Determinantes de cómo los estudiantes evalúan a los docentes : el caso de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Católica Argentina
Abstract: Students´ evaluations of courses and their teachers have become an important tool used by university administrators to assess the effectiveness of teachers. This paper analyzes the determinants of students’ evaluations for the undergraduate courses taught in the School of Economics at Univ...
Autores principales: | , , |
---|---|
Formato: | Artículo |
Lenguaje: | Español Español |
Publicado: |
Asociación Argentina de Economía Política
2019
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/2337 |
Aporte de: |
id |
I33-R139123456789-2337 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Universidad Católica Argentina |
institution_str |
I-33 |
repository_str |
R-139 |
collection |
Repositorio Institucional de la Universidad Católica Argentina (UCA) |
language |
Español Español |
topic |
ESTUDIANTES UNIVERSIDADES DOCENCIA EVALUACION DEL DOCENTE CIENCIAS ECONOMICAS |
spellingShingle |
ESTUDIANTES UNIVERSIDADES DOCENCIA EVALUACION DEL DOCENTE CIENCIAS ECONOMICAS Rabassa, Mariano Ciocchini, Francisco J. Sabbioni, Guillermo Determinantes de cómo los estudiantes evalúan a los docentes : el caso de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Católica Argentina |
topic_facet |
ESTUDIANTES UNIVERSIDADES DOCENCIA EVALUACION DEL DOCENTE CIENCIAS ECONOMICAS |
description |
Abstract: Students´ evaluations of courses and their teachers have become an important tool used by university administrators to assess the effectiveness of teachers. This paper analyzes the determinants of students’ evaluations for the undergraduate courses taught in the School of Economics at Universidad Católica Argentina. Using more than 47 thousand evaluations, corresponding to 1668 courses, we find that class size, the presence of more than one professor by course, teachers’ experience, and its educational attainment are all relevant characteristics to explain students’ evaluations. |
format |
Artículo |
author |
Rabassa, Mariano Ciocchini, Francisco J. Sabbioni, Guillermo |
author_facet |
Rabassa, Mariano Ciocchini, Francisco J. Sabbioni, Guillermo |
author_sort |
Rabassa, Mariano |
title |
Determinantes de cómo los estudiantes evalúan a los docentes : el caso de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Católica Argentina |
title_short |
Determinantes de cómo los estudiantes evalúan a los docentes : el caso de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Católica Argentina |
title_full |
Determinantes de cómo los estudiantes evalúan a los docentes : el caso de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Católica Argentina |
title_fullStr |
Determinantes de cómo los estudiantes evalúan a los docentes : el caso de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Católica Argentina |
title_full_unstemmed |
Determinantes de cómo los estudiantes evalúan a los docentes : el caso de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Católica Argentina |
title_sort |
determinantes de cómo los estudiantes evalúan a los docentes : el caso de la facultad de ciencias económicas de la universidad católica argentina |
publisher |
Asociación Argentina de Economía Política |
publishDate |
2019 |
url |
https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/2337 |
work_keys_str_mv |
AT rabassamariano determinantesdecomolosestudiantesevaluanalosdocenteselcasodelafacultaddecienciaseconomicasdelauniversidadcatolicaargentina AT ciocchinifranciscoj determinantesdecomolosestudiantesevaluanalosdocenteselcasodelafacultaddecienciaseconomicasdelauniversidadcatolicaargentina AT sabbioniguillermo determinantesdecomolosestudiantesevaluanalosdocenteselcasodelafacultaddecienciaseconomicasdelauniversidadcatolicaargentina |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820526319009792 |