The market of scientific information. The case of British universities (2010-2014)

An analysis of the dynamics of the market of scientific information of the period 2010-2014 is shown through the data provided by the study carried out by The London School of Economics and Politics Science on the payment of subscriptions that the universities of the United Kingdom realize to the pu...

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Detalles Bibliográficos
Autores principales: Álvarez-Muñoz, Patricio; Universidad Estatal de Milagro, Guayas, Hernández-Domínguez, Carmen; Universidad Estatal de Milagro, Guayas, Pacheco-Olea, Fernando; Universidad Estatal de Milagro, Guayas
Formato: Artículo publishedVersion
Lenguaje:Español
Publicado: Información, cultura y sociedad 2017
Materias:
Acceso en línea:http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/ICS/article/view/3595
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=biblioinfo&d=3595_oai
Aporte de:
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Costos de Suscripción; Elsevier; Mercado de la información científica; Producción científica; Reino Unido; Universidades; Industria editorial
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description An analysis of the dynamics of the market of scientific information of the period 2010-2014 is shown through the data provided by the study carried out by The London School of Economics and Politics Science on the payment of subscriptions that the universities of the United Kingdom realize to the publishers, and thus determine which are those involved in the processes of negotiation of acquisition of scientific information resources. Through the application of microeconomic criteria and descriptive statistics, it is determined that Elsevier is the dominant publisher in this market, and that the publisher that has grown the most in revenue, with 33.27% in the analyzed period, is SAGE. Using information from the Scimago Journal Ranking (SJR), an annual comparison of three variables is carried out: a) cost per scientific article, this being in 2014, 328,27 USD; B) investment per student in scientific resources, and c) investment by teacher-researcher.
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Using information from the Scimago Journal Ranking (SJR), an annual comparison of three variables is carried out: a) cost per scientific article, this being in 2014, 328,27 USD; B) investment per student in scientific resources, and c) investment by teacher-researcher. Se presenta un análisis de la dinámica del mercado de la información científica del período 2010-2014 a través de los datos proporcionados por el estudio realizado por The London School of Economics and Politics Science (Lawson y Meghreblian, 2014) acerca del pago de suscripciones que las universidades del Reino Unido realizan a la editoriales, y así determinar cuáles son las que intervienen en los procesos de negociación de adquisición de recursos de información científica. Poniendo especial interés en el impacto que el mercado editorial tiene en la producción científica de las instituciones, ya que las variaciones del precio de las suscripciones hacen que el costo promedio de los artículos y la producción científica aumente o disminuya. Mediante la aplicación de criterios microeconómicos y de estadística descriptiva, se determina que Elsevier es la editorial dominante en este mercado, y que la editorial que más ha crecido comparativamente en ingresos, con un 33,27% en el período analizado, es SAGE. Utilizando información de Scimago Journal Ranking (SJR) se realiza una comparativa anual de tres variables: a) costo por artículo científico, siendo este en el año 2014, 328,27 dólares; b) inversión por estudiante en recursos científicos; y c) inversión por docente-investigador. application/pdf text/html http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/ICS/article/view/3595 spa Información, cultura y sociedad Información, cultura y sociedad http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/ICS/article/view/3595/3567 http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/ICS/article/view/3595/3688 Authors publishing in this journal acknowledge the conditions below:Authors retain the copyright of their work while they transfer the right of the first publishing to the journal, under the Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported Licence, which allows third parties to reproduce them under the condition that express mention is given to the author and to its original publication in the journal.Authors may enter into other contractual and independent arrangements for the non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (for instance, it can be published in an institutional repository or in a book). 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Información, cultura y sociedad; núm. 37 (2017); 113-126 Información, cultura y sociedad; núm. 37 (2017); 113-126 1851-1740 1514-8327 Elsevier; Scientific production; Subscription costs; Scientific information market; UK; Universities; Editorial industry Costos de Suscripción; Elsevier; Mercado de la información científica; Producción científica; Reino Unido; Universidades; Industria editorial The market of scientific information. The case of British universities (2010-2014) El mercado de la información científica. El caso de las universidades británicas (2010-2014) info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=biblioinfo&d=3595_oai