The development of environmental awareness through a proposal for promoting intercomprehension in romance languages among high school seniors
This work aims to analyze the treatment of environmental issues in an educational proposal for Intercomprehension in Romance Languages (hereinafter called IC) developed by InterRom, a research team from Universidad Nacional de Córdoba, in Argentina. This proposal, aimed at developing high school sen...
Guardado en:
| Autores principales: | Amado, Bibiana, Pérez, Ana Cecilia, Matias, Richard Brunel |
|---|---|
| Formato: | Artículo publishedVersion Artigo Avaliado pelos Pares |
| Lenguaje: | Portugués |
| Publicado: |
Revista EntreLínguas
2015
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://periodicos.fclar.unesp.br/entrelinguas/article/view/8064 http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=br/br-048&d=article8064oai |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Analysis of linguistic ideologies around Portuguese and its regional dimension in the discourse of Argentine high school Portuguese teachers
por: Rubio Scola, Virginia Irene, et al.
Publicado: (2023) -
Un modèle didactique pour l'enseignement de la compréhension et de la production textuelle en perspective plurilingue
por: Pérez, Ana Cecilia
Publicado: (2022) -
Research instruments for exploring strategy use in the context of an Intercomprehension in Germanic Languages (IGL) course
por: Lauría de Gentile, Patricia, et al.
Publicado: (2021) -
Plurilingüismo, translenguaje y enseñanza en contextos de educación secundaria con estudiantes sordxs : hacia una cartografía de implicancias didácticas
por: Lapenda, María Eugenia
Publicado: (2023) -
La producción escrita a partir de la práctica en intercomprensión en lenguas romances
por: Marchiaro, Silvana, et al.
Publicado: (2021)