The good practice. Comparing six handbooks for archaeological excavation

In archaeological teaching and practice, excavation handbooks have played an specific role as a formative bibliography. The aim of this work is to compare six manuals, to demonstrate they constitute operative instruments destined to help in the professional practice. Imbued with theory and in an int...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Fernetti, Gustavo
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Centro de Estudios de Arqueología Histórica (CEAH) de la Universidad Nacional de Rosario 2023
Materias:
Acceso en línea:https://teoriaypracticaah.unr.edu.ar/index.php/tpahl/article/view/197
Aporte de:
id I15-R210-article-197
record_format ojs
spelling I15-R210-article-1972023-08-01T15:56:32Z The good practice. Comparing six handbooks for archaeological excavation El buen hacer. Comparando seis manuales de excavación arqueológica El BOM DE FAZER. COMPARAÇÃO DE SEIS MANUAIS DE ESCAVAÇÃO ARQUEOLÓGICA Fernetti, Gustavo Práctica arqueológica Trabajo de campo Docencia Formación Profesional Positivismo archaeological practice Field work Teaching Vocational training Positivism In archaeological teaching and practice, excavation handbooks have played an specific role as a formative bibliography. The aim of this work is to compare six manuals, to demonstrate they constitute operative instruments destined to help in the professional practice. Imbued with theory and in an integral act of teaching, they define a good practice: a correctly done excavation, to avoid losing archaeological information. En la enseñanza y la práctica arqueológica, los manuales de excavación han tenido un rol específico como bibliografía formativa. El objetivo de esta monografía es comparar seis manuales, para demostrar que se constituyen instrumentos operativos destinados ayudar en la práctica profesional. Imbuidos de teoría y en un acto integral de docencia, definen un buen hacer: una excavación correctamente hecha, para evitar perder información arqueológica. No ensino e na prática arqueológica, os manuais de escavação têm tido um papel específico como bibliografia formativa. O objetivo desta monografia é comparar seis manuais, para demonstrar que são instrumentos operacionais destinados a auxiliar na prática profissional. Imbuídos de teoria e num ato integral de ensino, definem uma boa prática: uma escavação bem feita, para evitar a perda de informação arqueológica. Centro de Estudios de Arqueología Histórica (CEAH) de la Universidad Nacional de Rosario 2023-08-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares application/pdf https://teoriaypracticaah.unr.edu.ar/index.php/tpahl/article/view/197 10.35305/tpahl.v5i1.197 Teoría y Práctica de la Arqueología Histórica Latinoamericana; Vol. 5 Núm. 1 (2023): Teoría y Práctica de la Arqueología Histórica Latinoamericana, Documentos de Trabajo; 43 - 68 2591-2801 2250-866X spa https://teoriaypracticaah.unr.edu.ar/index.php/tpahl/article/view/197/182 Derechos de autor 2023 Teoría y Práctica de la Arqueología Histórica Latinoamericana https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es
institution Universidad Nacional de Rosario
institution_str I-15
repository_str R-210
container_title_str Revista Teoría y Práctica de la Arqueología Histórica Latinoamericana
language Español
format Artículo revista
topic Práctica arqueológica
Trabajo de campo
Docencia
Formación Profesional
Positivismo
archaeological practice
Field work
Teaching
Vocational training
Positivism
spellingShingle Práctica arqueológica
Trabajo de campo
Docencia
Formación Profesional
Positivismo
archaeological practice
Field work
Teaching
Vocational training
Positivism
Fernetti, Gustavo
The good practice. Comparing six handbooks for archaeological excavation
topic_facet Práctica arqueológica
Trabajo de campo
Docencia
Formación Profesional
Positivismo
archaeological practice
Field work
Teaching
Vocational training
Positivism
author Fernetti, Gustavo
author_facet Fernetti, Gustavo
author_sort Fernetti, Gustavo
title The good practice. Comparing six handbooks for archaeological excavation
title_short The good practice. Comparing six handbooks for archaeological excavation
title_full The good practice. Comparing six handbooks for archaeological excavation
title_fullStr The good practice. Comparing six handbooks for archaeological excavation
title_full_unstemmed The good practice. Comparing six handbooks for archaeological excavation
title_sort good practice. comparing six handbooks for archaeological excavation
description In archaeological teaching and practice, excavation handbooks have played an specific role as a formative bibliography. The aim of this work is to compare six manuals, to demonstrate they constitute operative instruments destined to help in the professional practice. Imbued with theory and in an integral act of teaching, they define a good practice: a correctly done excavation, to avoid losing archaeological information.
publisher Centro de Estudios de Arqueología Histórica (CEAH) de la Universidad Nacional de Rosario
publishDate 2023
url https://teoriaypracticaah.unr.edu.ar/index.php/tpahl/article/view/197
work_keys_str_mv AT fernettigustavo thegoodpracticecomparingsixhandbooksforarchaeologicalexcavation
AT fernettigustavo elbuenhacercomparandoseismanualesdeexcavacionarqueologica
AT fernettigustavo elbomdefazercomparacaodeseismanuaisdeescavacaoarqueologica
AT fernettigustavo goodpracticecomparingsixhandbooksforarchaeologicalexcavation
first_indexed 2024-08-12T21:44:58Z
last_indexed 2024-08-12T21:44:58Z
_version_ 1807219791138652160