Percepciones de estudiantes sobre el Aprendizaje móvil; la nueva generación de la educación a distancia

During recent years, many institutions and universities have started to experiment with mobile learning through different projects as part of their e-learning methodology. The experience gained with the employment of strategies and approaches within distance education can assist with the conceptuali...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Contreras Espinosa, Ruth S.
Formato: Artículo Artículo revisado por pares publishedVersion
Publicado: Sección Departamental de Biblioteconomía y Documentación 2010
Materias:
Acceso en línea:http://revistas.ucm.es/index.php/CDMU/article/view/CDMU1010110159A
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=es/es-019&d=article21657oai
Aporte de:
id I16-R122-article21657oai
record_format dspace
institution Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales
institution_str I-16
repository_str R-122
collection Red de Bibliotecas Virtuales de Ciencias Sociales (CLACSO)
topic Mobile learning ; Mobile devices ; Education innovation ; iPhone
Aprendizaje móvil ; Dispositivos móviles ; Innovación en la Educación ; iPhone
Tecnología de la información; Métodos de enseñanza;
spellingShingle Mobile learning ; Mobile devices ; Education innovation ; iPhone
Aprendizaje móvil ; Dispositivos móviles ; Innovación en la Educación ; iPhone
Tecnología de la información; Métodos de enseñanza;
Contreras Espinosa, Ruth S.
Percepciones de estudiantes sobre el Aprendizaje móvil; la nueva generación de la educación a distancia
topic_facet Mobile learning ; Mobile devices ; Education innovation ; iPhone
Aprendizaje móvil ; Dispositivos móviles ; Innovación en la Educación ; iPhone
Tecnología de la información; Métodos de enseñanza;
description During recent years, many institutions and universities have started to experiment with mobile learning through different projects as part of their e-learning methodology. The experience gained with the employment of strategies and approaches within distance education can assist with the conceptualization of mobile learning as well as the development of applications for this new learning medium. The mobile devices open up new paths for learning, and a new generation of distance education, and the Researchers know that the mobile devices open up new paths for learning and opportunities to reach a wider audience. This paper shows a focus group that was conducted amongst 20 degree students in order to explore the student’s perceptions, and in general the individual interpretation and the user's interaction with a social phenomenon like the mobile learning.
format Artículo
Artículo revisado por pares
publishedVersion
Artículo
Artículo revisado por pares
publishedVersion
author Contreras Espinosa, Ruth S.
author_facet Contreras Espinosa, Ruth S.
author_sort Contreras Espinosa, Ruth S.
title Percepciones de estudiantes sobre el Aprendizaje móvil; la nueva generación de la educación a distancia
title_short Percepciones de estudiantes sobre el Aprendizaje móvil; la nueva generación de la educación a distancia
title_full Percepciones de estudiantes sobre el Aprendizaje móvil; la nueva generación de la educación a distancia
title_fullStr Percepciones de estudiantes sobre el Aprendizaje móvil; la nueva generación de la educación a distancia
title_full_unstemmed Percepciones de estudiantes sobre el Aprendizaje móvil; la nueva generación de la educación a distancia
title_sort percepciones de estudiantes sobre el aprendizaje móvil; la nueva generación de la educación a distancia
publisher Sección Departamental de Biblioteconomía y Documentación
publishDate 2010
url http://revistas.ucm.es/index.php/CDMU/article/view/CDMU1010110159A
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=es/es-019&d=article21657oai
work_keys_str_mv AT contrerasespinosaruths percepcionesdeestudiantessobreelaprendizajemovillanuevageneraciondelaeducacionadistancia
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820433830412289