Teaching and research, a possible counterpoint: The experience in Planning in the area of information
The experience of evaluation of the learning through the application of a partial process in the curricular unit Planning in the area of Information questions us about the links between teaching and research and the role of teachers in the university field as an articulator of the three functions: t...
Guardado en:
Autores principales: | , |
---|---|
Formato: | Artículo publishedVersion |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Información, cultura y sociedad
2018
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/ICS/article/view/3848 http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=biblioinfo&d=3848_oai |
Aporte de: |
id |
I28-R145-3848_oai |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
I28-R145-3848_oai2018-07-14 Fuster, Yanet; Facultad de Información y Comunicación. Universidad de la República. (FIC-UdelaR) Romani Parada, Djamila; Facultad de Información y Comunicación. Universidad de la República. (FIC-UdelaR) 2018-05-08 The experience of evaluation of the learning through the application of a partial process in the curricular unit Planning in the area of Information questions us about the links between teaching and research and the role of teachers in the university field as an articulator of the three functions: teaching, research and extension. In this journey, we propose an approach to the work developed in the classroom on what is planned in information units taking as sample some units of information of Montevideo. La experiencia de evaluación de los aprendizajes, mediante la aplicación de un parcial procesual en la unidad curricular Planeamiento en el área de la Información, nos interpela en torno a los vínculos entre enseñanza e investigación y en cuanto al rol docente en el ámbito universitario como articulador de las tres funciones: enseñanza, investigación y extensión. En este recorrido proponemos un acercamiento al trabajo desarrollado en el aula sobre qué se planifica en unidades de información tomando como muestra algunas unidades de información de Montevideo. application/pdf text/html http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/ICS/article/view/3848 spa Información, cultura y sociedad Información, cultura y sociedad http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/ICS/article/view/3848/4443 http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/ICS/article/view/3848/4541 Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones: Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Unported, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales). Authors publishing in this journal acknowledge the conditions below:Authors retain the copyright of their work while they transfer the right of the first publishing to the journal, under the Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported Licence, which allows third parties to reproduce them under the condition that express mention is given to the author and to its original publication in the journal.Authors may enter into other contractual and independent arrangements for the non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (for instance, it can be published in an institutional repository or in a book). In any case, an express mention should be given to its first publication in the journal.It is permitted and encouraged to publish online the articles (for example, on institutional or personal pages). Información, cultura y sociedad; núm. 38 (2018); 147-156 Información, cultura y sociedad; núm. 38 (2018); 147-156 1851-1740 1514-8327 Teaching; Research; Evaluation; Learning; Strategic plan Enseñanza; Investigación; Evaluación; Aprendizaje; Plan estratégico Teaching and research, a possible counterpoint: The experience in Planning in the area of information Enseñanza e investigación, un contrapunto posible: una experiencia en Planeamiento en el área de la información info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=biblioinfo&d=3848_oai |
institution |
Universidad de Buenos Aires |
institution_str |
I-28 |
repository_str |
R-145 |
collection |
Repositorio Digital de la Universidad de Buenos Aires (UBA) |
language |
Español |
orig_language_str_mv |
spa |
topic |
Teaching; Research; Evaluation; Learning; Strategic plan Enseñanza; Investigación; Evaluación; Aprendizaje; Plan estratégico |
spellingShingle |
Teaching; Research; Evaluation; Learning; Strategic plan Enseñanza; Investigación; Evaluación; Aprendizaje; Plan estratégico Fuster, Yanet; Facultad de Información y Comunicación. Universidad de la República. (FIC-UdelaR) Romani Parada, Djamila; Facultad de Información y Comunicación. Universidad de la República. (FIC-UdelaR) Teaching and research, a possible counterpoint: The experience in Planning in the area of information |
topic_facet |
Teaching; Research; Evaluation; Learning; Strategic plan Enseñanza; Investigación; Evaluación; Aprendizaje; Plan estratégico |
description |
The experience of evaluation of the learning through the application of a partial process in the curricular unit Planning in the area of Information questions us about the links between teaching and research and the role of teachers in the university field as an articulator of the three functions: teaching, research and extension. In this journey, we propose an approach to the work developed in the classroom on what is planned in information units taking as sample some units of information of Montevideo. |
format |
Artículo publishedVersion |
author |
Fuster, Yanet; Facultad de Información y Comunicación. Universidad de la República. (FIC-UdelaR) Romani Parada, Djamila; Facultad de Información y Comunicación. Universidad de la República. (FIC-UdelaR) |
author_facet |
Fuster, Yanet; Facultad de Información y Comunicación. Universidad de la República. (FIC-UdelaR) Romani Parada, Djamila; Facultad de Información y Comunicación. Universidad de la República. (FIC-UdelaR) |
author_sort |
Fuster, Yanet; Facultad de Información y Comunicación. Universidad de la República. (FIC-UdelaR) |
title |
Teaching and research, a possible counterpoint: The experience in Planning in the area of information |
title_short |
Teaching and research, a possible counterpoint: The experience in Planning in the area of information |
title_full |
Teaching and research, a possible counterpoint: The experience in Planning in the area of information |
title_fullStr |
Teaching and research, a possible counterpoint: The experience in Planning in the area of information |
title_full_unstemmed |
Teaching and research, a possible counterpoint: The experience in Planning in the area of information |
title_sort |
teaching and research, a possible counterpoint: the experience in planning in the area of information |
publisher |
Información, cultura y sociedad |
publishDate |
2018 |
url |
http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/ICS/article/view/3848 http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=biblioinfo&d=3848_oai |
work_keys_str_mv |
AT fusteryanetfacultaddeinformacionycomunicacionuniversidaddelarepublicaficudelar teachingandresearchapossiblecounterpointtheexperienceinplanningintheareaofinformation AT romaniparadadjamilafacultaddeinformacionycomunicacionuniversidaddelarepublicaficudelar teachingandresearchapossiblecounterpointtheexperienceinplanningintheareaofinformation AT fusteryanetfacultaddeinformacionycomunicacionuniversidaddelarepublicaficudelar ensenanzaeinvestigacionuncontrapuntoposibleunaexperienciaenplaneamientoenelareadelainformacion AT romaniparadadjamilafacultaddeinformacionycomunicacionuniversidaddelarepublicaficudelar ensenanzaeinvestigacionuncontrapuntoposibleunaexperienciaenplaneamientoenelareadelainformacion |
_version_ |
1766023859031506944 |