Asamblea en el aula de Filosofía del Derecho
The education of lawyers at UDELAR privileges the transmission of a represented and stabilized knowledge produce by nineteenth-century methodological schools criteria. Some of the principles that characterize University could be adopted as one of the teaching strategies that allow students and teach...
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | Artículo publishedVersion |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones
2011
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://www.derecho.uba.ar/publicaciones/rev_academia/revistas/17/asamblea-en-el-aula-de-filosofia-del-derecho.pdf http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3463 http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3463.dir/3463.PDF |
Aporte de: |
id |
I28-R145-HWA_3463 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
I28-R145-HWA_34632021-02-24 The education of lawyers at UDELAR privileges the transmission of a represented and stabilized knowledge produce by nineteenth-century methodological schools criteria. Some of the principles that characterize University could be adopted as one of the teaching strategies that allow students and teachers to reconsider the fundamental role of general theory of law and legal philosophy in the education of future lawyers. The article describes the potential of the assembly as a teaching practice that may favor or encourage the epistemic rupture with the dogmatic point of view. Fil: Bardazano, Gianella. Universidad de la República. Facultad de Derecho. Cátedra Filosofía del Derecho. Montevideo, Uruguay Fil: Bardazano, Gianella. Universidad de la República. Facultad de Derecho. Cátedra Teoría General del Derecho. Montevideo, Uruguay Uruguay Bardazano, Gianella 2011 La formación de los abogados en la UDELAR privilegia la transmisión de un saber representado y estabilizado producido por las escuelas metodológicas del siglo XIX. Algunos de los principios que identifican a la Universidad podrían ser adoptados como una de las estrategias didácticas que permitan a estudiantes y docentes reconsiderar el rol fundamental de la teoría general del Derecho y la Filosofía del Derecho en la formación de los futuros abogados. El artículo relata las potencialidades de la asamblea como práctica de enseñanza que puede favorecer, o alentar, la ruptura epistémica con la mirada dogmática del Derecho. application/pdf 1667-4154 (impreso) 2422-7153 (en linea) http://www.derecho.uba.ar/publicaciones/rev_academia/revistas/17/asamblea-en-el-aula-de-filosofia-del-derecho.pdf Enseñanza Dogmatica Teoria Ruptura Asamblea Filosofia del derecho Metodos pedagogicos Enseñanza del derecho Teoria general del derecho Universidades Formacion profesional Teaching Dogmatics Theory Rupture Assembly spa Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/ Academia, a. 9, no. 17 (Ene.-Jun.) Asamblea en el aula de Filosofía del Derecho info:eu-repo/semantics/article info:ar-repo/semantics/artículo info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3463 http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3463.dir/3463.PDF |
institution |
Universidad de Buenos Aires |
institution_str |
I-28 |
repository_str |
R-145 |
collection |
Repositorio Digital de la Universidad de Buenos Aires (UBA) |
language |
Español |
orig_language_str_mv |
spa |
topic |
Enseñanza Dogmatica Teoria Ruptura Asamblea Filosofia del derecho Metodos pedagogicos Enseñanza del derecho Teoria general del derecho Universidades Formacion profesional Teaching Dogmatics Theory Rupture Assembly |
spellingShingle |
Enseñanza Dogmatica Teoria Ruptura Asamblea Filosofia del derecho Metodos pedagogicos Enseñanza del derecho Teoria general del derecho Universidades Formacion profesional Teaching Dogmatics Theory Rupture Assembly Bardazano, Gianella Asamblea en el aula de Filosofía del Derecho |
topic_facet |
Enseñanza Dogmatica Teoria Ruptura Asamblea Filosofia del derecho Metodos pedagogicos Enseñanza del derecho Teoria general del derecho Universidades Formacion profesional Teaching Dogmatics Theory Rupture Assembly |
description |
The education of lawyers at UDELAR privileges the transmission of a represented and stabilized knowledge produce by nineteenth-century methodological schools criteria. Some of the principles that characterize University could be adopted as one of the teaching strategies that allow students and teachers to reconsider the fundamental role of general theory of law and legal philosophy in the education of future lawyers. The article describes the potential of the assembly as a teaching practice that may favor or encourage the epistemic rupture with the dogmatic point of view. |
format |
Artículo Artículo publishedVersion |
author |
Bardazano, Gianella |
author_facet |
Bardazano, Gianella |
author_sort |
Bardazano, Gianella |
title |
Asamblea en el aula de Filosofía del Derecho |
title_short |
Asamblea en el aula de Filosofía del Derecho |
title_full |
Asamblea en el aula de Filosofía del Derecho |
title_fullStr |
Asamblea en el aula de Filosofía del Derecho |
title_full_unstemmed |
Asamblea en el aula de Filosofía del Derecho |
title_sort |
asamblea en el aula de filosofía del derecho |
publisher |
Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones |
publishDate |
2011 |
url |
http://www.derecho.uba.ar/publicaciones/rev_academia/revistas/17/asamblea-en-el-aula-de-filosofia-del-derecho.pdf http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3463 http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3463.dir/3463.PDF |
work_keys_str_mv |
AT bardazanogianella asambleaenelauladefilosofiadelderecho |
_version_ |
1766024916980727808 |