ONLINE MACHINE TRANSLATORS IN TEACHING ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES

English for Specific Purposes (ESP) focused on reading comprehension has been the L2 teaching approach chosen by the Faculty of Biochemistry and Biological Sciences of Universidad Nacional del Litoral and the Faculty of Economic Sciences of Universidad Nacional de Entre Ríos. In recent years, techno...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores principales: Beltramino, Florencia M., Lizarraga, María Sol, Lódolo, María Soledad
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Facultad de Lenguas 2023
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/RDPL/article/view/43824
Aporte de:
id I10-R346-article-43824
record_format ojs
spelling I10-R346-article-438242023-12-21T19:00:30Z ONLINE MACHINE TRANSLATORS IN TEACHING ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES LOS TRADUCTORES AUTOMÁTICOS EN LÍNEA EN LA ENSEÑANZA DE INGLÉS CON FINES ESPECÍFICOS Beltramino, Florencia M. Lizarraga, María Sol Lódolo, María Soledad traducción automática en línea Inglés con Fines Específicos herramientas digitales resistencia docente online machine translation English for Specific Purposes digital tools teachers resistance English for Specific Purposes (ESP) focused on reading comprehension has been the L2 teaching approach chosen by the Faculty of Biochemistry and Biological Sciences of Universidad Nacional del Litoral and the Faculty of Economic Sciences of Universidad Nacional de Entre Ríos. In recent years, technological tools such as online machine translators have had a considerable impact on this approach but their use in the classroom continues to be resisted by teachers in general. As professionals in the field of English as a Foreign Language (EFL) teaching, we propose in this paper to reflect on this reality that has challenged us and, on the need to adapt our teaching practice to the current use our students make of online machine translators. La enseñanza de Inglés con Fines Específicos (IFE) con foco en la comprensión lectora ha sido el enfoque de enseñanza de lengua extranjera en las Facultades de Bioquímica y Ciencias Biológicas de la Universidad Nacional del Litoral y de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Nacional de Entre Ríos. Este abordaje se ha visto atravesado en los últimos años por herramientas tecnológicas como el traductor automático en línea, cuya utilización dentro del aula continúa siendo resistida por el cuerpo docente en general. Como profesionales de la enseñanza de lengua extranjera proponemos en este trabajo reflexionar respecto a esta realidad que nos interpela y sobre la necesidad de adaptar nuestra práctica docente al uso que hacen hoy nuestros alumnos de los traductores automáticos en línea. Facultad de Lenguas 2023-12-21 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/RDPL/article/view/43824 Revista Digital de Políticas Lingüísticas (RDPL); Núm. 19 (2023) 1853-3256 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/RDPL/article/view/43824/44045 http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
institution Universidad Nacional de Córdoba
institution_str I-10
repository_str R-346
container_title_str Revista Digital de Políticas Lingüísticas (RDPL)
language Español
format Artículo revista
topic traducción automática en línea
Inglés con Fines Específicos
herramientas digitales
resistencia docente
online machine translation
English for Specific Purposes
digital tools
teachers resistance
spellingShingle traducción automática en línea
Inglés con Fines Específicos
herramientas digitales
resistencia docente
online machine translation
English for Specific Purposes
digital tools
teachers resistance
Beltramino, Florencia M.
Lizarraga, María Sol
Lódolo, María Soledad
ONLINE MACHINE TRANSLATORS IN TEACHING ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES
topic_facet traducción automática en línea
Inglés con Fines Específicos
herramientas digitales
resistencia docente
online machine translation
English for Specific Purposes
digital tools
teachers resistance
author Beltramino, Florencia M.
Lizarraga, María Sol
Lódolo, María Soledad
author_facet Beltramino, Florencia M.
Lizarraga, María Sol
Lódolo, María Soledad
author_sort Beltramino, Florencia M.
title ONLINE MACHINE TRANSLATORS IN TEACHING ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES
title_short ONLINE MACHINE TRANSLATORS IN TEACHING ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES
title_full ONLINE MACHINE TRANSLATORS IN TEACHING ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES
title_fullStr ONLINE MACHINE TRANSLATORS IN TEACHING ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES
title_full_unstemmed ONLINE MACHINE TRANSLATORS IN TEACHING ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES
title_sort online machine translators in teaching english for specific purposes
description English for Specific Purposes (ESP) focused on reading comprehension has been the L2 teaching approach chosen by the Faculty of Biochemistry and Biological Sciences of Universidad Nacional del Litoral and the Faculty of Economic Sciences of Universidad Nacional de Entre Ríos. In recent years, technological tools such as online machine translators have had a considerable impact on this approach but their use in the classroom continues to be resisted by teachers in general. As professionals in the field of English as a Foreign Language (EFL) teaching, we propose in this paper to reflect on this reality that has challenged us and, on the need to adapt our teaching practice to the current use our students make of online machine translators.
publisher Facultad de Lenguas
publishDate 2023
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/RDPL/article/view/43824
work_keys_str_mv AT beltraminoflorenciam onlinemachinetranslatorsinteachingenglishforspecificpurposes
AT lizarragamariasol onlinemachinetranslatorsinteachingenglishforspecificpurposes
AT lodolomariasoledad onlinemachinetranslatorsinteachingenglishforspecificpurposes
AT beltraminoflorenciam lostraductoresautomaticosenlineaenlaensenanzadeinglesconfinesespecificos
AT lizarragamariasol lostraductoresautomaticosenlineaenlaensenanzadeinglesconfinesespecificos
AT lodolomariasoledad lostraductoresautomaticosenlineaenlaensenanzadeinglesconfinesespecificos
first_indexed 2024-09-03T21:34:56Z
last_indexed 2025-02-05T22:10:11Z
_version_ 1823257039865905152