Audiovisual Productions among Students: Projecting from School
The present article comprises some of the guidelines, questions and experiences on the realization of the proposal “Proyectando desde la Escuela” (Projecting from the School), whose main objective is to favor the linkage between public high schools and the Universidad Nacional de Córdoba (UNC), by m...
Guardado en:
Autores principales: | , , , |
---|---|
Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Secretaría de Extensión Universitaria
2018
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/ext/article/view/22629 |
Aporte de: |
id |
I10-R10-article-22629 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
I10-R10-article-226292018-12-14T14:58:18Z Audiovisual Productions among Students: Projecting from School Producciones Audiovisuales entre Estudiantes: Proyectando desde la Escuela Higa, Satoshi Iparraguirre, Guillermo Nanzer, Carolina Wild, Carolina Colegios Secundarios UNC Vinculación Producción Audiovisual Inclusión High Schools UNC Linkage Audiovisual Production Inclusion The present article comprises some of the guidelines, questions and experiences on the realization of the proposal “Proyectando desde la Escuela” (Projecting from the School), whose main objective is to favor the linkage between public high schools and the Universidad Nacional de Córdoba (UNC), by making possible that the students from the two levels meet and develop an audiovisual product together. This is a joint initiative of the Departamento de Orientación Vocacional (Vocational Orientation Department) of the Secretaría de Asuntos Estudiantiles (Students Affairs Department) and the Facultad de Ciencias de la Comunicación (School of Communication Sciences) - through Cátedra de Lenguaje III y Producción Audiovisual (Language III and Audiovisual Production Chair) and the Centro de Producción e Innovación en Comunicación (CePIC) (Production and Innovation in Communication Center) - of the Universidad Nacional de Córdoba (UNC). The university outreach project began in 2015 and continued without interruption until the end of 2017. During these three years of carrying out the project, what came to the fore is the students’ work capacity, both to run projects related to their possibility of continuing studying and to further their academic training. El presente artículo reúne algunos lineamientos, preguntas y experiencias sobre la realización de la propuesta Proyectando desde la Escuela, cuyo objetivo principal es favorecer la vinculación entre las escuelas secundarias públicas y la Universidad Nacional de Córdoba (UNC), a partir del encuentro entre estudiantes y la realización conjunta de un producto audiovisual.Se trata de una iniciativa del Departamento de Orientación Vocacional de la Secretaría de Asuntos Estudiantiles y la Facultad de Ciencias de la Comunicación (FCC) - a través de la Cátedra Taller de Lenguaje III y Producción Audiovisual y el Centro de Producción e Innovación en Comunicación (CePIC) - de la Universidad Nacional de Córdoba.El proyecto de extensión universitaria comenzó en 2015 y permaneció de manera ininterrumpida hasta fines del 2017. Durante los tres años de ejecución, se destaca la potencia del trabajo entre estudiantes, tanto en la construcción de proyectos en relación a la posibilidad de continuar estudiando, como en la profundización de recorridos académicos. Secretaría de Extensión Universitaria 2018-12-14 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/ext/article/view/22629 ExT: Revista de Extensión de la UNC; Núm. 8 (2018): Discusión en torno a los múltiples sentidos de la extensión a 100 años de la Reforma Universitaria 2796-9053 2250-7272 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/ext/article/view/22629/22246 Derechos de autor 2018 Secretaría de Extensión Universitaria |
institution |
Universidad Nacional de Córdoba |
institution_str |
I-10 |
repository_str |
R-10 |
container_title_str |
Revistas de la UNC |
language |
Español |
format |
Artículo revista |
topic |
Colegios Secundarios UNC Vinculación Producción Audiovisual Inclusión High Schools UNC Linkage Audiovisual Production Inclusion |
spellingShingle |
Colegios Secundarios UNC Vinculación Producción Audiovisual Inclusión High Schools UNC Linkage Audiovisual Production Inclusion Higa, Satoshi Iparraguirre, Guillermo Nanzer, Carolina Wild, Carolina Audiovisual Productions among Students: Projecting from School |
topic_facet |
Colegios Secundarios UNC Vinculación Producción Audiovisual Inclusión High Schools UNC Linkage Audiovisual Production Inclusion |
author |
Higa, Satoshi Iparraguirre, Guillermo Nanzer, Carolina Wild, Carolina |
author_facet |
Higa, Satoshi Iparraguirre, Guillermo Nanzer, Carolina Wild, Carolina |
author_sort |
Higa, Satoshi |
title |
Audiovisual Productions among Students: Projecting from School |
title_short |
Audiovisual Productions among Students: Projecting from School |
title_full |
Audiovisual Productions among Students: Projecting from School |
title_fullStr |
Audiovisual Productions among Students: Projecting from School |
title_full_unstemmed |
Audiovisual Productions among Students: Projecting from School |
title_sort |
audiovisual productions among students: projecting from school |
description |
The present article comprises some of the guidelines, questions and experiences on the realization of the proposal “Proyectando desde la Escuela” (Projecting from the School), whose main objective is to favor the linkage between public high schools and the Universidad Nacional de Córdoba (UNC), by making possible that the students from the two levels meet and develop an audiovisual product together. This is a joint initiative of the Departamento de Orientación Vocacional (Vocational Orientation Department) of the Secretaría de Asuntos Estudiantiles (Students Affairs Department) and the Facultad de Ciencias de la Comunicación (School of Communication Sciences) - through Cátedra de Lenguaje III y Producción Audiovisual (Language III and Audiovisual Production Chair) and the Centro de Producción e Innovación en Comunicación (CePIC) (Production and Innovation in Communication Center) - of the Universidad Nacional de Córdoba (UNC). The university outreach project began in 2015 and continued without interruption until the end of 2017. During these three years of carrying out the project, what came to the fore is the students’ work capacity, both to run projects related to their possibility of continuing studying and to further their academic training. |
publisher |
Secretaría de Extensión Universitaria |
publishDate |
2018 |
url |
https://revistas.unc.edu.ar/index.php/ext/article/view/22629 |
work_keys_str_mv |
AT higasatoshi audiovisualproductionsamongstudentsprojectingfromschool AT iparraguirreguillermo audiovisualproductionsamongstudentsprojectingfromschool AT nanzercarolina audiovisualproductionsamongstudentsprojectingfromschool AT wildcarolina audiovisualproductionsamongstudentsprojectingfromschool AT higasatoshi produccionesaudiovisualesentreestudiantesproyectandodesdelaescuela AT iparraguirreguillermo produccionesaudiovisualesentreestudiantesproyectandodesdelaescuela AT nanzercarolina produccionesaudiovisualesentreestudiantesproyectandodesdelaescuela AT wildcarolina produccionesaudiovisualesentreestudiantesproyectandodesdelaescuela |
first_indexed |
2022-08-20T00:55:10Z |
last_indexed |
2022-08-20T00:55:10Z |
_version_ |
1770716555415388160 |