Representaciones y perspectivas prácticas sobre la didáctica de la historia de los / las estudiantes del profesorado
Located in the department of General and Special Teaching faculty History of the Faculty of Humanities of the National University of Comahue (venues Neuquén and San Carlos de Bariloche) we intend to present an exploratory approach of the representations and perspectives practices carried by / as stu...
Autores principales: | , , |
---|---|
Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales
2022
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3761 |
Aporte de: |
id |
I22-R128-article-3761 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
I22-R128-article-37612024-08-12T12:26:40Z Representaciones y perspectivas prácticas sobre la didáctica de la historia de los / las estudiantes del profesorado Jara, Miguel A. Salto, Víctor Amado Ertola, Fabiana Marcela Representaciones Perspectivas Prácticas Didáctica de la Historia Formación Inicial Enseñanza y Aprendizaje Representations Perspectives Practice Teaching of History Initial Training Teaching and Learning Located in the department of General and Special Teaching faculty History of the Faculty of Humanities of the National University of Comahue (venues Neuquén and San Carlos de Bariloche) we intend to present an exploratory approach of the representations and perspectives practices carried by / as students to enter the subjects of teacher training and in particular in relation to the teaching of History. This paper analyzes the results of an inquiry conducted among the / as students of fifth year teachers in history, from a semi-structured questionnaire character. In the same different aspects that we consider key to the identification and understanding of representations and practical perspectives they were discussed Situados en la cátedra de Didáctica General y Especial del profesorado en Historia de la Facultad de Humanidades de la Universidad Nacional del Comahue (sedes Neuquén y San Carlos de Bariloche) nos proponemos presentar una aproximación exploratoria de las representaciones y perspectivas prácticas que portan los/as estudiantes al ingresar a las asignaturas de la formación docente y en particular en relación a la Didáctica de la Historia. En este trabajo analizamos los resultados obtenidos de una indagación realizada entre los/as estudiantes del quinto año del profesorado en historia, a partir de un cuestionario de carácter semiestructurado. En el mismo se abordaron diferentes aspectos que consideramos claves para la identificación y comprensión de las representaciones y perspectivas prácticas APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales 2022-04-27 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion texto application/pdf https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3761 Reseñas de Enseñanza de la Historia; Núm. 14 (2016): Septiembre; 61-79 2796-9304 1668-8864 spa https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3761/60790 Derechos de autor 2022 Reseñas de Enseñanza de la Historia https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
institution |
Universidad Nacional del Comahue |
institution_str |
I-22 |
repository_str |
R-128 |
container_title_str |
Repositorio de Revistas Electrónicas REVELE (UNComahue) |
language |
Español |
format |
Artículo revista |
topic |
Representaciones Perspectivas Prácticas Didáctica de la Historia Formación Inicial Enseñanza y Aprendizaje Representations Perspectives Practice Teaching of History Initial Training Teaching and Learning |
spellingShingle |
Representaciones Perspectivas Prácticas Didáctica de la Historia Formación Inicial Enseñanza y Aprendizaje Representations Perspectives Practice Teaching of History Initial Training Teaching and Learning Jara, Miguel A. Salto, Víctor Amado Ertola, Fabiana Marcela Representaciones y perspectivas prácticas sobre la didáctica de la historia de los / las estudiantes del profesorado |
topic_facet |
Representaciones Perspectivas Prácticas Didáctica de la Historia Formación Inicial Enseñanza y Aprendizaje Representations Perspectives Practice Teaching of History Initial Training Teaching and Learning |
author |
Jara, Miguel A. Salto, Víctor Amado Ertola, Fabiana Marcela |
author_facet |
Jara, Miguel A. Salto, Víctor Amado Ertola, Fabiana Marcela |
author_sort |
Jara, Miguel A. |
title |
Representaciones y perspectivas prácticas sobre la didáctica de la historia de los / las estudiantes del profesorado |
title_short |
Representaciones y perspectivas prácticas sobre la didáctica de la historia de los / las estudiantes del profesorado |
title_full |
Representaciones y perspectivas prácticas sobre la didáctica de la historia de los / las estudiantes del profesorado |
title_fullStr |
Representaciones y perspectivas prácticas sobre la didáctica de la historia de los / las estudiantes del profesorado |
title_full_unstemmed |
Representaciones y perspectivas prácticas sobre la didáctica de la historia de los / las estudiantes del profesorado |
title_sort |
representaciones y perspectivas prácticas sobre la didáctica de la historia de los / las estudiantes del profesorado |
description |
Located in the department of General and Special Teaching faculty History of the Faculty of Humanities of the National University of Comahue (venues Neuquén and San Carlos de Bariloche) we intend to present an exploratory approach of the representations and perspectives practices carried by / as students to enter the subjects of teacher training and in particular in relation to the teaching of History. This paper analyzes the results of an inquiry conducted among the / as students of fifth year teachers in history, from a semi-structured questionnaire character. In the same different aspects that we consider key to the identification and understanding of representations and practical perspectives they were discussed |
publisher |
APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales |
publishDate |
2022 |
url |
https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3761 |
work_keys_str_mv |
AT jaramiguela representacionesyperspectivaspracticassobreladidacticadelahistoriadeloslasestudiantesdelprofesorado AT saltovictoramado representacionesyperspectivaspracticassobreladidacticadelahistoriadeloslasestudiantesdelprofesorado AT ertolafabianamarcela representacionesyperspectivaspracticassobreladidacticadelahistoriadeloslasestudiantesdelprofesorado |
first_indexed |
2025-02-05T23:01:47Z |
last_indexed |
2025-02-05T23:01:47Z |
_version_ |
1823260286755274752 |