"Un dispositivo para Enseñar Derecho, transversalizar la perspectiva de género y las TIC" : dispositivo 3.0
Abstract: In the framework of the training of the UBA's career of lawyer, it describes this experience that accounts for the process of teaching and learning the subject of analysis and strategic conflict management, "the Conflict system". This device 3.0 it allows mainstreaming the g...
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | Artículo publishedVersion |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones
2019
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://www.derecho.uba.ar/publicaciones/rev_academia/revistas/34/un-dispositivo-para-ensenar-derecho.pdf http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_4071 http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_4071.dir/4071.PDF |
Aporte de: |
id |
I28-R145-HWA_4071 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
I28-R145-HWA_40712023-08-17 Abstract: In the framework of the training of the UBA's career of lawyer, it describes this experience that accounts for the process of teaching and learning the subject of analysis and strategic conflict management, "the Conflict system". This device 3.0 it allows mainstreaming the gender perspective in a TIC, mediated learning environment. It is also a means that makes it possible both to explore competencies and skills such as oratory, having as a central tool the teamwork in a permanent action. The learning process of the gender perspective is mixed in the selected materials or content, as well as from the previous design of the structure of the classes and activities that are developed during the four months of course. Fil: Ávila, María Rosa. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Cátedra análisis y gestión estratégica de conflictos. Buenos Aires, Argentina Fil: Ávila, María Rosa. Universidad de Buenos Aires. Centro de Innovaciones en Tecnología y Pedagogía (CITEP). Buenos Aires, Argentina Argentina Ávila, María Rosa 2019 Sección Prácticas. -- Resumen: En el marco de la formación de la carrera de abogacía de la UBA, se describe esta experiencia que da cuenta del proceso de enseñanza y aprendizaje de la materia de análisis y gestión estratégica de conflictos: "El sistema conflicto". Este dispositivo 3.0 permite transversalizar la perspectiva de género en un entorno de aprendizaje mediado por las TIC, constituyendo asimismo un medio que posibilita explorar competencias y habilidades como la oratoria y aplicando como herramienta central el trabajo en equipos en una acción permanente. El proceso de aprendizaje de la perspectiva de género se mixtura tanto en los materiales o contenidos seleccionados, como desde el diseño previo de la estructura de las clases y actividades que se desarrollan durante todo el cuatrimestre. application/pdf 1667-4154 (impreso) 2422-7153 (en linea) http://www.derecho.uba.ar/publicaciones/rev_academia/revistas/34/un-dispositivo-para-ensenar-derecho.pdf Enseñanza del derecho Perspectiva de genero Transversalidad de genero TIC Formacion profesional Proceso de aprendizaje Metodos de enseñanza Metodos pedagogicos Tecnologias de la Información y la Comunicación Teoria de conflictos Enfoque de genero Métodos alternativos de solucion de conflictos UBA Universidad de Buenos Aires Law teaching Law methodology Mainstreaming a gender perspective Conflict theory Vocational training Learning process Pedagogical methods Teaching methods Alternative dispute resolution methods Buenos Aires' University Technology of the information and communication spa Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/ Academia, a. 17, no. 34 (Jul.-Dic.) "Un dispositivo para Enseñar Derecho, transversalizar la perspectiva de género y las TIC" : dispositivo 3.0 "A device to teach law, mainstreaming the gender perspective and the TIC" 3.0 device info:eu-repo/semantics/article info:ar-repo/semantics/artículo info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_4071 http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_4071.dir/4071.PDF |
institution |
Universidad de Buenos Aires |
institution_str |
I-28 |
repository_str |
R-145 |
collection |
Repositorio Digital de la Universidad de Buenos Aires (UBA) |
language |
Español |
orig_language_str_mv |
spa |
topic |
Enseñanza del derecho Perspectiva de genero Transversalidad de genero TIC Formacion profesional Proceso de aprendizaje Metodos de enseñanza Metodos pedagogicos Tecnologias de la Información y la Comunicación Teoria de conflictos Enfoque de genero Métodos alternativos de solucion de conflictos UBA Universidad de Buenos Aires Law teaching Law methodology Mainstreaming a gender perspective Conflict theory Vocational training Learning process Pedagogical methods Teaching methods Alternative dispute resolution methods Buenos Aires' University Technology of the information and communication |
spellingShingle |
Enseñanza del derecho Perspectiva de genero Transversalidad de genero TIC Formacion profesional Proceso de aprendizaje Metodos de enseñanza Metodos pedagogicos Tecnologias de la Información y la Comunicación Teoria de conflictos Enfoque de genero Métodos alternativos de solucion de conflictos UBA Universidad de Buenos Aires Law teaching Law methodology Mainstreaming a gender perspective Conflict theory Vocational training Learning process Pedagogical methods Teaching methods Alternative dispute resolution methods Buenos Aires' University Technology of the information and communication Ávila, María Rosa "Un dispositivo para Enseñar Derecho, transversalizar la perspectiva de género y las TIC" : dispositivo 3.0 |
topic_facet |
Enseñanza del derecho Perspectiva de genero Transversalidad de genero TIC Formacion profesional Proceso de aprendizaje Metodos de enseñanza Metodos pedagogicos Tecnologias de la Información y la Comunicación Teoria de conflictos Enfoque de genero Métodos alternativos de solucion de conflictos UBA Universidad de Buenos Aires Law teaching Law methodology Mainstreaming a gender perspective Conflict theory Vocational training Learning process Pedagogical methods Teaching methods Alternative dispute resolution methods Buenos Aires' University Technology of the information and communication |
description |
Abstract: In the framework of the training of the UBA's career of lawyer, it describes this experience that accounts for the process of teaching and learning the subject of analysis and strategic conflict management, "the Conflict system". This device 3.0 it allows mainstreaming the gender perspective in a TIC, mediated learning environment. It is also a means that makes it possible both to explore competencies and skills such as oratory, having as a central tool the teamwork in a permanent action. The learning process of the gender perspective is mixed in the selected materials or content, as well as from the previous design of the structure of the classes and activities that are developed during the four months of course. |
format |
Artículo Artículo publishedVersion |
author |
Ávila, María Rosa |
author_facet |
Ávila, María Rosa |
author_sort |
Ávila, María Rosa |
title |
"Un dispositivo para Enseñar Derecho, transversalizar la perspectiva de género y las TIC" : dispositivo 3.0 |
title_short |
"Un dispositivo para Enseñar Derecho, transversalizar la perspectiva de género y las TIC" : dispositivo 3.0 |
title_full |
"Un dispositivo para Enseñar Derecho, transversalizar la perspectiva de género y las TIC" : dispositivo 3.0 |
title_fullStr |
"Un dispositivo para Enseñar Derecho, transversalizar la perspectiva de género y las TIC" : dispositivo 3.0 |
title_full_unstemmed |
"Un dispositivo para Enseñar Derecho, transversalizar la perspectiva de género y las TIC" : dispositivo 3.0 |
title_sort |
"un dispositivo para enseñar derecho, transversalizar la perspectiva de género y las tic" : dispositivo 3.0 |
publisher |
Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones |
publishDate |
2019 |
url |
http://www.derecho.uba.ar/publicaciones/rev_academia/revistas/34/un-dispositivo-para-ensenar-derecho.pdf http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_4071 http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_4071.dir/4071.PDF |
work_keys_str_mv |
AT avilamariarosa undispositivoparaensenarderechotransversalizarlaperspectivadegeneroylasticdispositivo30 AT avilamariarosa adevicetoteachlawmainstreamingthegenderperspectiveandthetic30device |
_version_ |
1782033702330564608 |