Blended Learning : nuestra experiencia aplicada a estudiantes de Derecho Comercial

Commercial Law is developed primarily on the basis of customary law. Tradition and commercial practice evolve towards a spontaneous order. At present, our lives have adopted new habits. We depend on technology more than ever, and we use lots of tools from the Internet. Young students spend most of t...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Lefevre, Rosana Gabriela, Esteban, Gabriela Verónica
Formato: Artículo publishedVersion
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones 2014
Materias:
Acceso en línea:http://www.derecho.uba.ar/publicaciones/rev_academia/revistas/23/blended-learning.pdf
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3382
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3382.dir/3382.PDF
Aporte de:
id I28-R145-HWA_3382
record_format dspace
spelling I28-R145-HWA_33822020-09-15 Commercial Law is developed primarily on the basis of customary law. Tradition and commercial practice evolve towards a spontaneous order. At present, our lives have adopted new habits. We depend on technology more than ever, and we use lots of tools from the Internet. Young students spend most of the day checking social networking (such as Facebook and Twitter), and they frequently have easy access to e-books. University students are going through a new era. This is why adapting the teaching of Law to this situation is a challenge. In this regard, educational institutions may need to get a new perspective to upgrade the quality of their academic processes and to meet the demands coming from the use of new Technologies. Blended learning has become a good option to support teaching and learning, as we consider that certain areas of Law still take advantage of presential classes. This occurs especially with those subjects in which it is necessary to develop essential skills -like for example oral exposition, argumentation-, to go to court, to attend audiences or assemblies, etcetera. Fil: Lefevre, Rosana Gabriela. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Cátedra Derecho Comercial. Buenos Aires, Argentina Fil: Lefevre, Rosana Gabriela. Universidad Nacional de la Matanza. Departamento de Derecho y Ciencia Política. Cátedra Comercial I. San Justo, Argentina Fil: Lefevre, Rosana Gabriela. Universidad Nacional de Moreno. Moreno, Argentina Fil: Lefevre, Rosana Gabriela. Universidad de Morón. Morón, Argentina Fil: Esteban, Gabriela Verónica. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Cátedra Derecho Comercial. Buenos Aires, Argentina Fil: Esteban, Gabriela Verónica. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Cátedra Sociedades Civiles y Comerciales. Buenos Aires, Argentina Argentina Lefevre, Rosana Gabriela Esteban, Gabriela Verónica 2014 El Derecho Comercial desarrolla una amplia base en el derecho consuetudinario, es decir, la costumbre. La tradición y las prácticas comerciales evolucionan para producir un orden espontáneo. Actualmente, nuestras vidas han adoptado nuevos hábitos. Dependemos cada vez más de la tecnología y de las novedosas herramientas que nos brinda Internet. Los jóvenes alumnos pasan gran parte del día navegando en las redes sociales (facebook, twitter) y frecuentemente cuentan con la posibilidad de obtener libros de texto digitalizados. Los estudiantes universitarios atraviesan una nueva era. Es por eso que adaptar la enseñanza al nuevo mundo que nos rodea es un desafío. Las instituciones de educación superior precisan una nueva perspectiva para elevar la calidad de sus procesos académicos y para responder a las exigencias que devienen por el uso de las nuevas tecnologías. application/pdf 1667-4154 (impreso) 2422-7153 (en linea) http://www.derecho.uba.ar/publicaciones/rev_academia/revistas/23/blended-learning.pdf Derecho comercial Enseñanza Tecnologia Casos Enseñanza del derecho Informacion cientifica Docentes de derecho Estudiantes de derecho Metodos de enseñanza Internet Era digital Enseñanza superior Aprendizaje en linea Blended Learning Teaching Technology Cases spa Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/ Academia, a. 12, no. 23 (Ene.-Jun.) Blended Learning : nuestra experiencia aplicada a estudiantes de Derecho Comercial info:eu-repo/semantics/article info:ar-repo/semantics/artículo info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3382 http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3382.dir/3382.PDF
institution Universidad de Buenos Aires
institution_str I-28
repository_str R-145
collection Repositorio Digital de la Universidad de Buenos Aires (UBA)
language Español
orig_language_str_mv spa
topic Derecho comercial
Enseñanza
Tecnologia
Casos
Enseñanza del derecho
Informacion cientifica
Docentes de derecho
Estudiantes de derecho
Metodos de enseñanza
Internet
Era digital
Enseñanza superior
Aprendizaje en linea
Blended Learning
Teaching
Technology
Cases
spellingShingle Derecho comercial
Enseñanza
Tecnologia
Casos
Enseñanza del derecho
Informacion cientifica
Docentes de derecho
Estudiantes de derecho
Metodos de enseñanza
Internet
Era digital
Enseñanza superior
Aprendizaje en linea
Blended Learning
Teaching
Technology
Cases
Lefevre, Rosana Gabriela
Esteban, Gabriela Verónica
Blended Learning : nuestra experiencia aplicada a estudiantes de Derecho Comercial
topic_facet Derecho comercial
Enseñanza
Tecnologia
Casos
Enseñanza del derecho
Informacion cientifica
Docentes de derecho
Estudiantes de derecho
Metodos de enseñanza
Internet
Era digital
Enseñanza superior
Aprendizaje en linea
Blended Learning
Teaching
Technology
Cases
description Commercial Law is developed primarily on the basis of customary law. Tradition and commercial practice evolve towards a spontaneous order. At present, our lives have adopted new habits. We depend on technology more than ever, and we use lots of tools from the Internet. Young students spend most of the day checking social networking (such as Facebook and Twitter), and they frequently have easy access to e-books. University students are going through a new era. This is why adapting the teaching of Law to this situation is a challenge. In this regard, educational institutions may need to get a new perspective to upgrade the quality of their academic processes and to meet the demands coming from the use of new Technologies. Blended learning has become a good option to support teaching and learning, as we consider that certain areas of Law still take advantage of presential classes. This occurs especially with those subjects in which it is necessary to develop essential skills -like for example oral exposition, argumentation-, to go to court, to attend audiences or assemblies, etcetera.
format Artículo
Artículo
publishedVersion
author Lefevre, Rosana Gabriela
Esteban, Gabriela Verónica
author_facet Lefevre, Rosana Gabriela
Esteban, Gabriela Verónica
author_sort Lefevre, Rosana Gabriela
title Blended Learning : nuestra experiencia aplicada a estudiantes de Derecho Comercial
title_short Blended Learning : nuestra experiencia aplicada a estudiantes de Derecho Comercial
title_full Blended Learning : nuestra experiencia aplicada a estudiantes de Derecho Comercial
title_fullStr Blended Learning : nuestra experiencia aplicada a estudiantes de Derecho Comercial
title_full_unstemmed Blended Learning : nuestra experiencia aplicada a estudiantes de Derecho Comercial
title_sort blended learning : nuestra experiencia aplicada a estudiantes de derecho comercial
publisher Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones
publishDate 2014
url http://www.derecho.uba.ar/publicaciones/rev_academia/revistas/23/blended-learning.pdf
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3382
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3382.dir/3382.PDF
work_keys_str_mv AT lefevrerosanagabriela blendedlearningnuestraexperienciaaplicadaaestudiantesdederechocomercial
AT estebangabrielaveronica blendedlearningnuestraexperienciaaplicadaaestudiantesdederechocomercial
_version_ 1766024901248942080