La colaboración mediada por tecnología como estrategia para potenciar visitas guiadas : El caso del Centro Interactivo de Ciencia y Tecnología abremate, desde la mirada de sus actores

It is proposed to analyze the scope and limitations that Information and Communication Technologies (ICTs) offer as collaboration mediators; and enhancers of innovative experiences in non-formal education spaces. To this end, it is proposed to implement a methodology mediated by ICTs to promote and...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Dávila, Analía Roxana
Otros Autores: Fernández, Alejandro
Formato: Tesis Tesis de maestria
Lenguaje:Español
Publicado: 2020
Materias:
TIC
Acceso en línea:http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/112369
https://doi.org/10.35537/10915/112369
Aporte de:
id I19-R120-10915-112369
record_format dspace
institution Universidad Nacional de La Plata
institution_str I-19
repository_str R-120
collection SEDICI (UNLP)
language Español
topic Ciencias Informáticas
TIC
Interactividad
Visitas guiadas
spellingShingle Ciencias Informáticas
TIC
Interactividad
Visitas guiadas
Dávila, Analía Roxana
La colaboración mediada por tecnología como estrategia para potenciar visitas guiadas : El caso del Centro Interactivo de Ciencia y Tecnología abremate, desde la mirada de sus actores
topic_facet Ciencias Informáticas
TIC
Interactividad
Visitas guiadas
description It is proposed to analyze the scope and limitations that Information and Communication Technologies (ICTs) offer as collaboration mediators; and enhancers of innovative experiences in non-formal education spaces. To this end, it is proposed to implement a methodology mediated by ICTs to promote and achieve greater use of the guided visits to the interactive science and technology centers. The work contemplates, firstly, carrying out a bibliographic inquiry and background review of interactive science and technology centers in different Ibero-American countries and secondly, it is proposed to design a methodology to enhance collaboration mediated by technologies in the framework of visits to centers interactives and then apply this methodology to a particular case study to measure its impact. The experience will take place at the Open Science and Technology Interactive Center (CICyT) of the National University of Lanús and proposes, through a specific intervention, comparatively analyzing 3 types of guided visits: a) traditional in-person visit format, b) visit face-to-face with instance of collaboration activities without the use of technology, c) interaction mediated by ICTs prior to the visit, face-to-face visit with use of ICTs, and instance of interaction mediated by ICTs after the visit, which will then be contrasted with the antecedents and theoretical studies found in the bibliography.
author2 Fernández, Alejandro
author_facet Fernández, Alejandro
Dávila, Analía Roxana
format Tesis
Tesis de maestria
author Dávila, Analía Roxana
author_sort Dávila, Analía Roxana
title La colaboración mediada por tecnología como estrategia para potenciar visitas guiadas : El caso del Centro Interactivo de Ciencia y Tecnología abremate, desde la mirada de sus actores
title_short La colaboración mediada por tecnología como estrategia para potenciar visitas guiadas : El caso del Centro Interactivo de Ciencia y Tecnología abremate, desde la mirada de sus actores
title_full La colaboración mediada por tecnología como estrategia para potenciar visitas guiadas : El caso del Centro Interactivo de Ciencia y Tecnología abremate, desde la mirada de sus actores
title_fullStr La colaboración mediada por tecnología como estrategia para potenciar visitas guiadas : El caso del Centro Interactivo de Ciencia y Tecnología abremate, desde la mirada de sus actores
title_full_unstemmed La colaboración mediada por tecnología como estrategia para potenciar visitas guiadas : El caso del Centro Interactivo de Ciencia y Tecnología abremate, desde la mirada de sus actores
title_sort la colaboración mediada por tecnología como estrategia para potenciar visitas guiadas : el caso del centro interactivo de ciencia y tecnología abremate, desde la mirada de sus actores
publishDate 2020
url http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/112369
https://doi.org/10.35537/10915/112369
work_keys_str_mv AT davilaanaliaroxana lacolaboracionmediadaportecnologiacomoestrategiaparapotenciarvisitasguiadaselcasodelcentrointeractivodecienciaytecnologiaabrematedesdelamiradadesusactores
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820445115187201