La Banda de Arriba (Cafayate, Salta). Strategic communication actions linking archaeologists to target audiences

In this article, we present the outreach and science popularization actions of the archaeological research undertaken at La Banda de Arriba (Cafayate, Salta). This outreach program set-up a temporary exhibition which was characterized by the collaborative work of archaeologists, social interlocutors...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Ledesma, Rossana, Cruz, Néstor
Formato: Artículo publishedVersion
Lenguaje:Español
Publicado: Instituto de Arqueología, Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires 2018
Materias:
Acceso en línea:http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/Arqueologia/article/view/4224
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=arqueo&d=4224_oai
Aporte de:
id I28-R145-4224_oai
record_format dspace
spelling I28-R145-4224_oai2023-08-03 Ledesma, Rossana Cruz, Néstor 2018-02-01 In this article, we present the outreach and science popularization actions of the archaeological research undertaken at La Banda de Arriba (Cafayate, Salta). This outreach program set-up a temporary exhibition which was characterized by the collaborative work of archaeologists, social interlocutors and the community. We saw the target audience as responsible for defining the projects parameters within a complex and dynamic scenario. A scenario full of collective and individual experiences that served to demarcate different moments, these could then be analyzed from an interdisciplinary perspective. e general objective of this article was then, to present the Cafayate Project’s first interdisciplinary experiences, experiences which generated communication between them and the target groups. En este trabajo presentamos las acciones de extensión y divulgación de la producción científica de las investigaciones arqueológicas realizadas en el paraje La Banda de Arriba (Cafayate, Salta). Por medio de un proyecto de extensión efectuamos el montaje de una muestra temporaria, caracterizada por el trabajo conjunto de arqueólogos, comunicadores sociales y la localidad de Cafayate. Consideramos que los públicos objetivos serán los encargados de definir los parámetros del proyecto en un escenario complejo y dinámico, lleno de experiencias colectivas e individuales que fueron demarcando diferentes momentos, susceptibles de ser analizados desde una perspectiva interdisciplinaria. El objetivo general de este trabajo es mostrar las primeras experiencias interdisciplinarias del proyecto Cafayate para gestar acciones de comunicación que le permitan vincularse con los públicos objetivos. application/pdf http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/Arqueologia/article/view/4224 10.34096/arqueologia.t24.n1.4224 spa Instituto de Arqueología, Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/Arqueologia/article/view/4224/3782 Arqueología; Vol. 24 Núm. 1 (2018): enero-abril; 13-29 Arqueología; Vol 24 No 1 (2018): enero-abril; 13-29 1853-8126 0327-5159 Strategic planning Communication Archaeological exhibition Outreach Science popularization Planificación estratégica Comunicación Exposición arqueológica Extensión Divulgación científica La Banda de Arriba (Cafayate, Salta). Strategic communication actions linking archaeologists to target audiences La Banda de Arriba (Cafayate, Salta). Acciones de comunicación estratégica para vincular a los arqueólogos con los públicos objetivos info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=arqueo&d=4224_oai
institution Universidad de Buenos Aires
institution_str I-28
repository_str R-145
collection Repositorio Digital de la Universidad de Buenos Aires (UBA)
language Español
orig_language_str_mv spa
topic Strategic planning
Communication
Archaeological exhibition
Outreach
Science popularization
Planificación estratégica
Comunicación
Exposición arqueológica
Extensión
Divulgación científica
spellingShingle Strategic planning
Communication
Archaeological exhibition
Outreach
Science popularization
Planificación estratégica
Comunicación
Exposición arqueológica
Extensión
Divulgación científica
Ledesma, Rossana
Cruz, Néstor
La Banda de Arriba (Cafayate, Salta). Strategic communication actions linking archaeologists to target audiences
topic_facet Strategic planning
Communication
Archaeological exhibition
Outreach
Science popularization
Planificación estratégica
Comunicación
Exposición arqueológica
Extensión
Divulgación científica
description In this article, we present the outreach and science popularization actions of the archaeological research undertaken at La Banda de Arriba (Cafayate, Salta). This outreach program set-up a temporary exhibition which was characterized by the collaborative work of archaeologists, social interlocutors and the community. We saw the target audience as responsible for defining the projects parameters within a complex and dynamic scenario. A scenario full of collective and individual experiences that served to demarcate different moments, these could then be analyzed from an interdisciplinary perspective. e general objective of this article was then, to present the Cafayate Project’s first interdisciplinary experiences, experiences which generated communication between them and the target groups.
format Artículo
publishedVersion
author Ledesma, Rossana
Cruz, Néstor
author_facet Ledesma, Rossana
Cruz, Néstor
author_sort Ledesma, Rossana
title La Banda de Arriba (Cafayate, Salta). Strategic communication actions linking archaeologists to target audiences
title_short La Banda de Arriba (Cafayate, Salta). Strategic communication actions linking archaeologists to target audiences
title_full La Banda de Arriba (Cafayate, Salta). Strategic communication actions linking archaeologists to target audiences
title_fullStr La Banda de Arriba (Cafayate, Salta). Strategic communication actions linking archaeologists to target audiences
title_full_unstemmed La Banda de Arriba (Cafayate, Salta). Strategic communication actions linking archaeologists to target audiences
title_sort la banda de arriba (cafayate, salta). strategic communication actions linking archaeologists to target audiences
publisher Instituto de Arqueología, Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires
publishDate 2018
url http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/Arqueologia/article/view/4224
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=arqueo&d=4224_oai
work_keys_str_mv AT ledesmarossana labandadearribacafayatesaltastrategiccommunicationactionslinkingarchaeologiststotargetaudiences
AT cruznestor labandadearribacafayatesaltastrategiccommunicationactionslinkingarchaeologiststotargetaudiences
AT ledesmarossana labandadearribacafayatesaltaaccionesdecomunicacionestrategicaparavincularalosarqueologosconlospublicosobjetivos
AT cruznestor labandadearribacafayatesaltaaccionesdecomunicacionestrategicaparavincularalosarqueologosconlospublicosobjetivos
_version_ 1782033160919318528