Contributions of archeology to the construction of discourses about the local past from school. The case of the Pucara de Tilcara, Jujuy, Argentina
This paper refers to some experiences of public archaeology done at Quebrada de Humahuaca’s educative institutions which help us to visibility archeology’s role in the construction of local past. Our objective was to observe appropriations and significations about of an archaeological local site in...
Guardado en:
Autores principales: | Montenegro, Mónica, Aparicio, María Elisa, Otero, Clarisa, Rivolta, María Clara |
---|---|
Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Facultad de Filosofía y Humanidades. Museo de Antropología
2011
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/antropologia/article/view/5477 |
Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Contributions of archeology to the construction of discourses about the local past from school. The case of the Pucara de Tilcara, Jujuy, Argentina
por: Montenegro, Mónica, et al.
Publicado: (2011) -
APORTES DE LA ARQUEOLOGÍA A LA CONSTRUCCIÓN DE DISCURSOS SOBRE EL PASADO LOCAL DESDE LA ESCUELA. EL CASO DEL PUCARA DE TILCARA, JUJUY, ARGENTINA / Contributions of archeology to the construction of discourses about the local past from school
por: Montenegro, Mónica, et al.
Publicado: (2011) -
Aportes de la arqueología a la construcción de discursos sobre el pasado local desde la escuela. El caso del Pucara de Tilcara, Jujuy, Argentina
por: Montenegro, Mónica, et al.
Publicado: (2011) -
PRESENTISM OF THE PAST
por: Chartier, Roger
Publicado: (2020) -
Acercamiento a la construcción del pasado Prehispánico en una sala del Museo Pampeano de Chascomús entre 1939 y 1992
por: Salerno, Virginia M., et al.
Publicado: (2015)