Challenges of teaching accounting sciences: A literature review

The objective of the research is to describe the challenges of education in Accounting Sciences. For this purpose, a qualitative, non-experimental, descriptive methodology was used for data collection, using a documentary review. The main results showed three main challenges: first, teacher training...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores principales: Duarte Sánchez, Derlis Daniel, Ramírez Girett, Víctor Ariel
Formato: Artículo publishedVersion Articles Artículos de Investigación
Lenguaje:Español
Publicado: FACULTAD DE CIENCIAS ECONÓMICAS - UNIVERSIDAD DE BUENOS AIRES 2023
Materias:
Acceso en línea:https://ojs.economicas.uba.ar/Contyaudit/article/view/2697
https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=contabit&d=2697_oai
Aporte de:
id I28-R145-2697_oai
record_format dspace
spelling I28-R145-2697_oai2025-02-11 Duarte Sánchez, Derlis Daniel Ramírez Girett, Víctor Ariel 2023-06-12 The objective of the research is to describe the challenges of education in Accounting Sciences. For this purpose, a qualitative, non-experimental, descriptive methodology was used for data collection, using a documentary review. The main results showed three main challenges: first, teacher training, second, the use of ICTs focused on accounting sciences and third, the application of teaching techniques such as problem-based learning, teaching interpretation for the formation of accounting critics and the cognitive development of students "remembering, applying and analyzing". El objetivo de la investigación consiste en describir los desafíos de la educación de las Ciencias Contables. Para lo cual, se emplea una metodología de enfoque cualitativo, no experimental, descriptivo, para la recolección de los datos, se ha empleado la revisión documental. Los principales resultados arrojaron tres principales desafíos primero, la capacitación docente, segundo, el uso de las tics con enfoque en las ciencias contables y en tercer lugar, aplicar técnicas de enseñanza como el aprendizaje basado en problemas, la enseñanza de interpretación para la formación de críticos contables y el desarrollo cognitivo de los estudiantes “recordar, aplicar y analizar”. application/pdf text/html https://ojs.economicas.uba.ar/Contyaudit/article/view/2697 10.56503/Contabilidad_y_Auditoria/Nro.57(29)/2697 spa FACULTAD DE CIENCIAS ECONÓMICAS - UNIVERSIDAD DE BUENOS AIRES https://ojs.economicas.uba.ar/Contyaudit/article/view/2697/3466 https://ojs.economicas.uba.ar/Contyaudit/article/view/2697/3499 Derechos de autor 2023 Contabilidad y Auditoría Contabilidad y Auditoría; Núm. 57 (29): CONTABILIDAD Y AUDITORÍA Enero - Junio 2023; 103-122 1852-446X 1515-2340 Educación Superior enseñanza de la contabilidad tecnología de la información innovaciones Higher education accounting education information technology innovations Challenges of teaching accounting sciences: A literature review Desafíos de la enseñanza de las ciencias contables: Una revisión de literatura info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Articles Artículos de Investigación https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=contabit&d=2697_oai
institution Universidad de Buenos Aires
institution_str I-28
repository_str R-145
collection Repositorio Digital de la Universidad de Buenos Aires (UBA)
language Español
orig_language_str_mv spa
topic Educación Superior
enseñanza de la contabilidad
tecnología de la información
innovaciones
Higher education
accounting education
information technology
innovations
spellingShingle Educación Superior
enseñanza de la contabilidad
tecnología de la información
innovaciones
Higher education
accounting education
information technology
innovations
Duarte Sánchez, Derlis Daniel
Ramírez Girett, Víctor Ariel
Challenges of teaching accounting sciences: A literature review
topic_facet Educación Superior
enseñanza de la contabilidad
tecnología de la información
innovaciones
Higher education
accounting education
information technology
innovations
description The objective of the research is to describe the challenges of education in Accounting Sciences. For this purpose, a qualitative, non-experimental, descriptive methodology was used for data collection, using a documentary review. The main results showed three main challenges: first, teacher training, second, the use of ICTs focused on accounting sciences and third, the application of teaching techniques such as problem-based learning, teaching interpretation for the formation of accounting critics and the cognitive development of students "remembering, applying and analyzing".
format Artículo
publishedVersion
Articles
Artículos de Investigación
author Duarte Sánchez, Derlis Daniel
Ramírez Girett, Víctor Ariel
author_facet Duarte Sánchez, Derlis Daniel
Ramírez Girett, Víctor Ariel
author_sort Duarte Sánchez, Derlis Daniel
title Challenges of teaching accounting sciences: A literature review
title_short Challenges of teaching accounting sciences: A literature review
title_full Challenges of teaching accounting sciences: A literature review
title_fullStr Challenges of teaching accounting sciences: A literature review
title_full_unstemmed Challenges of teaching accounting sciences: A literature review
title_sort challenges of teaching accounting sciences: a literature review
publisher FACULTAD DE CIENCIAS ECONÓMICAS - UNIVERSIDAD DE BUENOS AIRES
publishDate 2023
url https://ojs.economicas.uba.ar/Contyaudit/article/view/2697
https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=contabit&d=2697_oai
work_keys_str_mv AT duartesanchezderlisdaniel challengesofteachingaccountingsciencesaliteraturereview
AT ramirezgirettvictorariel challengesofteachingaccountingsciencesaliteraturereview
AT duartesanchezderlisdaniel desafiosdelaensenanzadelascienciascontablesunarevisiondeliteratura
AT ramirezgirettvictorariel desafiosdelaensenanzadelascienciascontablesunarevisiondeliteratura
_version_ 1825550610845401088