Algunas reflexiones sobre didáctica universitaria a partir de un caso
This paper intends (1) to show a number of theoretical reflections made in the context of the pedagogical accompaniment that the commission in which I work as a teacher has received from the Department of Training for Teachers. It also intends (2) to tell this experience and (3) the practical conseq...
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | Artículo publishedVersion |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones
2015
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://www.derecho.uba.ar/publicaciones/rev_academia/revistas/26/algunas-reflexiones-sobre-didactica-universitaria.pdf http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3308 http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3308.dir/3308.PDF |
Aporte de: |
id |
I28-R145-HWA_3308 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
I28-R145-HWA_33082020-08-22 This paper intends (1) to show a number of theoretical reflections made in the context of the pedagogical accompaniment that the commission in which I work as a teacher has received from the Department of Training for Teachers. It also intends (2) to tell this experience and (3) the practical consequences of these reflections. In order to provide a structure to this exposition, I will base it on the relations between the involved concepts of the pedagogical area. Starting from these concepts, I will expound the reflections that we as a group made and the decisions we took. I think we can expect other teachers to be interested in receiving this accompaniment from the Department of Training for Teachers. Fil: Herszenbaun, Miguel Alejandro. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Derecho Penal y Criminología. Buenos Aires, Argentina Fil: Herszenbaun, Miguel Alejandro. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Filosofía del Derecho. Buenos Aires, Argentina Argentina Herszenbaun, Miguel Alejandro 2015 El presente trabajo se propone: (1) exponer una serie de reflexiones teóricas llevadas a cabo en el marco del acompañamiento pedagógico que la comisión en la que me desempeño como docente ha recibido por parte de la Dirección de Carrera y Formación Docente, como también (2) narrar la interesante experiencia realizada, y (3) las consecuencias prácticas de dichas reflexiones. A fin de estructurar dicha exposición, nos apoyaremos en las relaciones entre los distintos conceptos involucrados propios del área pedagógica. Y a partir de ellos, presentaremos las reflexiones logradas y las decisiones tomadas. Es de esperar que a partir del relato de esta experiencia, otros docentes se interesen en acercarse a la Dirección de Carrera y Formación Docente. application/pdf 1667-4154 (impreso) 2422-7153 (en linea) http://www.derecho.uba.ar/publicaciones/rev_academia/revistas/26/algunas-reflexiones-sobre-didactica-universitaria.pdf Acompañamiento pedagogico Formacion docente Objetivos Planificacion Evaluacion Formacion profesional Docentes de derecho Planificacion de la educacion Enseñanza del derecho Recursos didacticos Pedagogical accompaniment Training for teachers Goals Scheduling Evaluation spa Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/ Academia, a. 13, no. 26 (Jul.-Dic.) Algunas reflexiones sobre didáctica universitaria a partir de un caso info:eu-repo/semantics/article info:ar-repo/semantics/artículo info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3308 http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3308.dir/3308.PDF |
institution |
Universidad de Buenos Aires |
institution_str |
I-28 |
repository_str |
R-145 |
collection |
Repositorio Digital de la Universidad de Buenos Aires (UBA) |
language |
Español |
orig_language_str_mv |
spa |
topic |
Acompañamiento pedagogico Formacion docente Objetivos Planificacion Evaluacion Formacion profesional Docentes de derecho Planificacion de la educacion Enseñanza del derecho Recursos didacticos Pedagogical accompaniment Training for teachers Goals Scheduling Evaluation |
spellingShingle |
Acompañamiento pedagogico Formacion docente Objetivos Planificacion Evaluacion Formacion profesional Docentes de derecho Planificacion de la educacion Enseñanza del derecho Recursos didacticos Pedagogical accompaniment Training for teachers Goals Scheduling Evaluation Herszenbaun, Miguel Alejandro Algunas reflexiones sobre didáctica universitaria a partir de un caso |
topic_facet |
Acompañamiento pedagogico Formacion docente Objetivos Planificacion Evaluacion Formacion profesional Docentes de derecho Planificacion de la educacion Enseñanza del derecho Recursos didacticos Pedagogical accompaniment Training for teachers Goals Scheduling Evaluation |
description |
This paper intends (1) to show a number of theoretical reflections made in the context of the pedagogical accompaniment that the commission in which I work as a teacher has received from the Department of Training for Teachers. It also intends (2) to tell this experience and (3) the practical consequences of these reflections. In order to provide a structure to this exposition, I will base it on the relations between the involved concepts of the pedagogical area. Starting from these concepts, I will expound the reflections that we as a group made and the decisions we took. I think we can expect other teachers to be interested in receiving this accompaniment from the Department of Training for Teachers. |
format |
Artículo Artículo publishedVersion |
author |
Herszenbaun, Miguel Alejandro |
author_facet |
Herszenbaun, Miguel Alejandro |
author_sort |
Herszenbaun, Miguel Alejandro |
title |
Algunas reflexiones sobre didáctica universitaria a partir de un caso |
title_short |
Algunas reflexiones sobre didáctica universitaria a partir de un caso |
title_full |
Algunas reflexiones sobre didáctica universitaria a partir de un caso |
title_fullStr |
Algunas reflexiones sobre didáctica universitaria a partir de un caso |
title_full_unstemmed |
Algunas reflexiones sobre didáctica universitaria a partir de un caso |
title_sort |
algunas reflexiones sobre didáctica universitaria a partir de un caso |
publisher |
Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones |
publishDate |
2015 |
url |
http://www.derecho.uba.ar/publicaciones/rev_academia/revistas/26/algunas-reflexiones-sobre-didactica-universitaria.pdf http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3308 http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3308.dir/3308.PDF |
work_keys_str_mv |
AT herszenbaunmiguelalejandro algunasreflexionessobredidacticauniversitariaapartirdeuncaso |
_version_ |
1766024887160274944 |