The inclusion of the student with autistic spectrum disorder in the classroom
The educational inclusion of children and young people with autism spectrum disorders (ASD) has been a challenge for all those involved in the educational process, nowadays and has been the goal for educational public policies. From this theoretical essay, the objective of this article is to descri...
Guardado en:
Autores principales: | Monteiro, Solange Aparecida de Souza, Ribeiro, Paulo Rennes Marçal |
---|---|
Formato: | Artículo publishedVersion |
Lenguaje: | Portugués |
Publicado: |
Laboratório Editorial FCL-Unesp
2018
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/11991 http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=br/br-048&d=article11991oai |
Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Una mirada inclusiva al alumnado con TEA : c�omo articular respuestas y buenas pr�acticas en contextos educativos ordinarios /
por: Torre Gonz�alez, Bel�en de la
Publicado: (2024) -
Dysregulation of neuronal nicotinic acetylcholine receptor–cholesterol crosstalk in autism spectrum disorder
por: Vallés, Ana Sofía, et al.
Publicado: (2022) -
Dendritic spine membrane proteome and its alterations in autistic spectrum disorder
por: Vallés, Ana Sofía, et al.
Publicado: (2022) -
Protección jurídica de la salud de niños, niñas y adolescentes con TEA
por: Villalba, Fátima Elizabeth, et al.
Publicado: (2024) -
Condición del espectro autista en niñas: Nuevos desafíos en educación
por: Ibarra, Johanna Inés
Publicado: (2025)