Estudiantes y autonomía. Aportes para superar la enseñanza del derecho

This paper starts from the premise that learning in the 21st century must adapt to the demands of modern society. Faced with the question of what society expects, or rather, demands from future graduates of the Faculty of Law of the University of Buenos Aires, it advocates for the implementation of...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Ladelfa, Federico
Formato: Artículo publishedVersion
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Centro para el Desarrollo Docente 2024
Materias:
UBA
Acceso en línea:http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=cfdocente&cl=CL1&d=HWA_7837
https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/cfdocente/index/assoc/HWA_7837.dir/7837.PDF
Aporte de:
id I28-R145-HWA_7837
record_format dspace
spelling I28-R145-HWA_78372025-04-07 This paper starts from the premise that learning in the 21st century must adapt to the demands of modern society. Faced with the question of what society expects, or rather, demands from future graduates of the Faculty of Law of the University of Buenos Aires, it advocates for the implementation of various teaching and assessment strategies aimed at providing students with the necessary tools for better academic performance. To this end, the implementation of activities typical of professional life from the beginning of the career is encouraged, so that students can approach the professional world from the outset. In essence, it proposes a significant change in teaching methodology, advocating for the progressive implementation of activities inherent to the profession, enabling students to recognize and refine the natural skills and abilities of the profession from the earliest subjects Fil: Ladelfa, Federico. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Cátedra Elementos de Derecho Penal y Procesal Penal. Buenos Aires, Argentina Argentina Ladelfa, Federico 2024 Este trabajo parte de la premisa de considerar que los aprendizajes que se imparten en el siglo XXI deben adaptarse a las demandas de la sociedad moderna. Con ese punto de partida y frente a la pregunta sobre qué espera o, mejor dicho, qué demanda la sociedad a los futuros egresados de la Facultad de Derecho de la Universidad de Buenas Aires, se propone la implementación de diversas estrategias de enseñanza y de evaluación orientadas a brindar al estudiante las herramientas necesarias para lograr un mejor desempeño académico. A tal fin, se impulsa la implementación de actividades propias de la vida profesional desde el inicio de la carrera, de manera tal que el estudiante pueda aproximarse al mundo profesional desde el comienzo. En pocas palabras, se plantea un cambio significativo en la forma de enseñanza y se propone la implementación, de forma progresiva, de actividades propias de la profesión, de manera tal que el alumno pueda, desde las primeras materias, reconocer y perfeccionar las habilidades y destrezas naturales de la profesión application/pdf 2362-423X (en linea) Autonomia Estrategias de enseñanza Desarrollo de habilidades y destrezas Metodos de enseñanza Enseñanza del derecho Facultad de Derecho UBA Universidad de Buenos Aires Autonomy Teaching strategies Skills development Teaching methods Teaching law School of Law UBA University of Buenos Aires spa Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Centro para el Desarrollo Docente info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/ Carrera y Formación Docente. Revista del Centro para el Desarrollo Docente a.12, no. 14 (Otoño) Estudiantes y autonomía. Aportes para superar la enseñanza del derecho info:eu-repo/semantics/article info:ar-repo/semantics/artículo info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=cfdocente&cl=CL1&d=HWA_7837 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/cfdocente/index/assoc/HWA_7837.dir/7837.PDF
institution Universidad de Buenos Aires
institution_str I-28
repository_str R-145
collection Repositorio Digital de la Universidad de Buenos Aires (UBA)
language Español
orig_language_str_mv spa
topic Autonomia
Estrategias de enseñanza
Desarrollo de habilidades y destrezas
Metodos de enseñanza
Enseñanza del derecho
Facultad de Derecho
UBA
Universidad de Buenos Aires
Autonomy
Teaching strategies
Skills development
Teaching methods
Teaching law
School of Law
UBA
University of Buenos Aires
spellingShingle Autonomia
Estrategias de enseñanza
Desarrollo de habilidades y destrezas
Metodos de enseñanza
Enseñanza del derecho
Facultad de Derecho
UBA
Universidad de Buenos Aires
Autonomy
Teaching strategies
Skills development
Teaching methods
Teaching law
School of Law
UBA
University of Buenos Aires
Ladelfa, Federico
Estudiantes y autonomía. Aportes para superar la enseñanza del derecho
topic_facet Autonomia
Estrategias de enseñanza
Desarrollo de habilidades y destrezas
Metodos de enseñanza
Enseñanza del derecho
Facultad de Derecho
UBA
Universidad de Buenos Aires
Autonomy
Teaching strategies
Skills development
Teaching methods
Teaching law
School of Law
UBA
University of Buenos Aires
description This paper starts from the premise that learning in the 21st century must adapt to the demands of modern society. Faced with the question of what society expects, or rather, demands from future graduates of the Faculty of Law of the University of Buenos Aires, it advocates for the implementation of various teaching and assessment strategies aimed at providing students with the necessary tools for better academic performance. To this end, the implementation of activities typical of professional life from the beginning of the career is encouraged, so that students can approach the professional world from the outset. In essence, it proposes a significant change in teaching methodology, advocating for the progressive implementation of activities inherent to the profession, enabling students to recognize and refine the natural skills and abilities of the profession from the earliest subjects
format Artículo
Artículo
publishedVersion
author Ladelfa, Federico
author_facet Ladelfa, Federico
author_sort Ladelfa, Federico
title Estudiantes y autonomía. Aportes para superar la enseñanza del derecho
title_short Estudiantes y autonomía. Aportes para superar la enseñanza del derecho
title_full Estudiantes y autonomía. Aportes para superar la enseñanza del derecho
title_fullStr Estudiantes y autonomía. Aportes para superar la enseñanza del derecho
title_full_unstemmed Estudiantes y autonomía. Aportes para superar la enseñanza del derecho
title_sort estudiantes y autonomía. aportes para superar la enseñanza del derecho
publisher Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Centro para el Desarrollo Docente
publishDate 2024
url http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=cfdocente&cl=CL1&d=HWA_7837
https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/cfdocente/index/assoc/HWA_7837.dir/7837.PDF
work_keys_str_mv AT ladelfafederico estudiantesyautonomiaaportesparasuperarlaensenanzadelderecho
_version_ 1831984258661482496