a pedagogical-didactic proposal mediated by ICT was developed, based on an endogenous communication model with a didactic design of socio-constructivist character, integrated to the space Educational at the university, for teaching and learning Phytopathology. It is an innovative methodological resource that allows the student to learn without coinciding in time and space.
format Objeto de conferencia
Objeto de conferencia
author Alcalde, Mónica Adriana
author_facet Alcalde, Mónica Adriana
author_sort Alcalde, Mónica Adriana
title Fitopatología 2.0, aprender sin coincidir en el tiempo y el espacio: una alternativa metodológica para la enseñanza de la Fitopatología
title_short Fitopatología 2.0, aprender sin coincidir en el tiempo y el espacio: una alternativa metodológica para la enseñanza de la Fitopatología
title_full Fitopatología 2.0, aprender sin coincidir en el tiempo y el espacio: una alternativa metodológica para la enseñanza de la Fitopatología
title_fullStr Fitopatología 2.0, aprender sin coincidir en el tiempo y el espacio: una alternativa metodológica para la enseñanza de la Fitopatología
title_full_unstemmed Fitopatología 2.0, aprender sin coincidir en el tiempo y el espacio: una alternativa metodológica para la enseñanza de la Fitopatología
title_sort fitopatología 2.0, aprender sin coincidir en el tiempo y el espacio: una alternativa metodológica para la enseñanza de la fitopatología
publishDate 2017
url http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/65099
https://jornadas.ead.unlp.edu.ar/fitopatologia-2-0/
work_keys_str_mv AT alcaldemonicaadriana fitopatologia20aprendersincoincidireneltiempoyelespaciounaalternativametodologicaparalaensenanzadelafitopatologia
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820480091488260