Stages of learning and intermediality in Albertina Carri’s Lo que aprendí de las bestias (2021)
This article examines Albertina Carri's novel Lo que aprendí de las bestias (2021), focusing on the intermedial dialogues articulated by its narrator. Our reflection seeks to offer a way of understanding of intermediality in contemporary arts as an alternative mode of fictio...
Guardado en:
| Autor principal: | |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Universidad Nacional del Nordeste. Facultad de Humandiades. Instituto de Letras
2025
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.unne.edu.ar/index.php/clt/article/view/8730 |
| Aporte de: |
| id |
I48-R154-article-8730 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
I48-R154-article-87302025-10-16T23:27:38Z Stages of learning and intermediality in Albertina Carri’s Lo que aprendí de las bestias (2021) Trayectos de formación e intermedialidad en Lo que aprendí de las bestias (2021) de Albertina Carri Lozano, Ezequiel stages of learning intermediality Albertina Carri novel cinema trayectos de formación intermedialidad Albertina Carri novela cine This article examines Albertina Carri's novel Lo que aprendí de las bestias (2021), focusing on the intermedial dialogues articulated by its narrator. Our reflection seeks to offer a way of understanding of intermediality in contemporary arts as an alternative mode of fictional writing, one that gestures toward the biographical yet displaces it from the domain of fixed truth. This strategy, a hallmark of Carri’s works, emerges in the novel as a central device that negotiates the tension between life writing and the construction of fiction. The discussion is framed within the theoretical perspective of intermedial studies. El artículo postula una lectura de la novela Lo que aprendí de las bestias (2021) de Albertina Carri, haciendo foco en los diálogos intermediales que despliega en ésta su narradora. Nuestra reflexión busca ofrecer una vía de entendimiento de lo intermedial en las artes contemporáneas, como una posibilidad alternativa de escritura ficcional que aluda a lo biográfico pero que lo desplace de su sitio de verdad estanca. Este procedimiento, el cual emerge como característica de todas las obras de Carri, se puede reconocer en este texto como un elemento central que tensiona la escritura sobre la propia vida con la elaboración de una ficción. La perspectiva teórica desde la cual nos enfocaremos para hacerlo será la del campo de los estudios intermediales. Universidad Nacional del Nordeste. Facultad de Humandiades. Instituto de Letras 2025-10-16 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf application/zip text/xml text/html https://revistas.unne.edu.ar/index.php/clt/article/view/8730 10.30972/clt.278730 Cuadernos de Literatura; No. 27 (2025): Septiembre Cuadernos de Literatura; Núm. 27 (2025): Septiembre Cuadernos de Literatura; n. 27 (2025): Septiembre 2684-0499 0326-5102 spa https://revistas.unne.edu.ar/index.php/clt/article/view/8730/8379 https://revistas.unne.edu.ar/index.php/clt/article/view/8730/8380 https://revistas.unne.edu.ar/index.php/clt/article/view/8730/8381 https://revistas.unne.edu.ar/index.php/clt/article/view/8730/8407 https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
| institution |
Universidad Nacional del Nordeste |
| institution_str |
I-48 |
| repository_str |
R-154 |
| container_title_str |
Revistas UNNE - Universidad Nacional del Noroeste (UNNE) |
| language |
Español |
| format |
Artículo revista |
| topic |
stages of learning intermediality Albertina Carri novel cinema trayectos de formación intermedialidad Albertina Carri novela cine |
| spellingShingle |
stages of learning intermediality Albertina Carri novel cinema trayectos de formación intermedialidad Albertina Carri novela cine Lozano, Ezequiel Stages of learning and intermediality in Albertina Carri’s Lo que aprendí de las bestias (2021) |
| topic_facet |
stages of learning intermediality Albertina Carri novel cinema trayectos de formación intermedialidad Albertina Carri novela cine |
| author |
Lozano, Ezequiel |
| author_facet |
Lozano, Ezequiel |
| author_sort |
Lozano, Ezequiel |
| title |
Stages of learning and intermediality in Albertina Carri’s Lo que aprendí de las bestias (2021) |
| title_short |
Stages of learning and intermediality in Albertina Carri’s Lo que aprendí de las bestias (2021) |
| title_full |
Stages of learning and intermediality in Albertina Carri’s Lo que aprendí de las bestias (2021) |
| title_fullStr |
Stages of learning and intermediality in Albertina Carri’s Lo que aprendí de las bestias (2021) |
| title_full_unstemmed |
Stages of learning and intermediality in Albertina Carri’s Lo que aprendí de las bestias (2021) |
| title_sort |
stages of learning and intermediality in albertina carri’s lo que aprendí de las bestias (2021) |
| description |
This article examines Albertina Carri's novel Lo que aprendí de las bestias (2021), focusing on the intermedial dialogues articulated by its narrator. Our reflection seeks to offer a way of understanding of intermediality in contemporary arts as an alternative mode of fictional writing, one that gestures toward the biographical yet displaces it from the domain of fixed truth. This strategy, a hallmark of Carri’s works, emerges in the novel as a central device that negotiates the tension between life writing and the construction of fiction. The discussion is framed within the theoretical perspective of intermedial studies. |
| publisher |
Universidad Nacional del Nordeste. Facultad de Humandiades. Instituto de Letras |
| publishDate |
2025 |
| url |
https://revistas.unne.edu.ar/index.php/clt/article/view/8730 |
| work_keys_str_mv |
AT lozanoezequiel stagesoflearningandintermedialityinalbertinacarrisloqueaprendidelasbestias2021 AT lozanoezequiel trayectosdeformacioneintermedialidadenloqueaprendidelasbestias2021dealbertinacarri |
| first_indexed |
2025-10-17T05:01:40Z |
| last_indexed |
2025-10-17T05:01:40Z |
| _version_ |
1846203960985124864 |