Evil imagination

Unlike the reading experience of The tragedy of Macbeth, which for Harold Bloom is imprisoning, since it forces us to face and empathize with the horror of our own evil imagination, attending Pompeyo Audivert’s  Habitación Macbeth means, on the contrary, a totally liberating experience that...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Restrepo, Andrés
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires 2023
Materias:
Acceso en línea:http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/12481
Aporte de:
id I28-R267-article-12481
record_format ojs
spelling I28-R267-article-124812023-07-10T22:38:30Z Evil imagination La imaginación del mal Restrepo, Andrés Shakespeare Macbeth Audivert Artaud imagination Monologue Imagination Shakespeare Macbeth Audivert Artaud imaginación Monólogo Unipersonal Imaginación Unlike the reading experience of The tragedy of Macbeth, which for Harold Bloom is imprisoning, since it forces us to face and empathize with the horror of our own evil imagination, attending Pompeyo Audivert’s  Habitación Macbeth means, on the contrary, a totally liberating experience that —perhaps for being partly purged, forgiven by the invocation and dramatic hierarchy of the three witches— relieves us of the possibility of being evil, since that proleptic imagination transcends itself; it is contained in just one actor and in a sober, hypnotic and brutal staging. A diferencia de la experiencia de lectura de La tragedia de Macbeth, que para Harold Bloom aprisiona, ya que nos obliga a enfrentarnos y a empatizar con el horror de nuestra propia imaginación maligna, asistir a Habitación Macbeth de Pompeyo Audivert significa, por el contrario, una experiencia totalmente liberadora que —tal vez en parte purgados, perdonados por la invocación y jerarquía dramática de las tres brujas— nos alivia de la posibilidad de ser malvados, pues esa imaginación proléptica se trasciende a sí misma; es contenida en un solo actor y en una puesta en escena sobria, hipnótica y brutal. Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires 2023-05-25 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/12481 10.34096/tdf.n37.12481 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Núm. 37 (2023) 1669-6301 spa http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/12481/11618 Derechos de autor 2023 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0
institution Universidad de Buenos Aires
institution_str I-28
repository_str R-267
container_title_str telondefondo
language Español
format Artículo revista
topic Shakespeare
Macbeth
Audivert
Artaud
imagination
Monologue
Imagination
Shakespeare
Macbeth
Audivert
Artaud
imaginación
Monólogo
Unipersonal
Imaginación
spellingShingle Shakespeare
Macbeth
Audivert
Artaud
imagination
Monologue
Imagination
Shakespeare
Macbeth
Audivert
Artaud
imaginación
Monólogo
Unipersonal
Imaginación
Restrepo, Andrés
Evil imagination
topic_facet Shakespeare
Macbeth
Audivert
Artaud
imagination
Monologue
Imagination
Shakespeare
Macbeth
Audivert
Artaud
imaginación
Monólogo
Unipersonal
Imaginación
author Restrepo, Andrés
author_facet Restrepo, Andrés
author_sort Restrepo, Andrés
title Evil imagination
title_short Evil imagination
title_full Evil imagination
title_fullStr Evil imagination
title_full_unstemmed Evil imagination
title_sort evil imagination
description Unlike the reading experience of The tragedy of Macbeth, which for Harold Bloom is imprisoning, since it forces us to face and empathize with the horror of our own evil imagination, attending Pompeyo Audivert’s  Habitación Macbeth means, on the contrary, a totally liberating experience that —perhaps for being partly purged, forgiven by the invocation and dramatic hierarchy of the three witches— relieves us of the possibility of being evil, since that proleptic imagination transcends itself; it is contained in just one actor and in a sober, hypnotic and brutal staging.
publisher Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires
publishDate 2023
url http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/12481
work_keys_str_mv AT restrepoandres evilimagination
AT restrepoandres laimaginaciondelmal
first_indexed 2023-07-10T23:04:46Z
last_indexed 2023-07-10T23:04:46Z
_version_ 1782031762088525824