Predicción del trolling en esports desde los motivos de juego y la personalidad oscura en adultos
Video games have great development and popularity among young people. However, one negative aspect of them may be trolling in Esports. Thus, the objective of the present work was to predict trolling behavior in video games based on game motives and dark personality. The sample was intentionally made...
Guardado en:
Autores principales: | , |
---|---|
Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad Nacional de Córdoba
2022
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/racc/article/view/32412 |
Aporte de: |
id |
I10-R10-article-32412 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
I10-R10-article-324122023-02-02T21:05:21Z Predicción del trolling en esports desde los motivos de juego y la personalidad oscura en adultos González-Caino, Pablo Christian Resett, Santiago trolling videogames dark personality trolling videojuegos personalidad oscura Video games have great development and popularity among young people. However, one negative aspect of them may be trolling in Esports. Thus, the objective of the present work was to predict trolling behavior in video games based on game motives and dark personality. The sample was intentionally made up of 469 (87% male) players from the Esports League of Legends (60%) and CS-Go (40%), with a mean age = 21 years (SD = 2.81). Participants answered a trolling questionnaire, a game reason questionnaire, and a dark personality questionnaire (Machiavellianism, psychopathy, and narcissism). The results showed higher levels of Trolling behavior on CS-GO compared to League of Legends. With respect to trolling prediction, psychopathy was the most significant predictor for dark personality dimensions. The competition - challenge dimension was the most significant predictor for the game reasons. In the discussion, the implications of these findings are analyzed and suggestions for future studies are provided. El objetivo del presente trabajo fue predecir la conducta de trolling en los videojuegos a partir de los motivos de juegos y la personalidad oscura. La muestra fue conformada intencionalmente por 469 (87% masculino) jugadores de los Esports League of Legends (60%) y CS-GO (40%), con edad media = 21 años (DE = 2.81). Los participantes contestaron un cuestionario de trolling, un instrumento de motivos de juego y uno de personalidad oscura (maquiavelismo, psicopatía y narcisismo). Los resultados mostraron mayores niveles de la conducta de trolling en el CS-GO en comparación al League of Legends. Con respecto a la predicción del trolling, la psicopatía fue el predictor más significativo para las dimensiones de la personalidad oscura. La dimensión competencia – desafío era el predictor más significativo para los motivos de juego. En la discusión se analizan las implicancias de estos hallazgos y se brindan sugerencias para futuros estudios en el área. Universidad Nacional de Córdoba 2022-12-30 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/racc/article/view/32412 Argentinean Journal of Behavioral Sciences; Vol. 14 No. 3 (2022): Revista Argentina de Ciencias del Comportamiento; 129-138 Revista Argentina de Ciencias del Comportamiento; Vol. 14 Núm. 3 (2022): Revista Argentina de Ciencias del Comportamiento; 129-138 1852-4206 10.32348/1852.4206.v14.n3 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/racc/article/view/32412/40202 Derechos de autor 2022 Pablo Caino http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
institution |
Universidad Nacional de Córdoba |
institution_str |
I-10 |
repository_str |
R-10 |
container_title_str |
Revistas de la UNC |
language |
Español |
format |
Artículo revista |
topic |
trolling videogames dark personality trolling videojuegos personalidad oscura |
spellingShingle |
trolling videogames dark personality trolling videojuegos personalidad oscura González-Caino, Pablo Christian Resett, Santiago Predicción del trolling en esports desde los motivos de juego y la personalidad oscura en adultos |
topic_facet |
trolling videogames dark personality trolling videojuegos personalidad oscura |
author |
González-Caino, Pablo Christian Resett, Santiago |
author_facet |
González-Caino, Pablo Christian Resett, Santiago |
author_sort |
González-Caino, Pablo Christian |
title |
Predicción del trolling en esports desde los motivos de juego y la personalidad oscura en adultos |
title_short |
Predicción del trolling en esports desde los motivos de juego y la personalidad oscura en adultos |
title_full |
Predicción del trolling en esports desde los motivos de juego y la personalidad oscura en adultos |
title_fullStr |
Predicción del trolling en esports desde los motivos de juego y la personalidad oscura en adultos |
title_full_unstemmed |
Predicción del trolling en esports desde los motivos de juego y la personalidad oscura en adultos |
title_sort |
predicción del trolling en esports desde los motivos de juego y la personalidad oscura en adultos |
description |
Video games have great development and popularity among young people. However, one negative aspect of them may be trolling in Esports. Thus, the objective of the present work was to predict trolling behavior in video games based on game motives and dark personality. The sample was intentionally made up of 469 (87% male) players from the Esports League of Legends (60%) and CS-Go (40%), with a mean age = 21 years (SD = 2.81). Participants answered a trolling questionnaire, a game reason questionnaire, and a dark personality questionnaire (Machiavellianism, psychopathy, and narcissism). The results showed higher levels of Trolling behavior on CS-GO compared to League of Legends. With respect to trolling prediction, psychopathy was the most significant predictor for dark personality dimensions. The competition - challenge dimension was the most significant predictor for the game reasons. In the discussion, the implications of these findings are analyzed and suggestions for future studies are provided. |
publisher |
Universidad Nacional de Córdoba |
publishDate |
2022 |
url |
https://revistas.unc.edu.ar/index.php/racc/article/view/32412 |
work_keys_str_mv |
AT gonzalezcainopablochristian predicciondeltrollingenesportsdesdelosmotivosdejuegoylapersonalidadoscuraenadultos AT resettsantiago predicciondeltrollingenesportsdesdelosmotivosdejuegoylapersonalidadoscuraenadultos |
first_indexed |
2023-02-28T05:53:13Z |
last_indexed |
2023-02-28T05:53:13Z |
_version_ |
1770716156158541824 |