Hacia una pedagogía en la virtualidad: ¿vincularidad en tiempos de pandemia?
This article intends to carry out an analysis on the impact that the COVID 19 pandemic generated in the development of our daily teaching; the process in full development involved rethinking ourselves as subjects in a context of global, particular and singular uncertainty and of how, under these...
Autores principales: | , , |
---|---|
Formato: | Artículo Artículo acceptedVersion |
Lenguaje: | Español Español |
Publicado: |
Universidad Nacional de Luján. Departamento de Ciencias Sociales
2020
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://ri.unlu.edu.ar/xmlui/handle/rediunlu/778 |
Aporte de: |
id |
I62-R168-rediunlu-778 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Universidad Nacional de Luján (UNLu) |
institution_str |
I-62 |
repository_str |
R-168 |
collection |
REDIUNLu - Repositorio Digital Institucional de Acceso Abierto - Universidad Nacional de Luján (UNLu) |
language |
Español Español |
topic |
COVID-19 Virtualidad Condiciones de enseñanza Aprendizaje Estrategias pedagógicas Virtuality Teaching Learning conditions Pedagogical strategies |
spellingShingle |
COVID-19 Virtualidad Condiciones de enseñanza Aprendizaje Estrategias pedagógicas Virtuality Teaching Learning conditions Pedagogical strategies Bobadilla, María Julia Miño Vargas, Daniel Rago, Mónica Hacia una pedagogía en la virtualidad: ¿vincularidad en tiempos de pandemia? |
topic_facet |
COVID-19 Virtualidad Condiciones de enseñanza Aprendizaje Estrategias pedagógicas Virtuality Teaching Learning conditions Pedagogical strategies |
description |
This article intends to carry out an analysis on the impact that the COVID 19
pandemic generated in the development of our daily teaching; the process in full
development involved rethinking ourselves as subjects in a context of global, particular and
singular uncertainty and of how, under these conditions, to approach our teaching task. This
new reality led us to generate actions in relation to teaching-learning, through the
technological and virtual supports that we had, without having foreseen it in our
educational work process. The abrupt incorporation into social networks, as an instance of
support for the training process, has caused the different difficulties that arose to carry out
pedagogical continuity to become clear, as well as the difficulties of having the
technological resources and minimum means to face the "new challenge". We have certain
certainties regarding unequal access to digital technological platforms and devices, which
further deepen the precarious material and symbolic conditions that have been occurring for
both teachers and students, that is, educational gaps. We will share some pedagogical
strategies that we have been developing through social networks to maintain the best
possible relationship with students in the field of social work 1 and thus begin the process
of responses to the new questions that this particular situation generated for us. |
format |
Article Artículo Artículo acceptedVersion |
author |
Bobadilla, María Julia Miño Vargas, Daniel Rago, Mónica |
author_facet |
Bobadilla, María Julia Miño Vargas, Daniel Rago, Mónica |
author_sort |
Bobadilla, María Julia |
title |
Hacia una pedagogía en la virtualidad: ¿vincularidad en tiempos de pandemia? |
title_short |
Hacia una pedagogía en la virtualidad: ¿vincularidad en tiempos de pandemia? |
title_full |
Hacia una pedagogía en la virtualidad: ¿vincularidad en tiempos de pandemia? |
title_fullStr |
Hacia una pedagogía en la virtualidad: ¿vincularidad en tiempos de pandemia? |
title_full_unstemmed |
Hacia una pedagogía en la virtualidad: ¿vincularidad en tiempos de pandemia? |
title_sort |
hacia una pedagogía en la virtualidad: ¿vincularidad en tiempos de pandemia? |
publisher |
Universidad Nacional de Luján. Departamento de Ciencias Sociales |
publishDate |
2020 |
url |
http://ri.unlu.edu.ar/xmlui/handle/rediunlu/778 |
work_keys_str_mv |
AT bobadillamariajulia haciaunapedagogiaenlavirtualidadvincularidadentiemposdepandemia AT minovargasdaniel haciaunapedagogiaenlavirtualidadvincularidadentiemposdepandemia AT ragomonica haciaunapedagogiaenlavirtualidadvincularidadentiemposdepandemia |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820546268168194 |