La universidad y los procesos de lectura y escritura: centro de apoyo para la lectura, la oralidad y la escritura, diga

The high rates of learning disabilities, over 30% in Latin America, have direct consequences in Colombia, where students from secondary and higher education have low levels of reading and writing skills. Specific problems in the management of speech, difficulty in arguing, poor oral expressi...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Murillo O, Javier H.
Formato: Working Paper
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad de Belgrano. Red Latinoamericana de Cooperación Universitaria. RLCU 2013
Materias:
Acceso en línea:http://repositorio.ub.edu.ar/handle/123456789/1959
Aporte de:
id I36-R142-123456789-1959
record_format dspace
institution Universidad de Belgrano
institution_str I-36
repository_str R-142
collection Repositorio Institucional - Universidad de Belgrano (UB)
language Español
topic alfabetización académica
procesos de lectura y escritura en la educación superior
academic literacy
reading and writing processes in higher education
spellingShingle alfabetización académica
procesos de lectura y escritura en la educación superior
academic literacy
reading and writing processes in higher education
Murillo O, Javier H.
La universidad y los procesos de lectura y escritura: centro de apoyo para la lectura, la oralidad y la escritura, diga
topic_facet alfabetización académica
procesos de lectura y escritura en la educación superior
academic literacy
reading and writing processes in higher education
description The high rates of learning disabilities, over 30% in Latin America, have direct consequences in Colombia, where students from secondary and higher education have low levels of reading and writing skills. Specific problems in the management of speech, difficulty in arguing, poor oral expression and limitations in the use of textual references are proof of that. The first responsibility of the university must be to strengthen communication skills of their students, not only to ensure the quality of its graduates, but to prevent potential student dropouts. To support the traditional areas of materials written and oral communication CESA created the center DIGA, an instrument to support cross -linguistic practices of their students.
format Working Paper
author Murillo O, Javier H.
author_facet Murillo O, Javier H.
author_sort Murillo O, Javier H.
title La universidad y los procesos de lectura y escritura: centro de apoyo para la lectura, la oralidad y la escritura, diga
title_short La universidad y los procesos de lectura y escritura: centro de apoyo para la lectura, la oralidad y la escritura, diga
title_full La universidad y los procesos de lectura y escritura: centro de apoyo para la lectura, la oralidad y la escritura, diga
title_fullStr La universidad y los procesos de lectura y escritura: centro de apoyo para la lectura, la oralidad y la escritura, diga
title_full_unstemmed La universidad y los procesos de lectura y escritura: centro de apoyo para la lectura, la oralidad y la escritura, diga
title_sort la universidad y los procesos de lectura y escritura: centro de apoyo para la lectura, la oralidad y la escritura, diga
publisher Universidad de Belgrano. Red Latinoamericana de Cooperación Universitaria. RLCU
publishDate 2013
url http://repositorio.ub.edu.ar/handle/123456789/1959
work_keys_str_mv AT murilloojavierh launiversidadylosprocesosdelecturayescrituracentrodeapoyoparalalecturalaoralidadylaescrituradiga
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820529227759618