ONLINE MACHINE TRANSLATORS IN TEACHING ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES
English for Specific Purposes (ESP) focused on reading comprehension has been the L2 teaching approach chosen by the Faculty of Biochemistry and Biological Sciences of Universidad Nacional del Litoral and the Faculty of Economic Sciences of Universidad Nacional de Entre Ríos. In recent years, techno...
Autores principales: | , , |
---|---|
Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Facultad de Lenguas
2023
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/RDPL/article/view/43824 |
Aporte de: |
id |
I10-R346-article-43824 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
I10-R346-article-438242023-12-21T19:00:30Z ONLINE MACHINE TRANSLATORS IN TEACHING ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES LOS TRADUCTORES AUTOMÁTICOS EN LÍNEA EN LA ENSEÑANZA DE INGLÉS CON FINES ESPECÍFICOS Beltramino, Florencia M. Lizarraga, María Sol Lódolo, María Soledad traducción automática en línea Inglés con Fines Específicos herramientas digitales resistencia docente online machine translation English for Specific Purposes digital tools teachers resistance English for Specific Purposes (ESP) focused on reading comprehension has been the L2 teaching approach chosen by the Faculty of Biochemistry and Biological Sciences of Universidad Nacional del Litoral and the Faculty of Economic Sciences of Universidad Nacional de Entre Ríos. In recent years, technological tools such as online machine translators have had a considerable impact on this approach but their use in the classroom continues to be resisted by teachers in general. As professionals in the field of English as a Foreign Language (EFL) teaching, we propose in this paper to reflect on this reality that has challenged us and, on the need to adapt our teaching practice to the current use our students make of online machine translators. La enseñanza de Inglés con Fines Específicos (IFE) con foco en la comprensión lectora ha sido el enfoque de enseñanza de lengua extranjera en las Facultades de Bioquímica y Ciencias Biológicas de la Universidad Nacional del Litoral y de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Nacional de Entre Ríos. Este abordaje se ha visto atravesado en los últimos años por herramientas tecnológicas como el traductor automático en línea, cuya utilización dentro del aula continúa siendo resistida por el cuerpo docente en general. Como profesionales de la enseñanza de lengua extranjera proponemos en este trabajo reflexionar respecto a esta realidad que nos interpela y sobre la necesidad de adaptar nuestra práctica docente al uso que hacen hoy nuestros alumnos de los traductores automáticos en línea. Facultad de Lenguas 2023-12-21 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/RDPL/article/view/43824 Revista Digital de Políticas Lingüísticas (RDPL); Núm. 19 (2023) 1853-3256 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/RDPL/article/view/43824/44045 http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
institution |
Universidad Nacional de Córdoba |
institution_str |
I-10 |
repository_str |
R-346 |
container_title_str |
Revista Digital de Políticas Lingüísticas (RDPL) |
language |
Español |
format |
Artículo revista |
topic |
traducción automática en línea Inglés con Fines Específicos herramientas digitales resistencia docente online machine translation English for Specific Purposes digital tools teachers resistance |
spellingShingle |
traducción automática en línea Inglés con Fines Específicos herramientas digitales resistencia docente online machine translation English for Specific Purposes digital tools teachers resistance Beltramino, Florencia M. Lizarraga, María Sol Lódolo, María Soledad ONLINE MACHINE TRANSLATORS IN TEACHING ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES |
topic_facet |
traducción automática en línea Inglés con Fines Específicos herramientas digitales resistencia docente online machine translation English for Specific Purposes digital tools teachers resistance |
author |
Beltramino, Florencia M. Lizarraga, María Sol Lódolo, María Soledad |
author_facet |
Beltramino, Florencia M. Lizarraga, María Sol Lódolo, María Soledad |
author_sort |
Beltramino, Florencia M. |
title |
ONLINE MACHINE TRANSLATORS IN TEACHING ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES |
title_short |
ONLINE MACHINE TRANSLATORS IN TEACHING ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES |
title_full |
ONLINE MACHINE TRANSLATORS IN TEACHING ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES |
title_fullStr |
ONLINE MACHINE TRANSLATORS IN TEACHING ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES |
title_full_unstemmed |
ONLINE MACHINE TRANSLATORS IN TEACHING ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES |
title_sort |
online machine translators in teaching english for specific purposes |
description |
English for Specific Purposes (ESP) focused on reading comprehension has been the L2 teaching approach chosen by the Faculty of Biochemistry and Biological Sciences of Universidad Nacional del Litoral and the Faculty of Economic Sciences of Universidad Nacional de Entre Ríos. In recent years, technological tools such as online machine translators have had a considerable impact on this approach but their use in the classroom continues to be resisted by teachers in general. As professionals in the field of English as a Foreign Language (EFL) teaching, we propose in this paper to reflect on this reality that has challenged us and, on the need to adapt our teaching practice to the current use our students make of online machine translators. |
publisher |
Facultad de Lenguas |
publishDate |
2023 |
url |
https://revistas.unc.edu.ar/index.php/RDPL/article/view/43824 |
work_keys_str_mv |
AT beltraminoflorenciam onlinemachinetranslatorsinteachingenglishforspecificpurposes AT lizarragamariasol onlinemachinetranslatorsinteachingenglishforspecificpurposes AT lodolomariasoledad onlinemachinetranslatorsinteachingenglishforspecificpurposes AT beltraminoflorenciam lostraductoresautomaticosenlineaenlaensenanzadeinglesconfinesespecificos AT lizarragamariasol lostraductoresautomaticosenlineaenlaensenanzadeinglesconfinesespecificos AT lodolomariasoledad lostraductoresautomaticosenlineaenlaensenanzadeinglesconfinesespecificos |
first_indexed |
2024-09-03T21:34:56Z |
last_indexed |
2025-02-05T22:10:11Z |
_version_ |
1823257039865905152 |