In between exclusion and rescue. An anthropologic study about the implementation of programs socio-educative

In this paper we analyse how social regulations, implicated in public and educative polices, use the idea of educative inclusion from a psychologism point of view of poverty while are mentioned structural and “objective” causes. Our research and fieldwork on the “Programa Todos a Estudiar” shows,...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Montesino, María Paula; Programa Antropología y Educación. Inst. Ciencias Antropológicas. Facultad Filosofía y Letras. UBA, Sinisi, Liliana; Programa Antropología y Educación. Inst. Ciencias Antropológicas. Facultad Filosofía y Letras. UBA
Formato: publishedVersion Artículo
Lenguaje:Español
Español
Publicado: Cuadernos de antropología social 2017
Materias:
Acceso en línea:http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/CAS/article/view/2794
http://repositorio.filo.uba.ar/handle/filodigital/3069
Aporte de:

Ejemplares similares