Bildungs/Anti-Bildungsroman System for Specialists: Fighting a Postmodern Temptation
This paper starts from the statement of a double drawback surrounding the use of the term “Bildungsroman”. On the one hand, none of the works traditionally considered Bildungsromane really fits the conception of a harmonious integration of the individual into society. On the other hand, it is a labe...
Guardado en:
Autor principal: | Koval, Martín |
---|---|
Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
CETYCLI
2023
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://badebec.unr.edu.ar/index.php/badebec/article/view/593 |
Aporte de: |
Ejemplares similares
-
The Apprenticeship of the Reader: The Bildungsroman of the “Age of Goethe”
por: Mahoney, Dennis F.
Publicado: (2020) -
The Bildungsroman for Nonspecialists: An Attempt at a Clarification
por: Sammons, Jeffrey L.
Publicado: (2020) -
El aprendizaje del lector. El Bildungsroman de la “época de Goethe”
por: Mahoney, Dennis F.
Publicado: (2020) -
El Bildungsroman para no especialistas: Un intento de aclaración
por: Sammons, Jeffrey L.
Publicado: (2020) -
A rewriting of Bildung from posthumanism: deconstruction and new theoretical horizons
por: Carlachiani, Camila María
Publicado: (2023)