Estudiantes y autonomía. Aportes para superar la enseñanza del derecho
This paper starts from the premise that learning in the 21st century must adapt to the demands of modern society. Faced with the question of what society expects, or rather, demands from future graduates of the Faculty of Law of the University of Buenos Aires, it advocates for the implementation of...
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | Artículo publishedVersion |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Centro para el Desarrollo Docente
2024
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=cfdocente&cl=CL1&d=HWA_7837 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/cfdocente/index/assoc/HWA_7837.dir/7837.PDF |
Aporte de: |
id |
I28-R145-HWA_7837 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
I28-R145-HWA_78372025-04-07 This paper starts from the premise that learning in the 21st century must adapt to the demands of modern society. Faced with the question of what society expects, or rather, demands from future graduates of the Faculty of Law of the University of Buenos Aires, it advocates for the implementation of various teaching and assessment strategies aimed at providing students with the necessary tools for better academic performance. To this end, the implementation of activities typical of professional life from the beginning of the career is encouraged, so that students can approach the professional world from the outset. In essence, it proposes a significant change in teaching methodology, advocating for the progressive implementation of activities inherent to the profession, enabling students to recognize and refine the natural skills and abilities of the profession from the earliest subjects Fil: Ladelfa, Federico. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Cátedra Elementos de Derecho Penal y Procesal Penal. Buenos Aires, Argentina Argentina Ladelfa, Federico 2024 Este trabajo parte de la premisa de considerar que los aprendizajes que se imparten en el siglo XXI deben adaptarse a las demandas de la sociedad moderna. Con ese punto de partida y frente a la pregunta sobre qué espera o, mejor dicho, qué demanda la sociedad a los futuros egresados de la Facultad de Derecho de la Universidad de Buenas Aires, se propone la implementación de diversas estrategias de enseñanza y de evaluación orientadas a brindar al estudiante las herramientas necesarias para lograr un mejor desempeño académico. A tal fin, se impulsa la implementación de actividades propias de la vida profesional desde el inicio de la carrera, de manera tal que el estudiante pueda aproximarse al mundo profesional desde el comienzo. En pocas palabras, se plantea un cambio significativo en la forma de enseñanza y se propone la implementación, de forma progresiva, de actividades propias de la profesión, de manera tal que el alumno pueda, desde las primeras materias, reconocer y perfeccionar las habilidades y destrezas naturales de la profesión application/pdf 2362-423X (en linea) Autonomia Estrategias de enseñanza Desarrollo de habilidades y destrezas Metodos de enseñanza Enseñanza del derecho Facultad de Derecho UBA Universidad de Buenos Aires Autonomy Teaching strategies Skills development Teaching methods Teaching law School of Law UBA University of Buenos Aires spa Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Centro para el Desarrollo Docente info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/ Carrera y Formación Docente. Revista del Centro para el Desarrollo Docente a.12, no. 14 (Otoño) Estudiantes y autonomía. Aportes para superar la enseñanza del derecho info:eu-repo/semantics/article info:ar-repo/semantics/artículo info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=cfdocente&cl=CL1&d=HWA_7837 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/cfdocente/index/assoc/HWA_7837.dir/7837.PDF |
institution |
Universidad de Buenos Aires |
institution_str |
I-28 |
repository_str |
R-145 |
collection |
Repositorio Digital de la Universidad de Buenos Aires (UBA) |
language |
Español |
orig_language_str_mv |
spa |
topic |
Autonomia Estrategias de enseñanza Desarrollo de habilidades y destrezas Metodos de enseñanza Enseñanza del derecho Facultad de Derecho UBA Universidad de Buenos Aires Autonomy Teaching strategies Skills development Teaching methods Teaching law School of Law UBA University of Buenos Aires |
spellingShingle |
Autonomia Estrategias de enseñanza Desarrollo de habilidades y destrezas Metodos de enseñanza Enseñanza del derecho Facultad de Derecho UBA Universidad de Buenos Aires Autonomy Teaching strategies Skills development Teaching methods Teaching law School of Law UBA University of Buenos Aires Ladelfa, Federico Estudiantes y autonomía. Aportes para superar la enseñanza del derecho |
topic_facet |
Autonomia Estrategias de enseñanza Desarrollo de habilidades y destrezas Metodos de enseñanza Enseñanza del derecho Facultad de Derecho UBA Universidad de Buenos Aires Autonomy Teaching strategies Skills development Teaching methods Teaching law School of Law UBA University of Buenos Aires |
description |
This paper starts from the premise that learning in the 21st century must adapt to the demands of modern society. Faced with the question of what society expects, or rather, demands from future graduates of the Faculty of Law of the University of Buenos Aires, it advocates for the implementation of various teaching and assessment strategies aimed at providing students with the necessary tools for better academic performance. To this end, the implementation of activities typical of professional life from the beginning of the career is encouraged, so that students can approach the professional world from the outset. In essence, it proposes a significant change in teaching methodology, advocating for the progressive implementation of activities inherent to the profession, enabling students to recognize and refine the natural skills and abilities of the profession from the earliest subjects |
format |
Artículo Artículo publishedVersion |
author |
Ladelfa, Federico |
author_facet |
Ladelfa, Federico |
author_sort |
Ladelfa, Federico |
title |
Estudiantes y autonomía. Aportes para superar la enseñanza del derecho |
title_short |
Estudiantes y autonomía. Aportes para superar la enseñanza del derecho |
title_full |
Estudiantes y autonomía. Aportes para superar la enseñanza del derecho |
title_fullStr |
Estudiantes y autonomía. Aportes para superar la enseñanza del derecho |
title_full_unstemmed |
Estudiantes y autonomía. Aportes para superar la enseñanza del derecho |
title_sort |
estudiantes y autonomía. aportes para superar la enseñanza del derecho |
publisher |
Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Centro para el Desarrollo Docente |
publishDate |
2024 |
url |
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=cfdocente&cl=CL1&d=HWA_7837 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/cfdocente/index/assoc/HWA_7837.dir/7837.PDF |
work_keys_str_mv |
AT ladelfafederico estudiantesyautonomiaaportesparasuperarlaensenanzadelderecho |
_version_ |
1831984258661482496 |