El paradigma de la apropiación pop en Wes Anderson

This paper focuses in a selection of the most relevant chapters and epigraphs from the D.E.A. The New Language of Postmodern Cinema. Wes Anderson’s Aproppriation Paradigm, related to the Universidad Complutense de Madrid program “Teoría y Análisis y Documentación Cinematográfica” (Ciencias de la Inf...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Blanco Ballesteros, Paula
Formato: Artículo Artículo revisado por pares publishedVersion
Publicado: Sección Departamental de Biblioteconomía y Documentación 2010
Materias:
Acceso en línea:http://revistas.ucm.es/index.php/CDMU/article/view/CDMU1010110043A
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=es/es-019&d=article21640oai
Aporte de:
id I16-R122-article21640oai
record_format dspace
institution Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales
institution_str I-16
repository_str R-122
collection Red de Bibliotecas Virtuales de Ciencias Sociales (CLACSO)
topic Wes Anderson ; Postmodernity ; Pop ; Multidisciplinarity ; Appropriattion-Art
Wes Anderson ; Postmodernidad ; Pop ; Multidisciplinaridad ; Apropiacionismo
Análisis documental; Cine;
spellingShingle Wes Anderson ; Postmodernity ; Pop ; Multidisciplinarity ; Appropriattion-Art
Wes Anderson ; Postmodernidad ; Pop ; Multidisciplinaridad ; Apropiacionismo
Análisis documental; Cine;
Blanco Ballesteros, Paula
El paradigma de la apropiación pop en Wes Anderson
topic_facet Wes Anderson ; Postmodernity ; Pop ; Multidisciplinarity ; Appropriattion-Art
Wes Anderson ; Postmodernidad ; Pop ; Multidisciplinaridad ; Apropiacionismo
Análisis documental; Cine;
description This paper focuses in a selection of the most relevant chapters and epigraphs from the D.E.A. The New Language of Postmodern Cinema. Wes Anderson’s Aproppriation Paradigm, related to the Universidad Complutense de Madrid program “Teoría y Análisis y Documentación Cinematográfica” (Ciencias de la Información). Wes Anderson (Royal Tenenbaums, Life Aquatic), is one of the most representative directors of the new ‘american new wave’ cinema. As a paradigma of a pop-postmodern auteur, his films have achieved to draw a personal universe with a distinctive personal imprint based on the asimilation and representation of popular iconography from the last decades. This study analyses his work as director from the perspective of the collage, the rupture of a single cultural language and the need of seeking multidisciplinarity approach. Far from defining a likely biographic self-influence in his cinema, the goal of this analysis is to clarify the repercussion of media culture in his work, a fact that has been shortly studied before.
format Artículo
Artículo revisado por pares
publishedVersion
Artículo
Artículo revisado por pares
publishedVersion
author Blanco Ballesteros, Paula
author_facet Blanco Ballesteros, Paula
author_sort Blanco Ballesteros, Paula
title El paradigma de la apropiación pop en Wes Anderson
title_short El paradigma de la apropiación pop en Wes Anderson
title_full El paradigma de la apropiación pop en Wes Anderson
title_fullStr El paradigma de la apropiación pop en Wes Anderson
title_full_unstemmed El paradigma de la apropiación pop en Wes Anderson
title_sort el paradigma de la apropiación pop en wes anderson
publisher Sección Departamental de Biblioteconomía y Documentación
publishDate 2010
url http://revistas.ucm.es/index.php/CDMU/article/view/CDMU1010110043A
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=es/es-019&d=article21640oai
work_keys_str_mv AT blancoballesterospaula elparadigmadelaapropiacionpopenwesanderson
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820433822023682