Rendimiento académico de los estudiantes según las modalidades de enseñanza de Facultad de Veterinaria, Uruguay
This work was carried out with the objective of determining the relationship and behavior between the performance obtained by students at the end of the courses and the teaching modalities applied by professors, taking into account that performance is considered the main indicator of learn...
Guardado en:
Autores principales: | , , |
---|---|
Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad Nacional del Litoral
2022
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/FAVEveterinaria/article/view/12135 |
Aporte de: |
id |
I26-R133-article-12135 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
I26-R133-article-121352023-05-02T18:49:42Z Rendimiento académico de los estudiantes según las modalidades de enseñanza de Facultad de Veterinaria, Uruguay Martínez, Silvia Passarini, José Borlido, Claudia teaching modalities academic performance study plan modalidades de enseñanza rendimiento académico plan de estudios This work was carried out with the objective of determining the relationship and behavior between the performance obtained by students at the end of the courses and the teaching modalities applied by professors, taking into account that performance is considered the main indicator of learning outcomes. and reference to evaluate the quality of teaching and academic achievement and because the teaching modalities are an internal factor that can affect learning. The results obtained by the students at the end of the courses from 1st to 4th year and the teaching modalities most used by the teachers were collected. The relationship between both variables and how they behave in different years was determined. The results indicated that there is a dependency relationship between performance and teaching modalities. Students obtain better performance with the theoretical modalities, which predominate in almost all the courses and as they advance in the career. Este trabajo se realizó con el objetivo de determinar la relación y el comportamiento entre el rendimiento que obtienen los estudiantes al final de los cursos y las modalidades de enseñanza que aplican los docentes, teniendo en cuenta que el rendimiento es considerado principal indicador de resultado del aprendizaje y referencia para evaluar la calidad de enseñanza y los logros académicos y por ser las modalidades de enseñanza un factor interno que puede incidir en el aprendizaje. Se colectaron los resultados obtenidos por los estudiantes al finalizar los cursos de 1° a 4° año y las modalidades de enseñanza más utilizadas por los docentes. Se determinó la relación que existe entre ambas variables y cómo estas se comportan en los diferentes años. Los resultados indicaron que hay una correlación de dependencia entre el rendimiento y las modalidades de enseñanza. Los estudiantes obtienen mejores rendimientos con las modalidades teóricas, las cuales predominan en casi todos los cursos y a medida que avanzan en la carrera. Universidad Nacional del Litoral 2022-10-06 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf text/html https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/FAVEveterinaria/article/view/12135 10.14409/favecv.2022.0.e0010 FAVE Sección Ciencias Veterinarias; 2022: FAVE Sección Ciencias Veterinarias; e0010 FAVE Sección Ciencias Veterinarias; 2022: FAVE Sección Ciencias Veterinarias; e0010 FAVE Sección Ciencias Veterinarias; 2022: FAVE Sección Ciencias Veterinarias; e0010 2362-5589 1666-938X 10.14409/favecv.2022.1 spa https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/FAVEveterinaria/article/view/12135/16447 https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/FAVEveterinaria/article/view/12135/16448 Derechos de autor 2022 Silvia Martínez, José Passarini, Claudia Borlido |
institution |
Universidad Nacional del Litoral |
institution_str |
I-26 |
repository_str |
R-133 |
container_title_str |
Biblioteca Virtual - Publicaciones (UNL) |
language |
Español |
format |
Artículo revista |
topic |
teaching modalities academic performance study plan modalidades de enseñanza rendimiento académico plan de estudios |
spellingShingle |
teaching modalities academic performance study plan modalidades de enseñanza rendimiento académico plan de estudios Martínez, Silvia Passarini, José Borlido, Claudia Rendimiento académico de los estudiantes según las modalidades de enseñanza de Facultad de Veterinaria, Uruguay |
topic_facet |
teaching modalities academic performance study plan modalidades de enseñanza rendimiento académico plan de estudios |
author |
Martínez, Silvia Passarini, José Borlido, Claudia |
author_facet |
Martínez, Silvia Passarini, José Borlido, Claudia |
author_sort |
Martínez, Silvia |
title |
Rendimiento académico de los estudiantes según las modalidades de enseñanza de Facultad de Veterinaria, Uruguay |
title_short |
Rendimiento académico de los estudiantes según las modalidades de enseñanza de Facultad de Veterinaria, Uruguay |
title_full |
Rendimiento académico de los estudiantes según las modalidades de enseñanza de Facultad de Veterinaria, Uruguay |
title_fullStr |
Rendimiento académico de los estudiantes según las modalidades de enseñanza de Facultad de Veterinaria, Uruguay |
title_full_unstemmed |
Rendimiento académico de los estudiantes según las modalidades de enseñanza de Facultad de Veterinaria, Uruguay |
title_sort |
rendimiento académico de los estudiantes según las modalidades de enseñanza de facultad de veterinaria, uruguay |
description |
This work was carried out with the objective of determining the relationship and behavior between the performance obtained by students at the end of the courses and the teaching modalities applied by professors, taking into account that performance is considered the main indicator of learning outcomes. and reference to evaluate the quality of teaching and academic achievement and because the teaching modalities are an internal factor that can affect learning. The results obtained by the students at the end of the courses from 1st to 4th year and the teaching modalities most used by the teachers were collected. The relationship between both variables and how they behave in different years was determined. The results indicated that there is a dependency relationship between performance and teaching modalities. Students obtain better performance with the theoretical modalities, which predominate in almost all the courses and as they advance in the career. |
publisher |
Universidad Nacional del Litoral |
publishDate |
2022 |
url |
https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/FAVEveterinaria/article/view/12135 |
work_keys_str_mv |
AT martinezsilvia rendimientoacademicodelosestudiantessegunlasmodalidadesdeensenanzadefacultaddeveterinariauruguay AT passarinijose rendimientoacademicodelosestudiantessegunlasmodalidadesdeensenanzadefacultaddeveterinariauruguay AT borlidoclaudia rendimientoacademicodelosestudiantessegunlasmodalidadesdeensenanzadefacultaddeveterinariauruguay |
first_indexed |
2022-11-03T11:08:48Z |
last_indexed |
2023-05-12T14:48:35Z |
_version_ |
1770623731641614336 |