Las Motivaciones para Estudiar y su Relación con el Rendimiento Académico: El Caso de Sistemas Operativos de la LSI de la UNNE

The relatively low % of students promoted and regularized (academic success) in Operating Systems Cathedra of the Bachelor's Degree in Information Systems (LSI) of the Faculty of Sciences and Natural Surveying (FACENA) of the Northeast National University (UNNE), has motivated an project resear...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: La Red Martínez, David L., Acosta, Julio César, Uribe, Valeria E., Agostini, Federico, Rambo, Alice R.
Formato: Objeto de conferencia
Lenguaje:Español
Publicado: 2011
Materias:
Acceso en línea:http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/139974
https://40jaiio.sadio.org.ar/sites/default/files/T2011/SSI/535.pdf
Aporte de:
id I19-R120-10915-139974
record_format dspace
institution Universidad Nacional de La Plata
institution_str I-19
repository_str R-120
collection SEDICI (UNLP)
language Español
topic Ciencias Informáticas
TICs
Almacén de Datos
Minería de Datos
Clustering
Cluster Demográfico
Rendimiento Académico
spellingShingle Ciencias Informáticas
TICs
Almacén de Datos
Minería de Datos
Clustering
Cluster Demográfico
Rendimiento Académico
La Red Martínez, David L.
Acosta, Julio César
Uribe, Valeria E.
Agostini, Federico
Rambo, Alice R.
Las Motivaciones para Estudiar y su Relación con el Rendimiento Académico: El Caso de Sistemas Operativos de la LSI de la UNNE
topic_facet Ciencias Informáticas
TICs
Almacén de Datos
Minería de Datos
Clustering
Cluster Demográfico
Rendimiento Académico
description The relatively low % of students promoted and regularized (academic success) in Operating Systems Cathedra of the Bachelor's Degree in Information Systems (LSI) of the Faculty of Sciences and Natural Surveying (FACENA) of the Northeast National University (UNNE), has motivated an project research which this work is a small part, whose objective is to determine the variables that affect the academic performance, whereas the final status of the student according to the Res. N° 185/03 CD (scheme for evaluation and promotion): promoted, regular or free1 . The variables considered are: status of the student, educational level of parents, secondary education, social and economic level, age, nature, if it works and the attitude towards study and ICTs. This work especially considers the reasons to study expressed by students. Data Warehouse (DW) and Data Mining (DM) techniques were used, to search for profiles of the students and identify situations of success or failure academic.
format Objeto de conferencia
Objeto de conferencia
author La Red Martínez, David L.
Acosta, Julio César
Uribe, Valeria E.
Agostini, Federico
Rambo, Alice R.
author_facet La Red Martínez, David L.
Acosta, Julio César
Uribe, Valeria E.
Agostini, Federico
Rambo, Alice R.
author_sort La Red Martínez, David L.
title Las Motivaciones para Estudiar y su Relación con el Rendimiento Académico: El Caso de Sistemas Operativos de la LSI de la UNNE
title_short Las Motivaciones para Estudiar y su Relación con el Rendimiento Académico: El Caso de Sistemas Operativos de la LSI de la UNNE
title_full Las Motivaciones para Estudiar y su Relación con el Rendimiento Académico: El Caso de Sistemas Operativos de la LSI de la UNNE
title_fullStr Las Motivaciones para Estudiar y su Relación con el Rendimiento Académico: El Caso de Sistemas Operativos de la LSI de la UNNE
title_full_unstemmed Las Motivaciones para Estudiar y su Relación con el Rendimiento Académico: El Caso de Sistemas Operativos de la LSI de la UNNE
title_sort las motivaciones para estudiar y su relación con el rendimiento académico: el caso de sistemas operativos de la lsi de la unne
publishDate 2011
url http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/139974
https://40jaiio.sadio.org.ar/sites/default/files/T2011/SSI/535.pdf
work_keys_str_mv AT laredmartinezdavidl lasmotivacionesparaestudiarysurelacionconelrendimientoacademicoelcasodesistemasoperativosdelalsidelaunne
AT acostajuliocesar lasmotivacionesparaestudiarysurelacionconelrendimientoacademicoelcasodesistemasoperativosdelalsidelaunne
AT uribevaleriae lasmotivacionesparaestudiarysurelacionconelrendimientoacademicoelcasodesistemasoperativosdelalsidelaunne
AT agostinifederico lasmotivacionesparaestudiarysurelacionconelrendimientoacademicoelcasodesistemasoperativosdelalsidelaunne
AT ramboalicer lasmotivacionesparaestudiarysurelacionconelrendimientoacademicoelcasodesistemasoperativosdelalsidelaunne
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820458121723905