id |
I29-R183123456789-164
|
record_format |
ojs
|
institution |
Universidad Nacional de Mar del Plata (UNMdP)
|
institution_str |
I-29
|
repository_str |
R-183
|
container_title_str |
Humadoc - Facultad de Humanidades (UNMdP)
|
format |
Artículo
|
title |
Sostener escuelas en el temprano siglo XIX: del real y medio a la contribuci??n directa
|
spellingShingle |
Sostener escuelas en el temprano siglo XIX: del real y medio a la contribuci??n directa
|
title_short |
Sostener escuelas en el temprano siglo XIX: del real y medio a la contribuci??n directa
|
title_full |
Sostener escuelas en el temprano siglo XIX: del real y medio a la contribuci??n directa
|
title_fullStr |
Sostener escuelas en el temprano siglo XIX: del real y medio a la contribuci??n directa
|
title_full_unstemmed |
Sostener escuelas en el temprano siglo XIX: del real y medio a la contribuci??n directa
|
title_sort |
sostener escuelas en el temprano siglo xix: del real y medio a la contribuci??n directa
|
description |
The article explores the transition between the real y medio from the cajas de comunidad of Indian villages to direct contributions of the republican period in the southern valley of Toluca, M??xico. Both taxes were used to support schools, and allow us to explore changes and continuities between colonial and republican institutions. The paper seeks to articulate aspects of fiscal and education history. The analysis is based on sources collected both generally archives and in a half dozen municipal archives.
|
publisher |
B??hlau Verlag K??ln
|
publishDate |
2016
|
url |
1438-4752
|
bdutipo_str |
Revistas
|
_version_ |
1764819790970486787
|