El paradigma de la apropiación pop en Wes Anderson
This paper focuses in a selection of the most relevant chapters and epigraphs from the D.E.A. The New Language of Postmodern Cinema. Wes Anderson’s Aproppriation Paradigm, related to the Universidad Complutense de Madrid program “Teoría y Análisis y Documentación Cinematográfica” (Ciencias de la Inf...
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | Artículo Artículo revisado por pares publishedVersion |
Publicado: |
Sección Departamental de Biblioteconomía y Documentación
2010
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://revistas.ucm.es/index.php/CDMU/article/view/CDMU1010110043A http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=es/es-019&d=article21640oai |
Aporte de: |
id |
I16-R122-article21640oai |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales |
institution_str |
I-16 |
repository_str |
R-122 |
collection |
Red de Bibliotecas Virtuales de Ciencias Sociales (CLACSO) |
topic |
Wes Anderson ; Postmodernity ; Pop ; Multidisciplinarity ; Appropriattion-Art Wes Anderson ; Postmodernidad ; Pop ; Multidisciplinaridad ; Apropiacionismo Análisis documental; Cine; |
spellingShingle |
Wes Anderson ; Postmodernity ; Pop ; Multidisciplinarity ; Appropriattion-Art Wes Anderson ; Postmodernidad ; Pop ; Multidisciplinaridad ; Apropiacionismo Análisis documental; Cine; Blanco Ballesteros, Paula El paradigma de la apropiación pop en Wes Anderson |
topic_facet |
Wes Anderson ; Postmodernity ; Pop ; Multidisciplinarity ; Appropriattion-Art Wes Anderson ; Postmodernidad ; Pop ; Multidisciplinaridad ; Apropiacionismo Análisis documental; Cine; |
description |
This paper focuses in a selection of the most relevant chapters and epigraphs from the D.E.A. The New Language of Postmodern Cinema. Wes Anderson’s Aproppriation Paradigm, related to the Universidad Complutense de Madrid program “Teoría y Análisis y Documentación Cinematográfica” (Ciencias de la Información). Wes Anderson (Royal Tenenbaums, Life Aquatic), is one of the most representative directors of the new ‘american new wave’ cinema. As a paradigma of a pop-postmodern auteur, his films have achieved to draw a personal universe with a distinctive personal imprint based on the asimilation and representation of popular iconography from the last decades. This study analyses his work as director from the perspective of the collage, the rupture of a single cultural language and the need of seeking multidisciplinarity approach. Far from defining a likely biographic self-influence in his cinema, the goal of this analysis is to clarify the repercussion of media culture in his work, a fact that has been shortly studied before. |
format |
Artículo Artículo revisado por pares publishedVersion Artículo Artículo revisado por pares publishedVersion |
author |
Blanco Ballesteros, Paula |
author_facet |
Blanco Ballesteros, Paula |
author_sort |
Blanco Ballesteros, Paula |
title |
El paradigma de la apropiación pop en Wes Anderson |
title_short |
El paradigma de la apropiación pop en Wes Anderson |
title_full |
El paradigma de la apropiación pop en Wes Anderson |
title_fullStr |
El paradigma de la apropiación pop en Wes Anderson |
title_full_unstemmed |
El paradigma de la apropiación pop en Wes Anderson |
title_sort |
el paradigma de la apropiación pop en wes anderson |
publisher |
Sección Departamental de Biblioteconomía y Documentación |
publishDate |
2010 |
url |
http://revistas.ucm.es/index.php/CDMU/article/view/CDMU1010110043A http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=es/es-019&d=article21640oai |
work_keys_str_mv |
AT blancoballesterospaula elparadigmadelaapropiacionpopenwesanderson |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820433822023682 |