La enseñanza de un curso intensivo en modalidad virtual: crónicas de una grata experiencia
The pandemic and the ASPO (preventive and compulsory quarantine) implied multiple challenges to teach and maintain the Law degree curriculum. In this framework, a course on the subject Theory of Crime was taught, which was conducive to the analysis of teaching strategies, since it was a virtual cour...
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Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones
2021
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I28-R145-HWA_69622023-10-18 The pandemic and the ASPO (preventive and compulsory quarantine) implied multiple challenges to teach and maintain the Law degree curriculum. In this framework, a course on the subject Theory of Crime was taught, which was conducive to the analysis of teaching strategies, since it was a virtual course and, moreover, in an intensive mode. The tools used to address the teaching process in that novel context from the pedagogical point of view are examined here: planning and its modalities, virtual tools such as the Faculty's web campus and its modality of use, the GSuite platform for the preparation of material, class guides and content, and also external platforms such as Socrative for course monitoring and evaluation activities. Based on these ideas, inferences are made about the potential of these technologies to meet the objectives proposed in the course syllabus Fil: Kierszenbaum, Mariano. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Cátedra Elementos de Derecho Penal y Procesal Penal. Buenos Aires, Argentina Fil: Sánchez, Santiago. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Buenos Aires, Argentina Argentina Kierszenbaum, Mariano Sánchez, Santiago 2021 La pandemia y el ASPO supusieron múltiples desafíos para el dictado de las clases y el mantenimiento de la currícula de la carrera de Abogacía. En ese marco, se impartió un curso de la materia Teoría del Delito que resultó propicio para el análisis de las estrategias de enseñanza, debido a que se trató de un curso virtual y, además, en modalidad intensiva. Se relevan y examinan aquí las herramientas utilizadas para abordar el proceso de enseñanza en aquel contexto novedoso desde el punto de vista pedagógico: la planificación y sus modalidades, herramientas virtuales como el web campus de la facultad y su modalidad de uso, la plataforma GSuite para la elaboración de material, guías de clase y contenidos, y también plataformas externas como Socrative para las actividades de seguimiento y evaluación del curso. A partir de ello, se realizan inferencias sobre su potencialidad para cumplir con los objetivos propuestos en el programa de la materia application/pdf 1667-4154 (impreso) 2422-7153 (en linea) http://www.derecho.uba.ar/publicaciones/rev_academia/revistas/38/la-ensenanza-de-un-curso-intensivo.pdf Pandemia Curso virtual Google Socrative Planificación Evaluación. COVID 19 Enseñanza del derecho Educacion virtual Pedagogia Estrategias educativas Tics Tecnologias de la informacion y la comunicacion UBA Universidad de Buenos Aires Docentes de derecho Pandemic Virtual course Socrative Planning Law education Virtual education Pedagogy Educational strategies Technology of the information and communication Buenos Aires' University Law teachers spa Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/ Academia, a. 19, no. 38 (Jul.-Dic.) La enseñanza de un curso intensivo en modalidad virtual: crónicas de una grata experiencia Teaching an Intensive Course in Virtual Mode: Chronicles of a Pleasant Experience info:eu-repo/semantics/article info:ar-repo/semantics/artículo info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_6962 http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_6962.dir/6962.PDF |
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The pandemic and the ASPO (preventive and compulsory quarantine) implied multiple challenges to teach and maintain the Law degree curriculum. In this framework, a course on the subject Theory of Crime was taught, which was conducive to the analysis of teaching strategies, since it was a virtual course and, moreover, in an intensive mode. The tools used to address the teaching process in that novel context from the pedagogical point of view are examined here: planning and its modalities, virtual tools such as the Faculty's web campus and its modality of use, the GSuite platform for the preparation of material, class guides and content, and also external platforms such as Socrative for course monitoring and evaluation activities. Based on these ideas, inferences are made about the potential of these technologies to meet the objectives proposed in the course syllabus |
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