Book Review Science education and relevant problems of citizenship. Transfer to the classroom

It is a collective work, carried out by professionals from different fields of experimental sciences and different educational levels. Developed under a research project, funded by the Ministry of Science, Innovation and Universities of the Government of Spain, this work, through its 24 chapters, al...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Valencia Ruiz, Juliana
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina 2022
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/34824
Aporte de:
id I10-R313-article-34824
record_format ojs
spelling I10-R313-article-348242022-02-11T23:04:20Z Book Review Science education and relevant problems of citizenship. Transfer to the classroom Reseña del libro Enseñanza de las ciencias y problemas relevantes de la ciudadanía. Transferencia al aula Valencia Ruiz, Juliana Reseña Enseñanza de las Ciencias Transferencia al aula Contexto diario Review Science Education Transfer to the classroom Daily context It is a collective work, carried out by professionals from different fields of experimental sciences and different educational levels. Developed under a research project, funded by the Ministry of Science, Innovation and Universities of the Government of Spain, this work, through its 24 chapters, allows to obtain a broad and innovative view on the scientific practices of inquiry, argumentation and modeling, as well as its transfer to practice from the contextualization of the problems in everyday life. Therefore, it becomes a very useful work for both the teaching practice of any educational level, as well as for students who attend teaching programs. Se trata de una obra colectiva, llevada a cabo por profesionales de distintos campos de las ciencias experimentales y de distintos niveles educativos. Desarrollada al amparo de un proyecto de investigación, financiado por el Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades del Gobierno de España, y que, a través de sus 24 capítulos, permite obtener una amplia y novedosa visión sobre las prácticas científicas de indagación, argumentación y modelización, así como de su transferencia a la práctica a partir de la contextualización de los problemas en la vida diaria, convirtiéndose así en una obra muy útil tanto para la práctica docente de cualquier nivel educativo, como para el estudiantado que curse programas de enseñanza. Se trata de una obra colectiva, llevada a cabo por profesionales de distintos campos de las ciencias experimentales y de distintos niveles educativos. Desarrollada al amparo de un proyecto de investigación, financiado por el Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades del Gobierno de España, y que, a través de sus 24 capítulos, permite obtener una amplia y novedosa visión sobre las prácticas científicas de indagación, argumentación y modelización, así como de su transferencia a la práctica a partir de la contextualización de los problemas en la vida diaria, convirtiéndose así en una obra muy útil tanto para la práctica docente de cualquier nivel educativo, como para el estudiantado que curse programas de enseñanza. ark:/s23449225/287d6fyt5 Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina 2022-01-03 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf text/html https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/34824 10.59524/2344-9225.v25.n1.34824 Journal of Biology Education; Vol. 25 No. 1 (2022): Revista de Educación en Biología; 97-100 Revista de Educación en Biología; Vol. 25 Núm. 1 (2022): Revista de Educación en Biología; 97-100 2344-9225 0329-5192 10.59524/2344.9225.v25.n1 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/34824/36907 https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/34824/36908 Derechos de autor 2021 Juliana Valencia https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
institution Universidad Nacional de Córdoba
institution_str I-10
repository_str R-313
container_title_str Revista de Educación en Biología
language Español
format Artículo revista
topic Reseña
Enseñanza de las Ciencias
Transferencia al aula
Contexto diario
Review
Science Education
Transfer to the classroom
Daily context
spellingShingle Reseña
Enseñanza de las Ciencias
Transferencia al aula
Contexto diario
Review
Science Education
Transfer to the classroom
Daily context
Valencia Ruiz, Juliana
Book Review Science education and relevant problems of citizenship. Transfer to the classroom
topic_facet Reseña
Enseñanza de las Ciencias
Transferencia al aula
Contexto diario
Review
Science Education
Transfer to the classroom
Daily context
author Valencia Ruiz, Juliana
author_facet Valencia Ruiz, Juliana
author_sort Valencia Ruiz, Juliana
title Book Review Science education and relevant problems of citizenship. Transfer to the classroom
title_short Book Review Science education and relevant problems of citizenship. Transfer to the classroom
title_full Book Review Science education and relevant problems of citizenship. Transfer to the classroom
title_fullStr Book Review Science education and relevant problems of citizenship. Transfer to the classroom
title_full_unstemmed Book Review Science education and relevant problems of citizenship. Transfer to the classroom
title_sort book review science education and relevant problems of citizenship. transfer to the classroom
description It is a collective work, carried out by professionals from different fields of experimental sciences and different educational levels. Developed under a research project, funded by the Ministry of Science, Innovation and Universities of the Government of Spain, this work, through its 24 chapters, allows to obtain a broad and innovative view on the scientific practices of inquiry, argumentation and modeling, as well as its transfer to practice from the contextualization of the problems in everyday life. Therefore, it becomes a very useful work for both the teaching practice of any educational level, as well as for students who attend teaching programs.
publisher Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina
publishDate 2022
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/34824
work_keys_str_mv AT valenciaruizjuliana bookreviewscienceeducationandrelevantproblemsofcitizenshiptransfertotheclassroom
AT valenciaruizjuliana resenadellibroensenanzadelascienciasyproblemasrelevantesdelaciudadaniatransferenciaalaula
first_indexed 2024-09-03T20:31:50Z
last_indexed 2024-09-03T20:31:50Z
_version_ 1809208322912419840