Neo-avantgarde and culture industry : essays on European and American art from 1955 to 1975 /

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Buchloh, B. H. D.
Formato: Libro
Lenguaje:Inglés
Publicado: Cambridge, Mass. : MIT Press, 2003, c2000.
Edición:1st paperback ed.
Colección:October books
Materias:
Aporte de:Registro referencial: Solicitar el recurso aquí
LEADER 02884cam a2200445 a 4500
001 990000665290204151
005 20180327175410.0
008 030227t20032000maua b 001 0 eng c
015 |a GBA3Y6844  |2 bnb 
019 |a 51779534  |a 316449128 
020 |a 0262523477 
020 |a 9780262523479 
035 |a (OCoLC)000066529 
035 |a (udesa)000066529USA01 
035 |a (OCoLC)165165585  |z (OCoLC)51779534  |z (OCoLC)316449128 
035 |a (OCoLC)990000665290204151 
040 |a UKM  |c PUL  |d UKM  |d BAKER  |d YDXCP  |d YSW  |d UBA  |d VRC  |d BDX  |d OCLCF  |d OCLCO  |d OCLCQ  |d OCL  |d U@S 
042 |a pcc 
043 |a e------  |a n-us--- 
049 |a U@SA 
050 1 4 |a N6758  |b .B845 2003 
082 0 4 |a 709/.04/5  |2 21 
100 1 |a Buchloh, B. H. D. 
245 1 0 |a Neo-avantgarde and culture industry :  |b essays on European and American art from 1955 to 1975 /  |c Benjamin H.D. Buchloch. 
250 |a 1st paperback ed. 
260 |a Cambridge, Mass. :  |b MIT Press,  |c 2003, c2000. 
300 |a 592 p. :  |b il. ;  |c 23 cm. 
490 1 |a An October book 
500 |a Editado originalmente en 1999. 
504 |a Incluye referencias bibliográficas e índice. 
505 0 |a Michael Asher and the conclusion of modernist sculpture (1980) -- Beuys : the twilight of the idol, preliminary notes for a critique (1980) -- Marcel Broodthaers : open letters, industrial poems (1987) -- The museum and the monument : Daniel Buren's Les Couleurs / Les Formes (1981) -- Memory lessons and history tableaux : James Coleman's archaeology of spectacle (1995) -- Monuments of history in the work of Dan Graham (1978) -- Hans Haacke : memory and instrumental reason (1988) -- Hantaï/Villeglé and the dialectics of painting's dispersal (1999) -- Plenty or nothing : from Yves Klein's Le Vide to Arman's Le Plein (1998) -- Knight's moves : situating the art/object (1986) -- Structure, sign, and reference in the work of David Lamelas (1997) -- Parody and appropriation in Francis Picabia, Pop, and Sigmar Polke (1982) -- Readymade, photography, and painting in the painting of Gerhard Richter (1977) -- Process sculpture and film in Richard Serra's work (1978) -- Spero's other traditions (1996) -- Villeglé : from fragment to detail (1991) -- Andy Warhol's one-dimensional art, 1956-1966 (1989) -- Robert Watts : animate objects, inanimate subjects (2000) -- The posters of Lawrence Weiner (1986). 
650 0 |a Avant-garde (Aesthetics)  |z Europe  |x History  |y 20th century. 
650 0 |a Art, European  |y 20th century. 
650 0 |a Avant-garde (Aesthetics)  |z United States  |x History  |y 20th century. 
650 0 |a Art, American  |y 20th century. 
650 7 |a Vanguardia (Estética)  |z Europa  |x Historia  |y Siglo XX.  |2 UDESA 
650 7 |a Arte europeo  |y Siglo XX.  |2 UDESA 
650 7 |a Vanguardia (Estética)  |z Estados Unidos  |x Historia  |y Siglo XX.  |2 UDESA 
650 7 |a Arte estadounidense  |y Siglo XX.  |2 UDESA 
830 0 |a October books