Hacia una pedagogía en la virtualidad: ¿vincularidad en tiempos de pandemia?

This article intends to carry out an analysis on the impact that the COVID 19 pandemic generated in the development of our daily teaching; the process in full development involved rethinking ourselves as subjects in a context of global, particular and singular uncertainty and of how, under these...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores principales: Bobadilla, María Julia, Miño Vargas, Daniel, Rago, Mónica
Formato: Artículo Artículo acceptedVersion
Lenguaje:Español
Español
Publicado: Universidad Nacional de Luján. Departamento de Ciencias Sociales 2020
Materias:
Acceso en línea:http://ri.unlu.edu.ar/xmlui/handle/rediunlu/778
Aporte de:
id I62-R168-rediunlu-778
record_format dspace
institution Universidad Nacional de Luján (UNLu)
institution_str I-62
repository_str R-168
collection REDIUNLu - Repositorio Digital Institucional de Acceso Abierto - Universidad Nacional de Luján (UNLu)
language Español
Español
topic COVID-19
Virtualidad
Condiciones de enseñanza
Aprendizaje
Estrategias pedagógicas
Virtuality
Teaching
Learning conditions
Pedagogical strategies
spellingShingle COVID-19
Virtualidad
Condiciones de enseñanza
Aprendizaje
Estrategias pedagógicas
Virtuality
Teaching
Learning conditions
Pedagogical strategies
Bobadilla, María Julia
Miño Vargas, Daniel
Rago, Mónica
Hacia una pedagogía en la virtualidad: ¿vincularidad en tiempos de pandemia?
topic_facet COVID-19
Virtualidad
Condiciones de enseñanza
Aprendizaje
Estrategias pedagógicas
Virtuality
Teaching
Learning conditions
Pedagogical strategies
description This article intends to carry out an analysis on the impact that the COVID 19 pandemic generated in the development of our daily teaching; the process in full development involved rethinking ourselves as subjects in a context of global, particular and singular uncertainty and of how, under these conditions, to approach our teaching task. This new reality led us to generate actions in relation to teaching-learning, through the technological and virtual supports that we had, without having foreseen it in our educational work process. The abrupt incorporation into social networks, as an instance of support for the training process, has caused the different difficulties that arose to carry out pedagogical continuity to become clear, as well as the difficulties of having the technological resources and minimum means to face the "new challenge". We have certain certainties regarding unequal access to digital technological platforms and devices, which further deepen the precarious material and symbolic conditions that have been occurring for both teachers and students, that is, educational gaps. We will share some pedagogical strategies that we have been developing through social networks to maintain the best possible relationship with students in the field of social work 1 and thus begin the process of responses to the new questions that this particular situation generated for us.
format Article
Artículo
Artículo
acceptedVersion
author Bobadilla, María Julia
Miño Vargas, Daniel
Rago, Mónica
author_facet Bobadilla, María Julia
Miño Vargas, Daniel
Rago, Mónica
author_sort Bobadilla, María Julia
title Hacia una pedagogía en la virtualidad: ¿vincularidad en tiempos de pandemia?
title_short Hacia una pedagogía en la virtualidad: ¿vincularidad en tiempos de pandemia?
title_full Hacia una pedagogía en la virtualidad: ¿vincularidad en tiempos de pandemia?
title_fullStr Hacia una pedagogía en la virtualidad: ¿vincularidad en tiempos de pandemia?
title_full_unstemmed Hacia una pedagogía en la virtualidad: ¿vincularidad en tiempos de pandemia?
title_sort hacia una pedagogía en la virtualidad: ¿vincularidad en tiempos de pandemia?
publisher Universidad Nacional de Luján. Departamento de Ciencias Sociales
publishDate 2020
url http://ri.unlu.edu.ar/xmlui/handle/rediunlu/778
work_keys_str_mv AT bobadillamariajulia haciaunapedagogiaenlavirtualidadvincularidadentiemposdepandemia
AT minovargasdaniel haciaunapedagogiaenlavirtualidadvincularidadentiemposdepandemia
AT ragomonica haciaunapedagogiaenlavirtualidadvincularidadentiemposdepandemia
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820546268168194