La formación de liderazgo en tiempos de gerenciamiento. La perspectiva de estudiantes en una escuela de elite del norte del conurbano bonaerense.

This article addresses usual practices in an elite secondary school and their correspondence with the future choices of young people from high-income sectors in order to understand the processes of educational fragmentation and inequality from the point of view of the best socially positioned groups...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Di Nucci, Leandro, Langer, Eduardo
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad Nacional del Litoral 2021
Materias:
Acceso en línea:https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/Itinerarios/article/view/10730
Aporte de:
id I26-R133-article-10730
record_format ojs
spelling I26-R133-article-107302021-12-10T12:57:53Z La formación de liderazgo en tiempos de gerenciamiento. La perspectiva de estudiantes en una escuela de elite del norte del conurbano bonaerense. Leadership training in times of management. Students’ perspective in an elite school of the northern outskirts of the city of Buenos Aires Di Nucci, Leandro Langer, Eduardo training leadership management students secondary school formación liderazgo gerenciamiento estudiantes escuela secundaria This article addresses usual practices in an elite secondary school and their correspondence with the future choices of young people from high-income sectors in order to understand the processes of educational fragmentation and inequality from the point of view of the best socially positioned groups. The question revolves around the particularities posed by pedagogical devices within societies of managing, taking into account the discourse of leadership training and its correspondence with the meanings of work conveyed by students. For this purpose, the article includes research results from the use of multiple qualitative techniques applied to the case study of a school in the outskirts of the city of Buenos Aires    El artículo aborda la descripción de las prácticas en una escuela de elite y sus relaciones con las elecciones futuras de jóvenes de sectores altos para comprender los procesos de fragmentación y desigualdad educativa desde los grupos mejor posicionados socialmente. La interrogación gira en torno a las particularidades que presentan los dispositivos pedagógicos en las sociedades de gerenciamiento atendiendo a los discursos de la formación en liderazgo y sus correspondencias con los sentidos laborales que asignan los estudiantes. Para ello se retoman resultados de investigación que abarcaron técnicas cualitativas múltiples a partir del estudio en caso en una escuela del conurbano bonaerense. Universidad Nacional del Litoral 2021-10-21 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículos de investigación evaluados por doble ciego Research articles evaluated by double blind application/pdf text/html text/xml application/zip https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/Itinerarios/article/view/10730 10.14409/ie.2021.14.e0002 Itinerarios Educativos; Núm. 14 (2021): Itinerarios Educativos; e0002 Itinerarios Educativos; No. 14 (2021): Itinerarios Educativos; e0002 Itinerarios Educativos; n. 14 (2021): Itinerarios Educativos; e0002 2362-5554 1850-3853 10.14409/ie.2021.14 spa https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/Itinerarios/article/view/10730/14257 https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/Itinerarios/article/view/10730/14258 https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/Itinerarios/article/view/10730/14259 https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/Itinerarios/article/view/10730/14260 Derechos de autor 2021 Itinerarios Educativos
institution Universidad Nacional del Litoral
institution_str I-26
repository_str R-133
container_title_str Biblioteca Virtual - Publicaciones (UNL)
language Español
format Artículo revista
topic training
leadership
management
students
secondary school
formación
liderazgo
gerenciamiento
estudiantes
escuela secundaria
spellingShingle training
leadership
management
students
secondary school
formación
liderazgo
gerenciamiento
estudiantes
escuela secundaria
Di Nucci, Leandro
Langer, Eduardo
La formación de liderazgo en tiempos de gerenciamiento. La perspectiva de estudiantes en una escuela de elite del norte del conurbano bonaerense.
topic_facet training
leadership
management
students
secondary school
formación
liderazgo
gerenciamiento
estudiantes
escuela secundaria
author Di Nucci, Leandro
Langer, Eduardo
author_facet Di Nucci, Leandro
Langer, Eduardo
author_sort Di Nucci, Leandro
title La formación de liderazgo en tiempos de gerenciamiento. La perspectiva de estudiantes en una escuela de elite del norte del conurbano bonaerense.
title_short La formación de liderazgo en tiempos de gerenciamiento. La perspectiva de estudiantes en una escuela de elite del norte del conurbano bonaerense.
title_full La formación de liderazgo en tiempos de gerenciamiento. La perspectiva de estudiantes en una escuela de elite del norte del conurbano bonaerense.
title_fullStr La formación de liderazgo en tiempos de gerenciamiento. La perspectiva de estudiantes en una escuela de elite del norte del conurbano bonaerense.
title_full_unstemmed La formación de liderazgo en tiempos de gerenciamiento. La perspectiva de estudiantes en una escuela de elite del norte del conurbano bonaerense.
title_sort la formación de liderazgo en tiempos de gerenciamiento. la perspectiva de estudiantes en una escuela de elite del norte del conurbano bonaerense.
description This article addresses usual practices in an elite secondary school and their correspondence with the future choices of young people from high-income sectors in order to understand the processes of educational fragmentation and inequality from the point of view of the best socially positioned groups. The question revolves around the particularities posed by pedagogical devices within societies of managing, taking into account the discourse of leadership training and its correspondence with the meanings of work conveyed by students. For this purpose, the article includes research results from the use of multiple qualitative techniques applied to the case study of a school in the outskirts of the city of Buenos Aires  
publisher Universidad Nacional del Litoral
publishDate 2021
url https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/Itinerarios/article/view/10730
work_keys_str_mv AT dinuccileandro laformaciondeliderazgoentiemposdegerenciamientolaperspectivadeestudiantesenunaescueladeelitedelnortedelconurbanobonaerense
AT langereduardo laformaciondeliderazgoentiemposdegerenciamientolaperspectivadeestudiantesenunaescueladeelitedelnortedelconurbanobonaerense
AT dinuccileandro leadershiptrainingintimesofmanagementstudentsperspectiveinaneliteschoolofthenorthernoutskirtsofthecityofbuenosaires
AT langereduardo leadershiptrainingintimesofmanagementstudentsperspectiveinaneliteschoolofthenorthernoutskirtsofthecityofbuenosaires
first_indexed 2023-07-05T23:15:47Z
last_indexed 2023-07-05T23:15:47Z
_version_ 1770624329756704768