THE POWER OF MERCADO LIBRE. DISTORTIONS IN THE COMMUNICATION INITIATIVE AND LABOR RELATIONS
Mercado Libre is an organization that implements a platform business model and proposes growth strategies that involve the processing of large volumes of data provided by users. The implementation of these strategies not only increases the market value, but also increases the power of the organizati...
Autores principales: | , |
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Formato: | Artículo publishedVersion Artículo revisado por pares |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Instituto de Investigación en Administración, Contabilidad y Métodos Cuantitativos para la Gestión
2022
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Materias: | |
Acceso en línea: | https://ojs.economicas.uba.ar/metodosexperimentales/article/view/2686 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=metodosex&d=2686_oai |
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I28-R145-2686_oai2025-02-11 Herrera, Pablo Matías García Fronti, Javier 2022-12-01 Mercado Libre is an organization that implements a platform business model and proposes growth strategies that involve the processing of large volumes of data provided by users. The implementation of these strategies not only increases the market value, but also increases the power of the organization. Within this essay the following questions are addressed: What are the characteristics of Mercado Libre's power as a platform and what are the organizational strategies it promotes to nurture that power? The objective is to characterize the platform power and identify different distortions in the communication initiative and labor relations of Mercado Libre. In the first section, based on a definition of platform business models, the dynamics of Mercado Libre as an organization are described. In a second part, the power of the platforms is characterized. In a third section, distortions in the communication initiative and labor relations of Mercado Libre are identified. Mercado Libre es una organización que implementa un modelo de negocios de plataforma y plantea estrategias de crecimiento que involucran el procesamiento de grandes volúmenes de datos aportados por los usuarios. La puesta en marcha de estas estrategias no solo aumenta el valor de mercado, sino que incrementa, también, el poder de la organización. Dentro de este trabajo se abordan las siguientes preguntas: ¿Cuáles son las características del poder de Mercado Libre como plataforma y cuáles son las estrategias organizacionales que impulsa para nutrir ese poder? El objetivo es caracterizar el poder de las plataformas e identificar diferentes distorsiones en la iniciativa de comunicación y las relaciones laborales de Mercado Libre. En la primera sección, a partir de una definición de modelos de negocios de plataforma, se describe la dinámica de Mercado Libre como organización. En la segunda sección se analiza el poder de las plataformas. En una tercera sección, se identifican distorsiones en la iniciativa de comunicación y las relaciones laborales de Mercado Libre. application/pdf https://ojs.economicas.uba.ar/metodosexperimentales/article/view/2686 10.56503/metodosexperimentales/Vol.1/Nro.11(2022)p.41-57 spa Instituto de Investigación en Administración, Contabilidad y Métodos Cuantitativos para la Gestión https://ojs.economicas.uba.ar/metodosexperimentales/article/view/2686/3409 Revista de Investigación Interdisciplinaria en Métodos Experimentales; Vol. 1 Núm. 11 (2022): Vol. 1 Núm. 11 (2022): Revista de Investigación Interdisciplinaria en Métodos Experimentales Año 11 Volumen 1 - 2022; 41-57 2314-1123 2314-1115 Mercado Libre Poder de palataforma Modelo de negocios Estrategia organizacional Interacción con los usuarios Mercado Libre Platform power Business model Organizational strategy Interactions with users THE POWER OF MERCADO LIBRE. DISTORTIONS IN THE COMMUNICATION INITIATIVE AND LABOR RELATIONS EL PODER DE MERCADO LIBRE. DISTORSIONES EN LA INICIATIVA DE COMUNICACIÓN Y LAS RELACIONES LABORALES info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=metodosex&d=2686_oai |
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Mercado Libre is an organization that implements a platform business model and proposes growth strategies that involve the processing of large volumes of data provided by users. The implementation of these strategies not only increases the market value, but also increases the power of the organization. Within this essay the following questions are addressed: What are the characteristics of Mercado Libre's power as a platform and what are the organizational strategies it promotes to nurture that power? The objective is to characterize the platform power and identify different distortions in the communication initiative and labor relations of Mercado Libre. In the first section, based on a definition of platform business models, the dynamics of Mercado Libre as an organization are described. In a second part, the power of the platforms is characterized. In a third section, distortions in the communication initiative and labor relations of Mercado Libre are identified. |
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