Neopragmatism and education: About the Inferentialist Approach to Learning
In this article, we analyze the "inferentialist approach to learning" proposed by the education philosopher, Jan Derry, who brings the theory of semantic inferentialism developed by the neopragmatist philosopher Robert Brandom into the educational field. Although there are elements that ma...
Guardado en:
Autores principales: | Saharrea, Juan Manuel, Viale, Claudio Marcelo |
---|---|
Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Centro de Investigaciones Interdisciplinarias de Filosofía en la Escuela (CIIFE)
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.uncu.edu.ar/ojs3/index.php/saberesypracticas/article/view/3977 |
Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Historia de la Tecnología /
por: Williams, Trevor I.
Publicado: (2004) -
Inferential Definition of Scientific Understanding
por: Lopez-Orellana, Rodrigo
Publicado: (2022) -
Brandom entre Kripke y McDowell : análisis crítico de una semántica wittgensteniana
por: Robledo, Luis S.
Publicado: (2018) -
Brandom entre Kripke y McDowell : análisis crítico de una semántica wittgensteniana.
por: Robledo, Luis S.
Publicado: (2018) -
Conceptos científicos y sentido común : una aproximación pragmatista a la ontosemántica estructural
por: Liñán, José Luis
Publicado: (2015)