Archaeology, Palaeontology and Education: the heritage in teacher training
In this paper we present the results of the work undertaken for five years on the project PICTO-Education 36514/05 ANPCyT-UNICEN-INFOD Education, Heritage and Local Identity articulating the Faculty of Social Sciences Olavarria (FACSO) Universidad Nacional del Centro de la provincia de Buenos Aires...
Guardado en:
Autores principales: | , , , |
---|---|
Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Facultad de Filosofía y Humanidades. Museo de Antropología
2015
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/antropologia/article/view/13058 |
Aporte de: |
id |
I10-R10-article-13058 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
I10-R10-article-130582022-08-24T16:10:51Z Archaeology, Palaeontology and Education: the heritage in teacher training Arqueología, Paleontología y Educación: el patrimonio en la formación docente Langiano, María del Carmen Merlo, Julio Fabián Ormazabal, Pablo Bernardino Madrid, Patricia Elena archaeological and paleontological heritage identity public shared responsibility education patrimonio arqueológico y paleontológico identidad corresponsabilidad pública educación In this paper we present the results of the work undertaken for five years on the project PICTO-Education 36514/05 ANPCyT-UNICEN-INFOD Education, Heritage and Local Identity articulating the Faculty of Social Sciences Olavarria (FACSO) Universidad Nacional del Centro de la provincia de Buenos Aires (UNICEN) in Teacher Training Institute No. 22 of Olavarría (ISFD Nº 22) and the Institute of Technical Teachers Training No. 76 de Alvear (ISFDyT Nº 76). The aim is to present advances in working together with teacher trainers who will be responsible for the public shared responsibility, interdisciplinary outreach, conservation and protection of archaeological and paleontological at different levels of education, in the urban and rural areas. En este trabajo se presentan los resultados obtenidos de las tareas realizadas durante cinco años en el proyecto PICTOEducación 36514/05 ANPCyT-UNCPBA-INFoD Educación, Patrimonio e Identidad Local que articula a la Facultad de Ciencias Sociales de Olavarría (FACSO), Universidad Nacional del Centro de la provincia de Buenos Aires (UNICEN) con el Instituto Superior de Formación Docente Nº 22 de Olavarría (ISFD Nº 22) y el Instituto Superior de Formación Docente y Técnica Nº76 de Alvear (ISFDyT Nº76). El objetivo es dar a conocer los avances logrados en un trabajo conjunto e interdisciplinario con los formadores de los futuros docentes, quienes tendrán a su cargo la corresponsabilidad pública, la divulgación, conservación y protección del patrimonio arqueológico y paleontológico en los diferentes niveles de la enseñanza, en el ámbito urbano y rural. Facultad de Filosofía y Humanidades. Museo de Antropología 2015-12-30 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer reviewed article Artículo revisado por pares investigación básica Artigo revisado por pares application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/antropologia/article/view/13058 Revista del Museo de Antropología; Vol 8 (2015) NÚMERO 2; 227-238 Revista del Museo de Antropología; Vol 8 (2015) NÚMERO 2; 227-238 Revista del Museo de Antropología; Vol 8 (2015) NÚMERO 2; 227-238 1852-4826 1852-060X 10.31048/1852.4826.v8.n2 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/antropologia/article/view/13058/13470 Derechos de autor 2015 María del Carmen Langiano, Julio Fabián Merlo, Pablo Bernardino Ormazabal, Patricia Elena Madrid |
institution |
Universidad Nacional de Córdoba |
institution_str |
I-10 |
repository_str |
R-10 |
container_title_str |
Revistas de la UNC |
language |
Español |
format |
Artículo revista |
topic |
archaeological and paleontological heritage identity public shared responsibility education patrimonio arqueológico y paleontológico identidad corresponsabilidad pública educación |
spellingShingle |
archaeological and paleontological heritage identity public shared responsibility education patrimonio arqueológico y paleontológico identidad corresponsabilidad pública educación Langiano, María del Carmen Merlo, Julio Fabián Ormazabal, Pablo Bernardino Madrid, Patricia Elena Archaeology, Palaeontology and Education: the heritage in teacher training |
topic_facet |
archaeological and paleontological heritage identity public shared responsibility education patrimonio arqueológico y paleontológico identidad corresponsabilidad pública educación |
author |
Langiano, María del Carmen Merlo, Julio Fabián Ormazabal, Pablo Bernardino Madrid, Patricia Elena |
author_facet |
Langiano, María del Carmen Merlo, Julio Fabián Ormazabal, Pablo Bernardino Madrid, Patricia Elena |
author_sort |
Langiano, María del Carmen |
title |
Archaeology, Palaeontology and Education: the heritage in teacher training |
title_short |
Archaeology, Palaeontology and Education: the heritage in teacher training |
title_full |
Archaeology, Palaeontology and Education: the heritage in teacher training |
title_fullStr |
Archaeology, Palaeontology and Education: the heritage in teacher training |
title_full_unstemmed |
Archaeology, Palaeontology and Education: the heritage in teacher training |
title_sort |
archaeology, palaeontology and education: the heritage in teacher training |
description |
In this paper we present the results of the work undertaken for five years on the project PICTO-Education 36514/05 ANPCyT-UNICEN-INFOD Education, Heritage and Local Identity articulating the Faculty of Social Sciences Olavarria (FACSO) Universidad Nacional del Centro de la provincia de Buenos Aires (UNICEN) in Teacher Training Institute No. 22 of Olavarría (ISFD Nº 22) and the Institute of Technical Teachers Training No. 76 de Alvear (ISFDyT Nº 76). The aim is to present advances in working together with teacher trainers who will be responsible for the public shared responsibility, interdisciplinary outreach, conservation and protection of archaeological and paleontological at different levels of education, in the urban and rural areas. |
publisher |
Facultad de Filosofía y Humanidades. Museo de Antropología |
publishDate |
2015 |
url |
https://revistas.unc.edu.ar/index.php/antropologia/article/view/13058 |
work_keys_str_mv |
AT langianomariadelcarmen archaeologypalaeontologyandeducationtheheritageinteachertraining AT merlojuliofabian archaeologypalaeontologyandeducationtheheritageinteachertraining AT ormazabalpablobernardino archaeologypalaeontologyandeducationtheheritageinteachertraining AT madridpatriciaelena archaeologypalaeontologyandeducationtheheritageinteachertraining AT langianomariadelcarmen arqueologiapaleontologiayeducacionelpatrimonioenlaformaciondocente AT merlojuliofabian arqueologiapaleontologiayeducacionelpatrimonioenlaformaciondocente AT ormazabalpablobernardino arqueologiapaleontologiayeducacionelpatrimonioenlaformaciondocente AT madridpatriciaelena arqueologiapaleontologiayeducacionelpatrimonioenlaformaciondocente |
first_indexed |
2022-08-20T01:11:30Z |
last_indexed |
2022-10-04T12:38:58Z |
_version_ |
1770717807407792128 |