Neuroeducational discourses, diversity and inequality: about the authority of science in educational areas
The aim of this article is to analyze certain discourses that circulate on and about educational neurosciences and their dissemination in educational environments. For this purpose, some of the existing debates within neuroeducation as a discipline are briefly summarized and then the results of the...
Guardado en:
| Autor principal: | González, Anahi Patricia |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Facultad de Humanidades y Artes de la Universidad Nacional de Rosario
2021
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistacseducacion.unr.edu.ar/index.php/educacion/article/view/696 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Discursos neuroeducacionales, diversidad y desigualdad: sobre la autoridad de la ciencia en ámbitos educativos
por: González, Anahí Patricia
Publicado: (2022) -
Proceedings
Publicado: (1959) -
Understanding Better by Explaining More: Neuroscience and Narrativity
por: Delpech, María Beatriz
Publicado: (2024) -
El problema de los analizadores y transductores neuro-mentales: Una aproximación conceptual para un programa de investigación en neuropsicología cognitiva
por: González, Federico, et al.
Publicado: (2014) -
BIOFILIA. La sensibilidad geométrica como conexión entre la naturaleza y el bienestar humano.
por: Peppo, Giovanni, et al.
Publicado: (2022)