Educability, Social Inequality, and Cultural Diversity: An Analysis from the Sociological Perspective of Néstor López
The article, the result of ongoing bibliographic research, addresses educability from the sociological perspective of Néstor López. He argues that educability is not inherent to individuals, but depends on the interaction between the conditions students bring with them and the expectations of the sc...
Guardado en:
| Autor principal: | Bussone , Iván |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Universidad Católica de Córdoba. Facultad de Educación
2024
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.bibdigital.uccor.edu.ar/index.php/dialogos/article/view/5688 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Neuroeducational discourses, diversity and inequality: about the authority of science in educational areas
por: González, Anahi Patricia
Publicado: (2021) -
Trayectorias juveniles e inclusión educativa: tensiones y movimientos en los repertorios de intervención de escuelas secundarias de la ciudad de La Plata
por: Calvo, Mariángeles
Publicado: (2023) -
Tras las huellas de la etnografía educativa. Aportes para una reflexión teórico metodológica
por: Pallma, Sara, et al.
Publicado: (2004) -
Tras las huellas de la etnografía educativa. Aportes para una reflexión teórico metodológica
por: Pallma, Sara, et al.
Publicado: (2004) -
The continuity in question. An analysis of school trajectories of young people from marginalized sectors based on biographical narratives
por: Arce Castello, Valentina, et al.
Publicado: (2025)