Book Review Science education and relevant problems of citizenship. Transfer to the classroom
It is a collective work, carried out by professionals from different fields of experimental sciences and different educational levels. Developed under a research project, funded by the Ministry of Science, Innovation and Universities of the Government of Spain, this work, through its 24 chapters, al...
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina
2022
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/34824 |
Aporte de: |
id |
I10-R313-article-34824 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
I10-R313-article-348242022-02-11T23:04:20Z Book Review Science education and relevant problems of citizenship. Transfer to the classroom Reseña del libro Enseñanza de las ciencias y problemas relevantes de la ciudadanía. Transferencia al aula Valencia Ruiz, Juliana Reseña Enseñanza de las Ciencias Transferencia al aula Contexto diario Review Science Education Transfer to the classroom Daily context It is a collective work, carried out by professionals from different fields of experimental sciences and different educational levels. Developed under a research project, funded by the Ministry of Science, Innovation and Universities of the Government of Spain, this work, through its 24 chapters, allows to obtain a broad and innovative view on the scientific practices of inquiry, argumentation and modeling, as well as its transfer to practice from the contextualization of the problems in everyday life. Therefore, it becomes a very useful work for both the teaching practice of any educational level, as well as for students who attend teaching programs. Se trata de una obra colectiva, llevada a cabo por profesionales de distintos campos de las ciencias experimentales y de distintos niveles educativos. Desarrollada al amparo de un proyecto de investigación, financiado por el Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades del Gobierno de España, y que, a través de sus 24 capítulos, permite obtener una amplia y novedosa visión sobre las prácticas científicas de indagación, argumentación y modelización, así como de su transferencia a la práctica a partir de la contextualización de los problemas en la vida diaria, convirtiéndose así en una obra muy útil tanto para la práctica docente de cualquier nivel educativo, como para el estudiantado que curse programas de enseñanza. Se trata de una obra colectiva, llevada a cabo por profesionales de distintos campos de las ciencias experimentales y de distintos niveles educativos. Desarrollada al amparo de un proyecto de investigación, financiado por el Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades del Gobierno de España, y que, a través de sus 24 capítulos, permite obtener una amplia y novedosa visión sobre las prácticas científicas de indagación, argumentación y modelización, así como de su transferencia a la práctica a partir de la contextualización de los problemas en la vida diaria, convirtiéndose así en una obra muy útil tanto para la práctica docente de cualquier nivel educativo, como para el estudiantado que curse programas de enseñanza. ark:/s23449225/287d6fyt5 Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina 2022-01-03 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf text/html https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/34824 10.59524/2344-9225.v25.n1.34824 Journal of Biology Education; Vol. 25 No. 1 (2022): Revista de Educación en Biología; 97-100 Revista de Educación en Biología; Vol. 25 Núm. 1 (2022): Revista de Educación en Biología; 97-100 2344-9225 0329-5192 10.59524/2344.9225.v25.n1 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/34824/36907 https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/34824/36908 Derechos de autor 2021 Juliana Valencia https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
institution |
Universidad Nacional de Córdoba |
institution_str |
I-10 |
repository_str |
R-313 |
container_title_str |
Revista de Educación en Biología |
language |
Español |
format |
Artículo revista |
topic |
Reseña Enseñanza de las Ciencias Transferencia al aula Contexto diario Review Science Education Transfer to the classroom Daily context |
spellingShingle |
Reseña Enseñanza de las Ciencias Transferencia al aula Contexto diario Review Science Education Transfer to the classroom Daily context Valencia Ruiz, Juliana Book Review Science education and relevant problems of citizenship. Transfer to the classroom |
topic_facet |
Reseña Enseñanza de las Ciencias Transferencia al aula Contexto diario Review Science Education Transfer to the classroom Daily context |
author |
Valencia Ruiz, Juliana |
author_facet |
Valencia Ruiz, Juliana |
author_sort |
Valencia Ruiz, Juliana |
title |
Book Review Science education and relevant problems of citizenship. Transfer to the classroom |
title_short |
Book Review Science education and relevant problems of citizenship. Transfer to the classroom |
title_full |
Book Review Science education and relevant problems of citizenship. Transfer to the classroom |
title_fullStr |
Book Review Science education and relevant problems of citizenship. Transfer to the classroom |
title_full_unstemmed |
Book Review Science education and relevant problems of citizenship. Transfer to the classroom |
title_sort |
book review science education and relevant problems of citizenship. transfer to the classroom |
description |
It is a collective work, carried out by professionals from different fields of experimental sciences and different educational levels. Developed under a research project, funded by the Ministry of Science, Innovation and Universities of the Government of Spain, this work, through its 24 chapters, allows to obtain a broad and innovative view on the scientific practices of inquiry, argumentation and modeling, as well as its transfer to practice from the contextualization of the problems in everyday life. Therefore, it becomes a very useful work for both the teaching practice of any educational level, as well as for students who attend teaching programs. |
publisher |
Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina |
publishDate |
2022 |
url |
https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/34824 |
work_keys_str_mv |
AT valenciaruizjuliana bookreviewscienceeducationandrelevantproblemsofcitizenshiptransfertotheclassroom AT valenciaruizjuliana resenadellibroensenanzadelascienciasyproblemasrelevantesdelaciudadaniatransferenciaalaula |
first_indexed |
2024-09-03T20:31:50Z |
last_indexed |
2024-09-03T20:31:50Z |
_version_ |
1809208322912419840 |