Teaching and research, a possible counterpoint: The experience in Planning in the area of information

The experience of evaluation of the learning through the application of a partial process in the curricular unit Planning in the area of Information questions us about the links between teaching and research and the role of teachers in the university field as an articulator of the three functions: t...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Fuster, Yanet; Facultad de Información y Comunicación. Universidad de la República. (FIC-UdelaR), Romani Parada, Djamila; Facultad de Información y Comunicación. Universidad de la República. (FIC-UdelaR)
Formato: Artículo publishedVersion
Lenguaje:Español
Publicado: Información, cultura y sociedad 2018
Materias:
Acceso en línea:http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/ICS/article/view/3848
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=biblioinfo&d=3848_oai
Aporte de:
id I28-R145-3848_oai
record_format dspace
spelling I28-R145-3848_oai2018-07-14 Fuster, Yanet; Facultad de Información y Comunicación. Universidad de la República. (FIC-UdelaR) Romani Parada, Djamila; Facultad de Información y Comunicación. Universidad de la República. (FIC-UdelaR) 2018-05-08 The experience of evaluation of the learning through the application of a partial process in the curricular unit Planning in the area of Information questions us about the links between teaching and research and the role of teachers in the university field as an articulator of the three functions: teaching, research and extension. In this journey, we propose an approach to the work developed in the classroom on what is planned in information units taking as sample some units of information of Montevideo. La experiencia de evaluación de los aprendizajes, mediante la aplicación de un parcial procesual en la unidad curricular Planeamiento en el área de la Información, nos interpela en torno a los vínculos entre enseñanza e investigación y en cuanto al rol docente en el ámbito universitario como articulador de las tres funciones: enseñanza, investigación y extensión. En este recorrido proponemos un acercamiento al trabajo desarrollado en el aula sobre qué se planifica en unidades de información tomando como muestra algunas unidades de información de Montevideo. application/pdf text/html http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/ICS/article/view/3848 spa Información, cultura y sociedad Información, cultura y sociedad http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/ICS/article/view/3848/4443 http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/ICS/article/view/3848/4541 Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones: Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Unported, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales). Authors publishing in this journal acknowledge the conditions below:Authors retain the copyright of their work while they transfer the right of the first publishing to the journal, under the Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported Licence, which allows third parties to reproduce them under the condition that express mention is given to the author and to its original publication in the journal.Authors may enter into other contractual and independent arrangements for the non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (for instance, it can be published in an institutional repository or in a book). In any case, an express mention should be given to its first publication in the journal.It is permitted and encouraged to publish online the articles (for example, on institutional or personal pages). Información, cultura y sociedad; núm. 38 (2018); 147-156 Información, cultura y sociedad; núm. 38 (2018); 147-156 1851-1740 1514-8327 Teaching; Research; Evaluation; Learning; Strategic plan Enseñanza; Investigación; Evaluación; Aprendizaje; Plan estratégico Teaching and research, a possible counterpoint: The experience in Planning in the area of information Enseñanza e investigación, un contrapunto posible: una experiencia en Planeamiento en el área de la información info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=biblioinfo&d=3848_oai
institution Universidad de Buenos Aires
institution_str I-28
repository_str R-145
collection Repositorio Digital de la Universidad de Buenos Aires (UBA)
language Español
orig_language_str_mv spa
topic Teaching; Research; Evaluation; Learning; Strategic plan
Enseñanza; Investigación; Evaluación; Aprendizaje; Plan estratégico
spellingShingle Teaching; Research; Evaluation; Learning; Strategic plan
Enseñanza; Investigación; Evaluación; Aprendizaje; Plan estratégico
Fuster, Yanet; Facultad de Información y Comunicación. Universidad de la República. (FIC-UdelaR)
Romani Parada, Djamila; Facultad de Información y Comunicación. Universidad de la República. (FIC-UdelaR)
Teaching and research, a possible counterpoint: The experience in Planning in the area of information
topic_facet Teaching; Research; Evaluation; Learning; Strategic plan
Enseñanza; Investigación; Evaluación; Aprendizaje; Plan estratégico
description The experience of evaluation of the learning through the application of a partial process in the curricular unit Planning in the area of Information questions us about the links between teaching and research and the role of teachers in the university field as an articulator of the three functions: teaching, research and extension. In this journey, we propose an approach to the work developed in the classroom on what is planned in information units taking as sample some units of information of Montevideo.
format Artículo
publishedVersion
author Fuster, Yanet; Facultad de Información y Comunicación. Universidad de la República. (FIC-UdelaR)
Romani Parada, Djamila; Facultad de Información y Comunicación. Universidad de la República. (FIC-UdelaR)
author_facet Fuster, Yanet; Facultad de Información y Comunicación. Universidad de la República. (FIC-UdelaR)
Romani Parada, Djamila; Facultad de Información y Comunicación. Universidad de la República. (FIC-UdelaR)
author_sort Fuster, Yanet; Facultad de Información y Comunicación. Universidad de la República. (FIC-UdelaR)
title Teaching and research, a possible counterpoint: The experience in Planning in the area of information
title_short Teaching and research, a possible counterpoint: The experience in Planning in the area of information
title_full Teaching and research, a possible counterpoint: The experience in Planning in the area of information
title_fullStr Teaching and research, a possible counterpoint: The experience in Planning in the area of information
title_full_unstemmed Teaching and research, a possible counterpoint: The experience in Planning in the area of information
title_sort teaching and research, a possible counterpoint: the experience in planning in the area of information
publisher Información, cultura y sociedad
publishDate 2018
url http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/ICS/article/view/3848
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=biblioinfo&d=3848_oai
work_keys_str_mv AT fusteryanetfacultaddeinformacionycomunicacionuniversidaddelarepublicaficudelar teachingandresearchapossiblecounterpointtheexperienceinplanningintheareaofinformation
AT romaniparadadjamilafacultaddeinformacionycomunicacionuniversidaddelarepublicaficudelar teachingandresearchapossiblecounterpointtheexperienceinplanningintheareaofinformation
AT fusteryanetfacultaddeinformacionycomunicacionuniversidaddelarepublicaficudelar ensenanzaeinvestigacionuncontrapuntoposibleunaexperienciaenplaneamientoenelareadelainformacion
AT romaniparadadjamilafacultaddeinformacionycomunicacionuniversidaddelarepublicaficudelar ensenanzaeinvestigacionuncontrapuntoposibleunaexperienciaenplaneamientoenelareadelainformacion
_version_ 1766023859031506944