Percepciones de estudiantes sobre el Aprendizaje móvil; la nueva generación de la educación a distancia
During recent years, many institutions and universities have started to experiment with mobile learning through different projects as part of their e-learning methodology. The experience gained with the employment of strategies and approaches within distance education can assist with the conceptuali...
Guardado en:
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | Artículo Artículo revisado por pares publishedVersion |
Publicado: |
Sección Departamental de Biblioteconomía y Documentación
2010
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://revistas.ucm.es/index.php/CDMU/article/view/CDMU1010110159A http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=es/es-019&d=article21657oai |
Aporte de: |
id |
I16-R122-article21657oai |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales |
institution_str |
I-16 |
repository_str |
R-122 |
collection |
Red de Bibliotecas Virtuales de Ciencias Sociales (CLACSO) |
topic |
Mobile learning ; Mobile devices ; Education innovation ; iPhone Aprendizaje móvil ; Dispositivos móviles ; Innovación en la Educación ; iPhone Tecnología de la información; Métodos de enseñanza; |
spellingShingle |
Mobile learning ; Mobile devices ; Education innovation ; iPhone Aprendizaje móvil ; Dispositivos móviles ; Innovación en la Educación ; iPhone Tecnología de la información; Métodos de enseñanza; Contreras Espinosa, Ruth S. Percepciones de estudiantes sobre el Aprendizaje móvil; la nueva generación de la educación a distancia |
topic_facet |
Mobile learning ; Mobile devices ; Education innovation ; iPhone Aprendizaje móvil ; Dispositivos móviles ; Innovación en la Educación ; iPhone Tecnología de la información; Métodos de enseñanza; |
description |
During recent years, many institutions and universities have started to experiment with mobile learning through different projects as part of their e-learning methodology. The experience gained with the employment of strategies and approaches within distance education can assist with the conceptualization of mobile learning as well as the development of applications for this new learning medium. The mobile devices open up new paths for learning, and a new generation of distance education, and the Researchers know that the mobile devices open up new paths for learning and opportunities to reach a wider audience. This paper shows a focus group that was conducted amongst 20 degree students in order to explore the student’s perceptions, and in general the individual interpretation and the user's interaction with a social phenomenon like the mobile learning. |
format |
Artículo Artículo revisado por pares publishedVersion Artículo Artículo revisado por pares publishedVersion |
author |
Contreras Espinosa, Ruth S. |
author_facet |
Contreras Espinosa, Ruth S. |
author_sort |
Contreras Espinosa, Ruth S. |
title |
Percepciones de estudiantes sobre el Aprendizaje móvil; la nueva generación de la educación a distancia |
title_short |
Percepciones de estudiantes sobre el Aprendizaje móvil; la nueva generación de la educación a distancia |
title_full |
Percepciones de estudiantes sobre el Aprendizaje móvil; la nueva generación de la educación a distancia |
title_fullStr |
Percepciones de estudiantes sobre el Aprendizaje móvil; la nueva generación de la educación a distancia |
title_full_unstemmed |
Percepciones de estudiantes sobre el Aprendizaje móvil; la nueva generación de la educación a distancia |
title_sort |
percepciones de estudiantes sobre el aprendizaje móvil; la nueva generación de la educación a distancia |
publisher |
Sección Departamental de Biblioteconomía y Documentación |
publishDate |
2010 |
url |
http://revistas.ucm.es/index.php/CDMU/article/view/CDMU1010110159A http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=es/es-019&d=article21657oai |
work_keys_str_mv |
AT contrerasespinosaruths percepcionesdeestudiantessobreelaprendizajemovillanuevageneraciondelaeducacionadistancia |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820433830412289 |