Los motivos para crecer: tensiones entre las políticas públicas y las tradiciones académicas en el desarrollo del posgrado en México (1991-2010)

In the context characterized by a significant shift in the role and the importance of postgraduate mexican higuer education system, whose salient features are: a fourfold increase in enrollment in just two decades and increased government regulation from a set of rules and values associated wi...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: González Rubí, Mario Guillermo, Olivera Sánchez, Sandy Magali
Formato: Working Paper
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad de Belgrano. Red Latinoamericana de Cooperación Universitaria. RLCU 2013
Materias:
Acceso en línea:http://repositorio.ub.edu.ar/handle/123456789/1957
Aporte de:
id I36-R142-123456789-1957
record_format dspace
institution Universidad de Belgrano
institution_str I-36
repository_str R-142
collection Repositorio Institucional - Universidad de Belgrano (UB)
language Español
topic Regulación
crecimiento
evaluación externa
tradición académica
génesis y consolidación
Regulation
growth
external evaluation
academic tradition
genesis and consolidation
spellingShingle Regulación
crecimiento
evaluación externa
tradición académica
génesis y consolidación
Regulation
growth
external evaluation
academic tradition
genesis and consolidation
González Rubí, Mario Guillermo
Olivera Sánchez, Sandy Magali
Los motivos para crecer: tensiones entre las políticas públicas y las tradiciones académicas en el desarrollo del posgrado en México (1991-2010)
topic_facet Regulación
crecimiento
evaluación externa
tradición académica
génesis y consolidación
Regulation
growth
external evaluation
academic tradition
genesis and consolidation
description In the context characterized by a significant shift in the role and the importance of postgraduate mexican higuer education system, whose salient features are: a fourfold increase in enrollment in just two decades and increased government regulation from a set of rules and values associated with external evaluation; in this release is an initial review of the characteristics of the processes, since the increase in the attainment of academic degrees has been accompanied by marked growth of the institutional capacities of research and innovation or the perceptible improvement of teaching, in contrast, the most visible achievement seems to focus on compliance with standard indicators developed by public policy as a mechanism for differentiation budget.
format Working Paper
author González Rubí, Mario Guillermo
Olivera Sánchez, Sandy Magali
author_facet González Rubí, Mario Guillermo
Olivera Sánchez, Sandy Magali
author_sort González Rubí, Mario Guillermo
title Los motivos para crecer: tensiones entre las políticas públicas y las tradiciones académicas en el desarrollo del posgrado en México (1991-2010)
title_short Los motivos para crecer: tensiones entre las políticas públicas y las tradiciones académicas en el desarrollo del posgrado en México (1991-2010)
title_full Los motivos para crecer: tensiones entre las políticas públicas y las tradiciones académicas en el desarrollo del posgrado en México (1991-2010)
title_fullStr Los motivos para crecer: tensiones entre las políticas públicas y las tradiciones académicas en el desarrollo del posgrado en México (1991-2010)
title_full_unstemmed Los motivos para crecer: tensiones entre las políticas públicas y las tradiciones académicas en el desarrollo del posgrado en México (1991-2010)
title_sort los motivos para crecer: tensiones entre las políticas públicas y las tradiciones académicas en el desarrollo del posgrado en méxico (1991-2010)
publisher Universidad de Belgrano. Red Latinoamericana de Cooperación Universitaria. RLCU
publishDate 2013
url http://repositorio.ub.edu.ar/handle/123456789/1957
work_keys_str_mv AT gonzalezrubimarioguillermo losmotivosparacrecertensionesentrelaspoliticaspublicasylastradicionesacademicaseneldesarrollodelposgradoenmexico19912010
AT oliverasanchezsandymagali losmotivosparacrecertensionesentrelaspoliticaspublicasylastradicionesacademicaseneldesarrollodelposgradoenmexico19912010
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820529226711040