Stages of learning and intermediality in Albertina Carri’s Lo que aprendí de las bestias (2021)

This article examines Albertina Carri's novel Lo que aprendí de las bestias (2021), focusing on the intermedial dialogues articulated by its narrator. Our reflection seeks to  offer a way of understanding of  intermediality in contemporary arts as an alternative mode of fictio...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Lozano, Ezequiel
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad Nacional del Nordeste. Facultad de Humandiades. Instituto de Letras 2025
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.unne.edu.ar/index.php/clt/article/view/8730
Aporte de:
id I48-R154-article-8730
record_format ojs
spelling I48-R154-article-87302025-10-16T23:27:38Z Stages of learning and intermediality in Albertina Carri’s Lo que aprendí de las bestias (2021) Trayectos de formación e intermedialidad en Lo que aprendí de las bestias (2021) de Albertina Carri Lozano, Ezequiel stages of learning intermediality Albertina Carri novel cinema trayectos de formación intermedialidad Albertina Carri novela cine This article examines Albertina Carri's novel Lo que aprendí de las bestias (2021), focusing on the intermedial dialogues articulated by its narrator. Our reflection seeks to  offer a way of understanding of  intermediality in contemporary arts as an alternative mode of fictional writing, one that gestures toward the biographical yet displaces it from the domain of fixed truth. This strategy, a hallmark of Carri’s works, emerges in the novel as a central device that negotiates the tension between life writing and the construction of fiction. The discussion is framed within the theoretical perspective of intermedial studies. El artículo postula una lectura de la novela Lo que aprendí de las bestias (2021) de Albertina Carri, haciendo foco en los diálogos intermediales que despliega en ésta su narradora. Nuestra reflexión busca ofrecer una vía de entendimiento de lo intermedial en las artes contemporáneas, como una posibilidad alternativa de escritura ficcional que aluda a lo biográfico pero que lo desplace de su sitio de verdad estanca. Este procedimiento, el cual emerge como característica de todas las obras de Carri, se puede reconocer en este texto como un elemento central que tensiona la escritura sobre la propia vida con la elaboración de una ficción. La perspectiva teórica desde la cual nos enfocaremos para hacerlo será la del campo de los estudios intermediales. Universidad Nacional del Nordeste. Facultad de Humandiades. Instituto de Letras 2025-10-16 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf application/zip text/xml text/html https://revistas.unne.edu.ar/index.php/clt/article/view/8730 10.30972/clt.278730 Cuadernos de Literatura; No. 27 (2025): Septiembre Cuadernos de Literatura; Núm. 27 (2025): Septiembre Cuadernos de Literatura; n. 27 (2025): Septiembre 2684-0499 0326-5102 spa https://revistas.unne.edu.ar/index.php/clt/article/view/8730/8379 https://revistas.unne.edu.ar/index.php/clt/article/view/8730/8380 https://revistas.unne.edu.ar/index.php/clt/article/view/8730/8381 https://revistas.unne.edu.ar/index.php/clt/article/view/8730/8407 https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
institution Universidad Nacional del Nordeste
institution_str I-48
repository_str R-154
container_title_str Revistas UNNE - Universidad Nacional del Noroeste (UNNE)
language Español
format Artículo revista
topic stages of learning
intermediality
Albertina Carri
novel
cinema
trayectos de formación
intermedialidad
Albertina Carri
novela
cine
spellingShingle stages of learning
intermediality
Albertina Carri
novel
cinema
trayectos de formación
intermedialidad
Albertina Carri
novela
cine
Lozano, Ezequiel
Stages of learning and intermediality in Albertina Carri’s Lo que aprendí de las bestias (2021)
topic_facet stages of learning
intermediality
Albertina Carri
novel
cinema
trayectos de formación
intermedialidad
Albertina Carri
novela
cine
author Lozano, Ezequiel
author_facet Lozano, Ezequiel
author_sort Lozano, Ezequiel
title Stages of learning and intermediality in Albertina Carri’s Lo que aprendí de las bestias (2021)
title_short Stages of learning and intermediality in Albertina Carri’s Lo que aprendí de las bestias (2021)
title_full Stages of learning and intermediality in Albertina Carri’s Lo que aprendí de las bestias (2021)
title_fullStr Stages of learning and intermediality in Albertina Carri’s Lo que aprendí de las bestias (2021)
title_full_unstemmed Stages of learning and intermediality in Albertina Carri’s Lo que aprendí de las bestias (2021)
title_sort stages of learning and intermediality in albertina carri’s lo que aprendí de las bestias (2021)
description This article examines Albertina Carri's novel Lo que aprendí de las bestias (2021), focusing on the intermedial dialogues articulated by its narrator. Our reflection seeks to  offer a way of understanding of  intermediality in contemporary arts as an alternative mode of fictional writing, one that gestures toward the biographical yet displaces it from the domain of fixed truth. This strategy, a hallmark of Carri’s works, emerges in the novel as a central device that negotiates the tension between life writing and the construction of fiction. The discussion is framed within the theoretical perspective of intermedial studies.
publisher Universidad Nacional del Nordeste. Facultad de Humandiades. Instituto de Letras
publishDate 2025
url https://revistas.unne.edu.ar/index.php/clt/article/view/8730
work_keys_str_mv AT lozanoezequiel stagesoflearningandintermedialityinalbertinacarrisloqueaprendidelasbestias2021
AT lozanoezequiel trayectosdeformacioneintermedialidadenloqueaprendidelasbestias2021dealbertinacarri
first_indexed 2025-10-17T05:01:40Z
last_indexed 2025-10-17T05:01:40Z
_version_ 1846203960985124864